Ny mobil, vilken är bra tror ni?

Permalänk

Ny mobil, vilken är bra tror ni?

Hej!

Rätta mig om jag är helt ute och cyklar i fel forumdel men jag testar i denna
Ska alltså köpa ny mobil då min nuvarande S500i snart inte håller ihop längre efter lite smällar.
Det jag söker är en telefon med 3G, bra batteritid, skarp och färgrik bildskärm, bra ljud och kamera.
Budget: inga 4000kr telefoner helst men har den bra kritik och det finns bra argument så visst.
Snygg är ett plus!
Den måste ha ganska tålig knappsats då jag i extrema fall skickar upp emot 4000 sms/månad men snittet kanske är 2500 sms/månad. (min s500i klarar inte av detta så den kräver omstart p.g.a överbelastning ca. 1 gång per vecka)
Så det tror jag var allt, har förresten kollat på en SE T715 men kan inte hitta så mycket info om den :S

tack på förhand!

//Anton

Permalänk
Medlem

Kolla upp HTC Hero och Acer Liquid.
Eftersom det är Android lurar så blir de bara bättre hela tiden.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Kolla upp HTC Hero och Acer Liquid.
Eftersom det är Android lurar så blir de bara bättre hela tiden.

Acer Liquid tänkte jag skriva. Men tänkte på batteritiden där, han blir tvungen att ladda varje natt, vilket jag ändå hoppas är standard för de flesta.

Sen är väl kameran på den inte super, om det nu är superviktigt. Annars så tror jag på den, är själv sugen på den! Troligen blir det en Nexus för min del.

Permalänk
Medlem

Jag har en samsung omnia pro (b7610)... eller, ska sälja den nu pga brist på pengar. Men annars är jag helnöjd, tänkte lite på att den har ju ett utdragbart tangentbord vilket är skönt ifall du skriver mkt. Och bättre skärm än den vid film etc är svårt att hitta i dagens läge. Eller finns det något bättre än amoled ute just nu?

Permalänk
Medlem

Htc Hero såklart... eller Nexus One om du har lite mer pengar.
I stort sett samma telefon, lite annorlunda design kanske, och nexus har bättre cam.
För övrigt så tycker jag heros os är roligare på grund av touchflo med mera...

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk

N97 2-3 dagars batteritid och qwert tbord <3

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

LG GW620 en tangentbords mobil med android, ca 3200

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=494354

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinCC
LG GW620 en tangentbords mobil med android, ca 3200

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=494354

Dock fått halvkassa betyg. Digitalversus recenserade den.

Permalänk
Medlem

Om du vill ha bra batteritid kan du i princip sortera bort androidmobiler direkt. Androidmobiler har en egenhet att hoppa ur sömnläge på applikationscpun för den ska skicka lite data då och då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infexis
Htc Hero såklart... eller Nexus One om du har lite mer pengar.
I stort sett samma telefon, lite annorlunda design kanske, och nexus har bättre cam.
För övrigt så tycker jag heros os är roligare på grund av touchflo med mera...

Stoor skillnad på dom du nämner! Hårdvarumässigt är den ena flera år gammal.

Permalänk
Medlem

Re: Ny mobil, vilken är bra tror ni?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigBengtsson
Hej!

Rätta mig om jag är helt ute och cyklar i fel forumdel men jag testar i denna
Ska alltså köpa ny mobil då min nuvarande S500i snart inte håller ihop längre efter lite smällar.
Det jag söker är en telefon med 3G, bra batteritid, skarp och färgrik bildskärm, bra ljud och kamera.
Budget: inga 4000kr telefoner helst men har den bra kritik och det finns bra argument så visst.
Snygg är ett plus!
Den måste ha ganska tålig knappsats då jag i extrema fall skickar upp emot 4000 sms/månad men snittet kanske är 2500 sms/månad. (min s500i klarar inte av detta så den kräver omstart p.g.a överbelastning ca. 1 gång per vecka)
Så det tror jag var allt, har förresten kollat på en SE T715 men kan inte hitta så mycket info om den :S

tack på förhand!

//Anton

Nokia E52 är allt du vill ha! http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=435540

Jag har själv Acer Liquid och hade tidigare Samsung Jet och jag kan inte förstå hur folk tänker när de rekommenderar en touchscreen till nån som skriver 4000 sms per månad..

E52an har inte den bästa kameran men den har ledblixt och _sjukt_ bra keypad!

piiis
Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk

Tack allesammans! Men kan fortfarande inte välja :S Får ta mig en funderare