MWF2 Webhallen Tournament

Permalänk
Avstängd

MWF2 Webhallen Tournament

Är det ett skämt eller?
Man kan ju för fan inte ha en FPS tävling med handkontroller?

Det är ju lite som att arrangera Vasaloppet på snowboard (Utan stavar).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

fps funkar utmärkt på handkontroll
/facepalm till dej

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
fps funkar utmärkt på handkontroll
/facepalm till dej

Ja, om man aldrig spelat FPS på PC.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Ja, om man aldrig spelat FPS på PC.

Så sant

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Ja, om man aldrig spelat FPS på PC.

+1

Visa signatur

i5 - 4gb xms3 @ 1600MHz - 500gb wd hdd - 260gtx sli - antec twelve hundred - 750W corsair TX. W7 ultimate 64bit

& allt visas i en CRT från 1999;) 19" 100Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Ja, om man aldrig spelat FPS på PC.

sant xD

Facepalm tillbaka till han.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt spelet är riktigt skoj, fastän jag bara lirat det på konsol.. Men, jag skulle aldrig få för mig att tävla i ett fps på konsol. Blir liksom inte samma sak, man kan ju inte styra på samma sätt..

Lite som handikapp os?

"Even if you win you're still retarded"

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
fps funkar utmärkt på handkontroll
/facepalm till dej

palmface..

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoNkeY-05
"Even if you win you're still retarded"

Vad har efterblivenhet med handikapp-OS att göra, pucko?

Nån som kan skicka en länk till information om tävlingen..?

Jag hittade inget på webhallens hemsida.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

Tycker webhallen gör bort sig när de väljer konsol som plattform. Kommer ju inte vara en enda vettig player där...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker det är solklart att de gör det på konsoll eftersom det är större chans att fuskare blir bannade/borttagna.

FPS på konsoll fungerar bra, det är bara en vanesak

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Vad har efterblivenhet med handikapp-OS att göra, pucko?

Nån som kan skicka en länk till information om tävlingen..?

Jag hittade inget på webhallens hemsida.

Jag har för mig jag läste att de gjorde om så att förståndshandikappade inte fick vara med längre. Var för svårt att avgöra om de verkligen var förståndshandikappade. Förekom fusk.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Tycker det är solklart att de gör det på konsoll eftersom det är större chans att fuskare blir bannade/borttagna.

Utveckla gärna, jag förstår inte vad du menar...

Visa signatur
Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Jag har för mig jag läste att de gjorde om så att förståndshandikappade inte fick vara med längre. Var för svårt att avgöra om de verkligen var förståndshandikappade. Förekom fusk.

Jo visst. men det han menade var att alla som är med i handikapp-OS ÄR efterblivna. Vilket gör honom till helt dum i huvudet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Utveckla gärna, jag förstår inte vad du menar...

Det är svårare att fuska på konsoll, skulle jag tro.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Tycker det är solklart att de gör det på konsoll eftersom det är större chans att fuskare blir bannade/borttagna.

FPS på konsoll fungerar bra, det är bara en vanesak

Det fungerar bra om man kan koppla in mus och tangentbord i konsollen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Jo visst. men det han menade var att alla som är med i handikapp-OS ÄR efterblivna. Vilket gör honom till helt dum i huvudet.

Det är ett grovt skämt. Vissa tål det, andra inte. Du tillhör senare gruppen. Ett allmänt konstaterande bara.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Utveckla gärna, jag förstår inte vad du menar...

Svårare att programmera Aimbots och liknande för 360 och folk som fuskar får deras konsoller bannade vilket inte är värt det

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Svårare att programmera Aimbots och liknande för 360 och folk som fuskar får deras konsoller bannade vilket inte är värt det

På konsol har du ju alltid en viss nivå av aimbot.

För det första så finns Punkbuster av denna anledning, för det andra så är det rätt svårt att få in en aimbot eller dylikt på en av Webhallens maskiner när man är där och tävlar i deras lokaler...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
fps funkar utmärkt på handkontroll
/facepalm till dej

Om man sett en turnering med blandade Konsol och FPS spelare så vet man att det sååå inte stämmer.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Tycker det är solklart att de gör det på konsoll eftersom det är större chans att fuskare blir bannade/borttagna.

FPS på konsoll fungerar bra, det är bara en vanesak

Så du tror att nån håller på att fixa aimbot på wehallens datorer när dem spelar? Jag har iaf aldrig sett att nån gör det i en seriös tävling .......

Och självklart ska det vara pc. Jag menar okej man kan vara bra med kontroll med men det kommer aldrig bli samma nivå som om det är bra pc spelare som lirar. Jag menar vad vill du helst kolla på fotboll med riktiga fotbollsskor eller fotboll med gummistövlar? Jag skulle iaf hellre kolla på med riktiga fotbollsskor då det blir högre nivå.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Och självklart ska det vara pc. Jag menar okej man kan vara bra med kontroll med men det kommer aldrig bli samma nivå som om det är bra pc spelare som lirar. Jag menar vad vill du helst kolla på fotboll med riktiga fotbollsskor eller fotboll med gummistövlar? Jag skulle iaf hellre kolla på med riktiga fotbollsskor då det blir högre nivå.

En fotbollsturnering med spelare som använder gummistövlar hade jag velat se, jäklar va roligt det hade sett ut

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Så du tror att nån håller på att fixa aimbot på wehallens datorer när dem spelar? Jag har iaf aldrig sett att nån gör det i en seriös tävling .......

Och självklart ska det vara pc. Jag menar okej man kan vara bra med kontroll med men det kommer aldrig bli samma nivå som om det är bra pc spelare som lirar. Jag menar vad vill du helst kolla på fotboll med riktiga fotbollsskor eller fotboll med gummistövlar? Jag skulle iaf hellre kolla på med riktiga fotbollsskor då det blir högre nivå.

Tycker själv att det är mer fair på konsoll då man inte är lika begränsad av grafikkort,cpu,skärm etc.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

det kvittar väl för fan vilken upplösning du kör eller om du kör på högsta grafiken!

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Om du inte är nöjd med deras tävling så delta inte.
Och ta gnället med dom =P

Dagens ilands problem

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Just call of duty serien är väldigt simpelt att köra på konsol så de är inga problem för mig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vad ligger problemet, fattar absolut inte

Du har en PC-sport som är rätt stor numera, e-sports.
Varför ska inte en kille som kanske spelar ett FPS på konsol ha samma möjlighet att "tävla"

Varför klaga, när PC har de i särklass största e-sport eventsen när de gäller tuneringar!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Är som att spela med 1000ping på datorn...

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem

Varför inte skicka klagobrev till utvecklarna och be dom sluta göra spel till konsolerna?

Man är ju inte tvingad att köpa fps till sin konsol.
Sen går det alltid att spela sig bra, är man van vid mus & tbord så är det ju ovant.
Men sitter ni och nötar, så tillslut funkar nog era fingrar och tummar som dom ska.
Alla är nybörjare nångång.

sen finns ju dom som bara kör på konsol och aldrig på pc, dom kan ju kontrollen utan och innan

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Jag är bara trött på att se konsolerna ta marknad från PC. Många spel görs inte till PC. Och nu börjar de även sno åt sig tävlingarna.. Tråkig utveckling...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tävlingar har funnits på konsoler länge.
1 Exempel
http://sv.wikipedia.org/wiki/Nintendo-SM Vilket jag själv har deltagit i några gånger

Bara för webhallen råkar göra en tävling för konsol betyder inte det att Pc spelandet försvinner inom det närmsta året

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb