Permalänk
Medlem

Tror helt ärligt att dx11 inte kommer att tillföra något speciellt som många verkar tro.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Någon annan som lider av ganska grov muslagg i demot? Det är ungefär som i Dead Space tills man stänger av V sync, men i det här hjälpte det bara litegrann.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Lyckas inte ens kommit i ett game, så fort jag tar start game gör jag en server men aldrig någon som joinar. Tar det flera timmar eller?

Du har väl kompisar på steam eller? det är bara att låta dem joina ett spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampela
Någon annan som lider av ganska grov muslagg i demot? Det är ungefär som i Dead Space tills man stänger av V sync, men i det här hjälpte det bara litegrann.

Flöt på som ett spel ska göra, inget lagg av någon sort alls. Se mitt klipp nedan. Allt är på max även om om det inte syns på videon. Windows Movie Maker skalade ner storleken rejält från Fraps original storlek. Från 899MB till 5.65MB

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampela
Någon annan som lider av ganska grov muslagg i demot? Det är ungefär som i Dead Space tills man stänger av V sync, men i det här hjälpte det bara litegrann.

Hur stänger man av V-sync?

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Penix.se
Hur stänger man av V-sync?

Gå in till Options i AVP -> Graphics -> V-SYNC OFF

Annars kan permanent stänga av v-sync i nvidias/ati's kontrollpanel.

Alla ni som kör detta spel med 60hz skärmar, stäng av v-sync omgående.

Enorm skillnad i respons.

Permalänk

Anledningen till att jag inte drar det uppenbara om att det är givetvis för SP som man köper spelet eftersom att denna tråd behandlar demon, och demon är ju en MP sådan..

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Tror helt ärligt att dx11 inte kommer att tillföra något speciellt som många verkar tro.

http://www.youtube.com/watch?v=nru4mhPF-oo

Permalänk

Jag har inte listat ut hur man cloakar me predator, någon som vet :P?

Visa signatur

Antec 300 | AMD Phenom II 955BE @3.4 GHz | XFX Radeon 4890 XXX 1GB | 4GB DDR3 1333MHz |Corsair 650 Watt | Asus M4A78T-E AM3 | WD 640GB | Win 7, 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoparPerformance
Jag har inte listat ut hur man cloakar me predator, någon som vet :P?

Tryck på R

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk

provade det men gillade det inte alls. Extrem muslagg, stela och klumpiga rörelser och extremt tråkig bana. Kändes ju som Halflife deathmatch med lite nya skins o vapen.

tror inte det var en bra ide av rebellion att släppa en demo. Hade sålt mer på ren hype.

Permalänk
Medlem

Asså kommer man att kunna byta klass under spelets gång i fullversionen eller blir det ett lotto vilken klass man får?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Asså kommer man att kunna byta klass under spelets gång i fullversionen eller blir det ett lotto vilken klass man får?

du kan ju byta i lobbyn om du inte sett det ovanför där bilden på gubben visas

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guybrush_Robert
provade det men gillade det inte alls. Extrem muslagg...

Glömt stänga av v-sync?

Permalänk

Jäkligt kul, men hatar att man inte kan stänga av andras micar

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Jäkligt kul, men hatar att man inte kan stänga av andras micar

Haha ja.. alltid ska det vara någon ryss som sitter och skriker.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk

Det här är fan ett spel man kan tänka sig att köpa Väldigt roligt men alien är lite jobbiga att komma igång med.

Permalänk
Medlem

Lirade precis för första gången som marine. Det var läskigt, haha. Skrämselfaktor 10 när det kommer en Alien klättrandes i taket, marine <3.

Permalänk
Avstängd

Har överlevt längre som marine än när jag spelat nån av de andra

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Har överlevt längre som marine än när jag spelat nån av de andra

Är säkert på grund av en kombination av att dom andra spelarna underskattar en marines arsenal och prioriterar andra xenomorphs och predators samt att du kanske känner dig mera hemma med "konventionella" skjutvapen än vad du gör att slåss i HtH i ett FPS.. ?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Har överlevt längre som marine än när jag spelat nån av de andra

men predatorn har mera one-hit-kills vapen om jag inte minns fel^^

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd

Eller så känner jag inte till alla fördelar med Alien eller Predatorn

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

aliens ser genom väggar, predatorn kan bli osynligt + målsökande one hit kills:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

kompliterar med lite till
predator har sina visions som gör det lättare för honom att se sina mål, aliens kan klättra på väggarna (duh )

båda 2 kan hoppa till höjder, alien genom att titta på de och predatorn genom att trycka på shift sen hoppa om man får rätt markör.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mintboll
http://www.youtube.com/watch?v=nru4mhPF-oo

Blir säkert snyggt med tesselation och DX11 med lite AA på det (pc wins ^^), fast känslan att gå/springa omkring är rätt dåligt utförd fortfarande :\

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Medlem

fördel predator vs alien: målsökande vapen

fördel marine vs predator: smartgun, ser igenom osynligheten:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Det var ovanligt lätt att döda predator igår när jag körde...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

predatorn är inte så svår att möta tycker jag.
spelarna man möter är aldeles för ivriga och ger iväg deras cloak rätt så snabbt istället för att invänta rätt tillfälle och sen anfalla.
körde som marine,så fort man såg en predator i cloak så börjar dom att skjuta villt omkring sej för att sen gå till anfall,var ju typ bara att röra på sej så dom missa och ösa på med pulse riffle.
fanns en del smarta som inte rörde på sej så mycket,dom stog runt ett hörn typ och när man sprang förbi så anföll dom.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Spelade AVP i 5 min sedan avinstallerade jag det, vilken jävla skit! Man kan ju inte ens sikta!

Permalänk
Medlem

märkt en sak nu att avp är bättre på ps3an än på dator, dock saknar båda spelen funktionen för att muta folk:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Första anblick:
SKIT!

Efter en stund:
FAST!

Tycker spelet växer på en. Nu har man fått känslan för vars alla vapen som predator finns och dominerar varje match... Enda svgheten är de skickliga aliens lirarna som tillslut lär sig smyga på en ovanifrån och kör svansatacken...

Som alien har man lärt sig de bästa vägarna, marines är ju inte ens en utmaning...endast Predator som ställer till det, men nu när man är riktigt snabb så är man fan svår att döda.

Undrar vars marines har alla vapnen på banan som är släppt. Har endast hittat puls,shotgun (värdelös) samt en "sniper"liknande historia som också var relativt dålig. Finns det mer vapen som marine en dessa, o vars såfall?

Tror inte detta kommer floppa, det är ju ändå ganska beroendeframkallande när man lärt sig! Kunde dock blivit 1000ggr bättre om det inte varit så "konsolifierat"

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06