Permalänk
Medlem

Mini-pc, bra att ha?

Tjinare.
Har bestämt mig för att köpa en stationär PC, med gaming och redigering som huvudområde.
Till denna har jag valt en LaCie Nätverkshårddisk som jag tänkte ta nytta av nu med en bärbar.

Den bärbara tänkte jag ha till allt möjligt men mest filmtittande i sängen (har stationära står på kontoret), msn, internetläsning och dyligt.
Kort och gott, inget påfrestande.

Egenskaper jag värdesätter mest är lätt, BRA batteritid och liten och med blue-tooth.

Budget; Mellan 2-5000, då den används till inte allt för jobbiga saker

Övrigt; Får helst vara svart. Helt besatt av svart just nu

Datorer jag finner intressanta (uppdateras så fort jag hittar flera)
Asus EEE Seashell 1005PE

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk

En liten netbook är jäkligt bra att ha många ggr Tex nu på fredag drar jag till Tallin Och självklart tar jag med den och ett par småhögtalare och kan ha musik i hytten eller på hotellrummet

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Du ser
Tänkte ha med mig min lilla sak lite överallt, och spara det viktigaste på hårddisken och köra resten på Nas

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk

Min egen har hängt med lite överallt Den väger ju bara strax över 1kg Så den är lätt att ta med sig överallt Jag har även slängt in större hårddisk i den Eftersom jag har en del musik i den Ja strax över 64.000mp3:or På hotell har dom oftast så man enkelt kan koppla upp sig på nätet

EDIT: Har även sjökort i den

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Letar själv efter en.
Bestäm dig om du ska ha en 10 tums eller 11,6 tums.
Asusen (orginalet) känns väldigt plastig i 10 tumsutförande iaf.
Samsung och compaq känns betydligt mycket bättre.

Är själv inne på någon 11,6 tums (fortfarande liten, men känns större) och Acer känns lockande då, modell som heter 1410.
Bege dig till din lokale elektronikmasare så kan du alltid klämma och komma fram till vad du vill ha i form av storlek och märke.