Permalänk
Medlem

Ny Laptop till Lastbilen

Hej.

Jag är ute efter en ny laptop då min gamla IBM T42 inte riktigt orkar med längre.
Är ute efter en liten och smidig dator som klarar av att köra 720p material. Inte film men serier lär det bli en hel del.

Enda kravet jag har är 13" skärm
Inget behov av cd-läsare då jag använder en extern i dagsläget.

Kikade på dell vostro v13, tyckte den verkade lovande med tanke på storlek osv. Men vet ingenting om mobila grafikkort och recensionerna jag kollat har inte sagt mig speciellt mycket då dom bara testar spel.

Priset är satt som så billigt som möjligt. Är inte behov av några flashiga extra funktioner.

Edit: Den ska helst fungera med denna laddare

Mycket tacksam för all hjälp jag kan få

Mvh
Niklas

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | CPU: Intel 11600K | Ram: 32gb ddr4 3200mhz | GPU: RX6600 8gb | Nvme1: WD Black SN850X 1tb | Nvme2: Crucial P2 2tb | OS: Arch Linux

Permalänk
Medlem

Grafikkortets enda funktion för den vanlige konsumenten av normalstor laptop är till spel så spelar du inte så kvittar det vilket grafikkort det är i datorn om du köper en ny idag, bara du skaffar en med en dubbelkärning processor. Men nu utgår jag endast ifrån att du inte ska spela spel utan bara kolla serier i HD upplösning på den.

Permalänk

Kolla in denna video recension som sweclockers gjort asus UL30VT.

http://www.sweclockers.com/recension/6221-snabbtitt_pa_asus_u...

Permalänk
Medlem

jag säger som thereal, UL30VT är riktigt fräsch och du kommer spendera dina pengar på något du länge kan vara nöjd över och det kommer sannerligen gynna dig att spendera en extra tusing igenom åren !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneee
Grafikkortets enda funktion för den vanlige konsumenten av normalstor laptop är till spel så spelar du inte så kvittar det vilket grafikkort det är i datorn om du köper en ny idag, bara du skaffar en med en dubbelkärning processor. Men nu utgår jag endast ifrån att du inte ska spela spel utan bara kolla serier i HD upplösning på den.

Ja spel är som sagt helt ointressant, förutom eventuellt lite nätpoker i brist på något att göra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thereal_twisted
Kolla in denna video recension som sweclockers gjort asus UL30VT.

http://www.sweclockers.com/recension/6221-snabbtitt_pa_asus_u...

Jo kikade på den, har nog missat den recensionen helt. Verkar vara enormt bra valuta för pengarna

Citat:

Ursprungligen inskrivet av visa
jag säger som thereal, UL30VT är riktigt fräsch och du kommer spendera dina pengar på något du länge kan vara nöjd över och det kommer sannerligen gynna dig att spendera en extra tusing igenom åren !

Ja jag hade förväntat mig att jag skulle landa runt dom pengarna men så billigt som möjligt va för att det inte skulle sväva iväg för mycket eller att man skulle missa en kanondator med liten marginal.

Men nu är det bara att beställa och vänta på postgången då

Stort tack för hjälpen danneee, thereal_twisted och visa
Mvh
Niklas

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | CPU: Intel 11600K | Ram: 32gb ddr4 3200mhz | GPU: RX6600 8gb | Nvme1: WD Black SN850X 1tb | Nvme2: Crucial P2 2tb | OS: Arch Linux

Permalänk
Medlem

Grattis till ett bra köp