Skärmen startar inte ibland..graffekortet ?

Permalänk

Skärmen startar inte ibland..graffekortet ?

Hej !
Har en viewsonic 912 tft, kör med VGA anslutning.

Det som händer är att när jag behöver starta om datorn ( tex vid uppdateringar eller installationer ) så ser jag bara loggan för datorns märke ( fujitsu ) men sedan så slocknar skärmen.
Detta fenomen uppkommer även om jag stänger av skärmen medans datorn är på..., då vill skärmen inte starta upp igen.
Detta händer dock aldrig när man startar datorn " som vanligt " dvs med on/off knappen.

Vad kan det bero på ??

Visa signatur

// Patrik (rookie)
AMD Phenom II x2 555, ASUS MA478T-E, Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz, SSD OCZ-AGILITY2 40Gb, Radeon 4850 X 2 CF,
Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

Hade en Viewsonic vx922, där standby lampan stod och blinka vid uppstart, hade man skärmen avstängd och lät datorn starta upp sej för att sen sätta på skärmen funka de.

Vet ej om de är samma eller likande, men i mitt fall var de uppdateringskretsen som pajat, fick skärmen utbytt genom att ringa Viewsonic. Prova

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk

Om du har en annan skärm/TV inkopplad samtidigt så växlas huvudskärmen om i Windows till andra skärmuttaget.
Personligen har jag en TV inkopplad och även om TV'n inte är på så kan den plötsligt bli huvudskärm vid uppgradering av drivrutinen, bara för att den är inkopplad.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waxinator
Om du har en annan skärm/TV inkopplad samtidigt så växlas huvudskärmen om i Windows till andra skärmuttaget.
Personligen har jag en TV inkopplad och även om TV'n inte är på så kan den plötsligt bli huvudskärm vid uppgradering av drivrutinen, bara för att den är inkopplad.

Hur löser du detta på smidigast sätt då? ska själv snart börja göra med skärm+tv ikopplade hela tiden.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droih
Hur löser du detta på smidigast sätt då? ska själv snart börja göra med skärm+tv ikopplade hela tiden.

Efter en stunds huvudkliande kommer jag ihåg förra tillfället då inloggningsbilden blev svart...
och startar då upp TV'n och via den ändrar tillbaka Windows bildskärmsinställningar.
(Markera rutan "Gör den här skärmen till primär...")

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk

Fast jag har bara en skärm , jag ska dock testa med att köra via DVI kontakten å se om det blir någon skillnad .

Visa signatur

// Patrik (rookie)
AMD Phenom II x2 555, ASUS MA478T-E, Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz, SSD OCZ-AGILITY2 40Gb, Radeon 4850 X 2 CF,
Windows 7 Ultimate 64-bit