Ni som någongång har beställt något ifrån DevilTech

Permalänk
Medlem

Ni som någongång har beställt något ifrån DevilTech

Jag har sett lite att folk rekommenderar att beställa ifrån http://www.deviltech.de/
Är lite intresserad av detta eftersom man får mycket dator för pengarna.
Undrar bara lite hur lång tid det tog, hur är servicen och hur fungerar maskinen?
Skulle vara till mycket hjälp!

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en Fire DTX som förmodligen dyker upp nästa vecka har jag fått höra.

I och med förseningar av tillverkning/leverans (jag vet inte) av Radeon 5650 korten så har jag väntat sedan 2:a Februari..

Tänkte skriva lite mer när jag väl fått datorn. En liten recension med mina upplevelser från att handla med Deviltech.
Kan dock inte ge en rättvis uppskattning av leveranstid pga den där kortfördröjningen som ligger utanför deras makt.

Däremot är jag lite besviken på deras support.
Det tar lång tid för dem att svara på frågor via mail och när jag väl fått svar så har dom missat att svara på någon av frågorna.
Lite irriterande..

Permalänk
Medlem

Jag har precis som Santeria beställt en Fire DTX (dock tror jag det var 3 dagar senare...) och jag håller med om att supporten inte är den bästa, men förhoppningsvis kommer datorn vara bättre när den nu kommer.
Mer info då om du orkar vänta

Permalänk
Medlem

Nästa vecka blev det ju inte. Vid ytterligare ett mail sa dom att dom 'förmodligen' kan skicka den om 9 dagar.
Känns riktigt dåligt att inte kunna få en riktig leveranstid och att dom istället först tar i underkant.

Hittills känns det en aning oproffsigt. Jag hoppas verkligen att eventuella garantiärenden hanteras smidigare och att datorn känns riktigt bra för att väga upp detta.
Räknar också med någon form av kompensation då det vid beställningstillfället inte fanns någon information om grafikkortets förseningar. Plus att Deviltech själva aldrig gick ut med den informationen utan att fick jag tillgodogöra mig den själv.