Permalänk
Medlem

PC alternativ till MacBook pro

Är på gång att byta från stationär till bärbar pga ett ökat behov av att kunna vara mobil.

Har kikat ett tag på diverse tänkbara alternativ och då jag är en PC kille så har det kännts riktigt surt att det bästa på marknaden verkar vara Macbook pro. En uppdatering av Macbook pro:n är ju på ingång och i väntan på denna skulel jag gärna vilja ha lite tips på PC system som håller liknande byggkvalitet osv som Macen.

Känner att prestandan behöver vara ganska hög, men samtidigt vill jag ha vettig batteri tid samt en hyffsat slimmad dator. Skärmen bör även den hålla hög kvalitet och inte vara större än ca 15".

Har då kikat lite på HP Envy 15, som faller mig i smaken i nästan alla anseenden. Det hela faller dock på HP:s otroligt dåliga batteritid samt att den verkar bli ruskigt varm.

Nu vill jag därför veta vilka ytterliggare pc modeller ni kan rekommendera.
Jag är ju som sagt ny på det här med bärbart.

Tack på förhand!

Edit: Kan ju tillägga att prislappen får ligga i området runt 15k.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Laptop: Macbook Pro M4 Pro

Permalänk

Kolla runt på värsting modellerna av Sony Vaio
Du borde hitta någon som passar

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem

Elitebook 8440w eller 8540w med i7 är väl PC marknadens högsta kvalitetslaptops idag

Permalänk
Medlem

http://www.techsweden.org/recension/PTmd-asus-pro5gvs-noteboo...

Kanske inget att spela spel med. Men i övrigt en riktigt snabb dator.. 160gb SSD!

Permalänk
Medlem

Sony Vaio F-series verkar ju faktiskt vara itnressant. Funderar på om den är dockningsbar.. Hittar ingen info om det.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can

Permalänk
Medlem

Har nu bestämt mig mer eller mindre för 3st kandidater.

Det handlar om en HP och 2st Sony.

HP Envy 15
Sony Vaio VPC-F11S1E
Sony Vaio VPC-EB1S1E/BJ

HP och Vaio F11 ligger ju närmast varandra prestandamässigt medans Vaio EB1S1 ligger något efter.

Tror ni man kommer sakna att inte ha full HD skärm?

Vilket av alternativen hade ni valt, motivera gärna varför.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE