Intel i5-750 speldator för ca 13-14 kr

Permalänk
Medlem

Intel i5-750 speldator för ca 13-14 kr

Hejsan alla glada. Just nu sitter jag och ska lägga dom sista kronorna på ett nytt datorsystem. Sidorna jag har använt är Inet.se samt Komplett.se då jag slipper bygga ihop det själv.

På Komplett har jag utgått från deras crazy gamerweek och deras dator Komplett Gamer Premium i35

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10278

De viktigaste ändringarna jag har gjort är:

Från ati 5850 till ati 5870
Bytt från i7-860 till i5-750
Moderkort, från ett (förvalt) Gigabyte GA-P55-USB3

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=581259&CKS=PCW

till ett litet dyrare MSI P55-GD65 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=491786&CKS=PCW

Jag har även valt bort vissa alternativ helt, som tex tangentbord, mus och hörlurar.

Här kan du (förhoppningsvis) se beställningen hos Inet

Dator Inet // Komplett

Moderkort: Asus P7P55D-E PRO // MSI P55-GD65
kommentar: Asus kort har fått mycket fina vitsord samt är mer "framtidssäker" då det stödjer både usb 3.0 samt Sata 6.0

Cpu: i5-750 // i5-750

Ram: Corsair 4GB 1600MHz XMS3 // Corsair XMS3 DDR3 1600MHz

Gpu: PowerColor Radeon HD5870 1GB // HIS Radeon HD 5870 1 GB

Nätaggregat: Corsair HX 750W 80+ // Corsair HX 750W 80+
kommentar: Corsairs nätagg verkar vara väldigt uppskattade samtidigt som jag gärna någon gång i framtiden kan tänka mig en crossfire lösning

Chassi:Fractal Design Define R2 // Antec NineHundred Two Midi Tow

kommentar: Här har jag riktigt svårt att välja. Hos Inet kan jag mer eller mindre välja vilket chassi som helst medans komplett ger mig 3 val som ligger inom en rimlig penganivå nämligen:

1.(Ovannämnda) Antec Nine Hundred Two Midi Tower
2. Antec P193 Advanced Midi Tower Svart
3. Antec Twelve Hundred Big Tower

Vad jag är ute efter är ett rymligt chassi som dels ska kunna kyla komponenterna väl och det även om jag uppgraderar till en crossfire lösning. Och i största mån vill jag försöka ha en så tyst datorlåda som möjligt för runt 1500 kr. Om någon har ett bra förslag på ovannämnda eller andra chassin säg gärna till

Hårddisk: Här har jag inte bestämt mig riktigt. Då jag inte i nuläget kommer införskaffa en sdd enhet så kommer operativsystemet samt allt annat att läsas från denna disken. Här är jag väldigt öppen för förslag och ni får mer än gärna berätta varför ni rekommenderar ert val!

Operativsystem: Win 7 Home Premium 64-bit svensk utgåva och detta gäller för båda dom två aktuella systemen.

Just nu ligger priset för Komplett på ca 13 813 kr (3 års garanti och support)och på Inet på 13 727 kr (1+1 års garanti)

tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

"Angiven order är inte din, eller så är den inte publik."

Lättare att bara lägga upp en bild?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Helt rätt av dig, förutom att jag är så amatörmässig så jag faktiskt inte vet hur man gör, har dock tagit en bild på kundvagnen på inet, så om du har en enkel instruktion lägger jag gärna upp den, då den underlättar för er och för mig

Permalänk
Medlem

1. Gå in här
2. Ladda upp bild
3. Klicka på bilden så bilden laddas och är det enda i webläsaren
4- Kopiera webbadressen
5. Skapa ditt inlägg här på sweclockers och klicka på "IMG"
6. Klistra in webbadressen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Polomononen
1. Gå in här
2. Ladda upp bild
3. Klicka på bilden så bilden laddas och är det enda i webläsaren
4- Kopiera webbadressen
5. Skapa ditt inlägg här på sweclockers och klicka på "IMG"
6. Klistra in webbadressen

Tack så hemskt mycket. Nu ska det iaf fungera med kundvagnsbilden från Inet!

Säg gärna till om jag har glömt något!

Permalänk
Medlem

Gillar kundvagnen från inet. Det enda jag tänkte på är att om man vill så kan man köra på ett nätaggregat från Fractal Design. Stödja ett svenskt märke och spara några hundringar. Dock är Corsair det mer populära valet och har mest nöjda kunder.

Är lite dålig på grafikkort. Har hört att vissa haft problem att få plats med långa kort i det chassit. Nu tror jag att det inte är något problem med 5870, men det är värt att dubbelkolla.

EDIT: I övrigt så rekommenderar jag R2 chassit. Har det själv och är kanonnöjd!

Permalänk
Medlem

Jag ska ta en titt på detta när jag kommer hem efter jobbet, det är ju självklart väldigt viktigt att komponenterna får plats.

Annars är ju de två systemen väldigt lika, förutom just moderkort samt hårddisken antagligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dafuu
Jag ska ta en titt på detta när jag kommer hem efter jobbet, det är ju självklart väldigt viktigt att komponenterna får plats.

Annars är ju de två systemen väldigt lika, förutom just moderkort samt hårddisken antagligen.

Just det moderkortet och den hårddisken är jättepopulära. Förmodligen inte för att de har snygga förpackningar :). Om jag var du så hade jag utan tvekan gått på inets alternativ.