compact flash + apacerläsare (till digitalkamera), trasiga bilder

Permalänk
Medlem

compact flash + apacerläsare (till digitalkamera), trasiga bilder

har lite, eller snarare stora problem med att läsa in bilderna från ett compactflash till digitalkameran, vissa bilder går att läsa in men mot mitten eller tidigare än de också blir de fel på bilderna, dom blir helt svarta osv.

Läser in dom med en Apacer compactflash/smart media usbläsare. bilderna ser bra ut och alla går att kolla på i kameran (en canon powershot a40).

så här såg de ut idag när jag skulle läsa in dom.

inte så fint direkt.

inte heller programmet som man läser in till kameran funkar heller så något galet är de ju, kan kanske bero på att jag formaterade kortet med programvaran som följer med apacerläsaren presis innan jag började ta kort..

någon som haft något liknande problem eller har nån aning om hur man fixar de hela ?

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Har hört talas om det här problemet. Kan du inte formatera kortet med kameran?

/akke

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
Har hört talas om det här problemet. Kan du inte formatera kortet med kameran?

/akke

jodå, men de tycks inte göra någon skillnad

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Du kan inte läsa in bilderna direkt från kameran?, istället för via kortläsaren. Ingen skillnad?

/akke

Visa signatur

Permalänk
Medlem

inte när de såg ut som på bilden, då hitta den inte en enda bild men annars funkar de att läsa från den när de inte funkar i kortläsaren.

skulle tippa på att de vart så där flummigt pga att ja formaterade med läsaren istället för kameran.

men problemet med att ja inte kan läsa in alla bilder med läsaren kvarstå..

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att avgöra vad som kan vara fel, använder själv inte ngn extern usbläsare. Jag läser in mina bilder direkt via kameran. En sak har jag dock fått höra flera gånger; formatera kortet i enheten som det ska användas, så det kan ju ha något med det att göra.

Mitt enda tips är att du hör dig för i forumen på http://www.dpreview.com - Ett mycket bra ställe för hjälp.

/akke

Visa signatur

Permalänk
Medlem

man tackar, ska ta å kika där

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

nu har jag fått reda på vad felet låg, fick tag i ett annat CF kort av en kusin och de funkade alldelens utmärkt hur ja än gjorde så de är nog mest troligt att de jag har är defekt. de blir retur av de!

Visa signatur

Hej