iPad 4.3 3G, downgrade?

Permalänk
Medlem

iPad 4.3 3G, downgrade?

Tja!

Gjorde misstaget att tro att Apple faktiskt testade mjukvara innan de släppte den men hade riktigt fel och har därmed nedgraderat min iPad 3g till en iPad utan 3g. Hoppades att 4.31 skulle lösa problemet men det gjorde det inte och nu när jag väntat i tre veckor på en lösning börjar jag lessna.

Lyckas dock inte nedgradera, hur kan jag göra? Har inte jailbreakat eller sparat blobbar tidigare, är det kört i så fall?

Appleinlåst är bra så länge det fungerar men när det väl krånglar så kan man räkna med ignorans och NOLL(0) support från Apple. Suck!

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Din iPad med 3G-modem till en iPad utan 3G-modem? eller what?

Förstår inte alls vad du gjort

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Din iPad med 3G-modem till en iPad utan 3G-modem? eller what?

Förstår inte alls vad du gjort

Han förlorade 3G-funktionalliteten när han uppdaterade till iOS 4.3.1. Nu undrar han om det går att nedgradera till 4.3 igen.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Din iPad med 3G-modem till en iPad utan 3G-modem? eller what?

Förstår inte alls vad du gjort

Skrivet av Jilted82:

Han förlorade 3G-funktionalliteten när han uppdaterade till iOS 4.3.1. Nu undrar han om det går att nedgradera till 4.3 igen.

Sorry, skrev snabbt och osammanhängande. Försöker igen;

-Min iPad 3G fungerade grymt tills jag lade in 4.3, då slutade 3g-uppkopplingen att fungera mer än ytterst sporadiskt.

-4.31 Skulle lösa problemet men gjorde det inte.

-Lyckas inte haxxa in 4.2 och undrar om det är kört att göra det när jag inte har gjort några blobbar?

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Skrivet av x86:

Sorry, skrev snabbt och osammanhängande. Försöker igen;

-Min iPad 3G fungerade grymt tills jag lade in 4.3, då slutade 3g-uppkopplingen att fungera mer än ytterst sporadiskt.

-4.31 Skulle lösa problemet men gjorde det inte.

-Lyckas inte haxxa in 4.2 och undrar om det är kört att göra det när jag inte har gjort några blobbar?

4.3.1, inte 4.31

http://www.gadgetsdna.com/how-to-downgrade-ios-4.3.1-to-old-f... <- Guide hur du nergraderar till 4.3 eller 4.2.1

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Gäller detta alla allmänt ? eller är det helt random att 3G slutar fungera?

Visa signatur

Intell i7 core 3.4 ghz 2600k, Geforce GTX580, 1,5 tb, 8gb ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av clarky:

Gäller detta alla allmänt ? eller är det helt random att 3G slutar fungera?

Jag känner ingen annan i Sverige som har en iPad med 3G, men kolla discussions.apple.com så märks det att det är sjukt många som har samma problem i andra länder. Klart ett känt problem och jävligt störigt.

Skrivet av Rawet:

4.3.1, inte 4.31

http://www.gadgetsdna.com/how-to-downgrade-ios-4.3.1-to-old-f... <- Guide hur du nergraderar till 4.3 eller 4.2.1

Tyvärr inte för mig, se nedan:

VERY IMPORTANT: This Guide is only for those who have already saved the ECIDs with SHSH to Cydia Server for iOS 4.3, 4.2.1 or 4.1. Those who haven’t should not follow it.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!