Klockning av 6950. Lyckas verkligen inte över 840Mhz?

Permalänk
Medlem

Klockning av 6950. Lyckas verkligen inte över 840Mhz?

Tjenare!

Ber om ursäkt om det är någon som postat före, men har sökt i en vecka utan framgång.

Jag behöver helt enkelt ett överklockningsprogram som klarar att köra över 840/1325 Mhz?

Har testat MSI Afterburner, och jag lyckas inte "låsa upp" så att man kommer över 840 Mhz?
Även ifall jag ändrar "Enable Unofficial overclocking" till 1.

Hur har ni andra gjort?
Haft kortet flashat till fulla shaders, men har försökt utan minsta framgång med Radeon BIOS Editor, dvs försöka ändra peaken där. Har inte fungerat alls.

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

har du ändrar bios på switchen?
Och kan bero på att du har fått ett exemplar som inte går att låsa upp helt enkelt.

Permalänk
Hedersmedlem

Om du har nyaste versionen av Afterburner måste du redigera "MSIAfterburner.cfg" enligt följande:

[ATIADLHAL] UnofficialOverclockingEULA = I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it UnofficialOverclockingMode = 1 AccessibilityCheckingPeriod = 0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedwallpro:

har du ändrar bios på switchen?
Och kan bero på att du har fått ett exemplar som inte går att låsa upp helt enkelt.

Låsa upp har jag inte det minsta problem med
Det är klockningen som krånglar, hört att kortet klockar bättre med mindre shaders, därför

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

du kan låsa upp klockinngs-gränserna med asus smartdoctor. Jag kör mitt med referenskylare i 950mhz och 1536 shaders stabilt i MSI kombustor gpu burn in i 2 timmar

Permalänk

För mig kronglade upp låsningen först men jag löste det genom att installera om drivrutinerna

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Kör mina XFX kort med asus bios. Installera asus smartdoctor och ställ in så du kan klocka högre. Avinstallera skiten så funkar det. http://data.fuskbugg.se/skalman02/uppl%E5st.jpg

Så ser det ut för mig. +att jag kör korten i lite högre spänning.

Permalänk
Medlem

Det går alldeles utmärkt att "låsa upp" afterburner i .cfg-filen. Man skriver i det som widL skrev + ett par rader till för att kunna leka med spänningen. Kan kolla exakt vad det står när jag kommer hem till min burk. Du får nog kryssa i nån ruta i settings i ab för att godkänna "Unofficial overclocking" också.

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp