Trådlöst nätverk till stationär dator

Permalänk

Trådlöst nätverk till stationär dator

Hej,

Jag har flyttat in i en lægenhet dær jag disponerar øvervåningen i ett hus. Jag kan inte dra en kabel upp till min stationæra dator utan måste finna en trådøs løsning.

Jag anvænder min dator før att spela på men jag har hørt att trådløsa USB stickor som nætverkskort ær skit eftersom man tappar uppkopplingen rætt ofta med dessa.

Fungerar det bættre med PCI/PCI-E kort istællet eller bør man skaffa något som man kør via el nætet? Ær det någon som har erfarenhet av detta, och kanske något tips?

Tack på førhand!

Permalänk
Medlem

Jag kör 150mbps USB-stickor och det fungerar perfekt!

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

Beror på material mellan router / NIC, avstand, etc etc. USB dongles är bra, men tviler at dom är lika bra som en pci kort med 3 fysiska antenner.
Ungefär samma pris också.

t.eks. http://www.webhallen.com/hardvara/110841-tp-link_tradlost_nat...

EDIT:
Kom ihåg at for at köra 802.11n så må du ha router som är också märkt med N för at utnyttja kapaciteten.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W