Installera Windows OEM eller backup på ny HD

Permalänk

Installera Windows OEM eller backup på ny HD

hej, jag hade tänkt att köpa ny hårddisk till datorn, den jag har nu är dålig.Jag har Windows Xp OEM installerat. Jag har skivan och koden kvar. Går det att installera den på den nya hårddisken?
Om inte det går, hade jag tänkt att installera windows 7 home preminum, men jag har inte skivan, jag fick windows 7 home preminum när jag köpte en ny dator, och jag gjorde en säkerhets kopia då, kan jag installera den säkerhets kopian på den nya hårddisken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thgreatmax:

hej, jag hade tänkt att köpa ny hårddisk till datorn, den jag har nu är dålig.Jag har Windows Xp OEM installerat. Jag har skivan och koden kvar. Går det att installera den på den nya hårddisken?
Om inte det går, hade jag tänkt att installera windows 7 home preminum, men jag har inte skivan, jag fick windows 7 home preminum när jag köpte en ny dator, och jag gjorde en säkerhets kopia då, kan jag installera den säkerhets kopian på den nya hårddisken?

det går bra att installera en oem version på en ny hårdisk.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Ok,men om jag nu vill köpa nya saker till datorn som nytt moderkort, då fungerar ju inte det, menfungerar det tro att installera säkerhets kopian?

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk på att alltid ha tydliga och förklarande rubriker. "Hjälp!" hör inte dit. Läs gärna reglerna

*Trådrubrik ändrad*

Du kan inte installera en säkerhetskopia från en annan dator på denna. Kopian är bunden till datorn du backupade från. 1 dator - 1 licens.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro