Hjälp med att hitta info om gammal konsol?

Permalänk
Medlem

Hjälp med att hitta info om gammal konsol?

Hälsade på farsan idag och efter det ena och det andra dök vi ner å gamla lådor när jag stötte på en gammal konsol jag och lillebror brukade spela på i unga dagar.

Jag har googlat som en galning men hittar absolut ingen som helst information om konsolen, inte ens en bild på google.

På konsolen står det i guldig text:

FAMILY (R)
FT 105 EXTRA JOY

Konsolen "läser" spelen från kasetter, och inmatningsystemet är samma typ som t ex Super Nintendo. Har endast ett spel i vilket det finns 400 spel.

På spelkasetten står det "Family 400 in 1" samt märkningen "1992! på sidan.
På undersidan av konsolen finns ett serienummer som lyder: G0667381

Årtalet "1992" är också den enda ledtråden om ålder på konsolen jag har. Far har inget minne av när han fick den och jag var bara en spoling, runt 6 när jag började spela så mitt minne är inte ens att tala om.

På både kasetten och konsolen finns även skrift på klisterlappar på ett utländskt språk. Det är troligen inte kinesiska/japanska utan ser mer ut som thailändska, möjligen taiwanesiska. (arbeter med en del dokument från thailand inom jobbet och känner därför igen texten)

Någon som har en aning om vad jag pratar om? Bild kan ordnas på begäran!

Tack på förhand!

Permalänk

Kan du lägga upp en bild?

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Downfall233:

Kan du lägga up en bild?

Fixar under veckan!

Permalänk
Medlem

Även jag har en konsol hemma hos farsans som mina äldre syskon har haft när dom var små, samma fenomen med den att jag inte hittar någon info på nätet om den!
Den konsolen är dock betydligt äldre men av samma typ med en kassett som det är många spel på, dock inte 400 men...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Vet att det kom en hel del udda konsoler på marknaden ett tag, vissa skulle se ut som nintendo, vissa kunde till och med ta deras spel, och vissa var bara ett billigt alternativ med lite "skitspel" i med kassetter som man skulle kunna få tag i fler av men de gick ofta inte att uppbringa (inte i sverige ivf).