Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Vilken ssd?

Jag köpte en Corsair force 3 120gb men efter ett tag började den krångla. Jag skicka tillbaka den och nu vet jag inte vilken ssd jag vill ersätta den med.
Vill ha en med SATA 6,0 Gbit/s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sacki:

Jag köpte en Corsair force 3 120gb men efter ett tag började den krångla. Jag skicka tillbaka den och nu vet jag inte vilken ssd jag vill ersätta den med.
Vill ha en med SATA 6,0 Gbit/s.

Kolla sweclockers förstasida. Finns en sommarutgåva av SSD-test.
Jag har för mig att Corsair GT är den som vann "Bäst i test". Inte svindyr men inte så billig på runt 2400kr/120GB. Den kör SATA 6.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Kolla sweclockers förstasida. Finns en sommarutgåva av SSD-test.
Jag har för mig att Corsair GT är den som vann "Bäst i test". Inte svindyr men inte så billig på runt 2400kr/120GB. Den kör SATA 6.

Men finns det inte risk att den får samma problem som min förra force 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sacki:

Men finns det inte risk att den får samma problem som min förra force 3?

Det är nog en god idé att kolla upp SSDn du bestämmer dig för att köpa, oavsett vad.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Första generationen av Force 3 hade ju problem och blev återkallade, chansen att du får samma problem med GT är nog ganska minimal.

Så jag föreslår att du kollar SSD testet här på sweclockers och bestämmer dig

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem