Permalänk
Medlem

Får spam från Internet Explorer?

Använder Chrome men har nyss börjat få massa spam popups från IE. Det är själva sidan som kommer upp med någon reklam, stänger ner, försvinner och återkommer med ny reklam 10-60 min senare. Undrar vad detta kan vara? Kan inte radera IE, tyvärr. Så, vad är detta och hur stoppar jag det, blir otroligt störande i spel.

Permalänk
Medlem

Menar du att IE, vare sig du använder det eller inte, skulle öppna sig med reklam och sedan stängas?
Spontant skulle jag granska vilka plugins som är aktiva i både Chrome och IE. Sedan gå vidare med genomsökning av datorn med antivirus och adware som search & destroy.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Spontant kan jag lova att nån jävlas med dig, troligen i form av spyware/adware å allt det där skiten.

Permalänk
Medlem

Bör läggas till, kom någorlunda nära en nedladdning av piratkopierat Sony Vegas.

Permalänk
Medlem

...å så skyller du på IE?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

...å så skyller du på IE?

Nej, men det kommer ju upp spam från IE, inte Chrome?

Permalänk
Medlem

Troligen för att IE är din förvalda webbläsare? Hursom, IE är ingen tjänst som ligger och snurrar på sin dator och hittar på hyss av sig själv. Följ tidigare råd så du blir av med viruset som associerar/startar IE.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hedersmedlem

Inte piratkopiera.
*låst*