Bredbandsbolaget ger sig inte

Permalänk
Medlem

Du ska ha stort tack ändå.

Har skickat tillbaka allt och hänvisat till telefonsamtal med säljaren. Har inte hört något på ett tag så vet inte hur det går för dom.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drotz2000:

Du ska ha stort tack ändå.

Har skickat tillbaka allt och hänvisat till telefonsamtal med säljaren. Har inte hört något på ett tag så vet inte hur det går för dom.

Ligg på dom som en igel (som flickan sa:D) för om du lutar dig tillbaka så lär du inte höra av dom, är min starka misstanke.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

har bbb själv också, ska ha 24mbit får runt 4-5 som högst och vi kan inte heller säga upp då vi måste vänta ett år till, skambolag är vad det är!

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Medlem

Som sagt KKL är för varor inte tjänster och det gäller alla typer av abonnemang. Så tror du får svårt att gå vinnande ur detta. Det ända som händer är att det kommer gå vidare och sen hamnar det i ditt register och sen adjö med lån möjligheter etc.

Man har även ett ansvar som köpare att läsa på vad som gäller och inte bara lita på andra.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drotz2000:

Du ska ha stort tack ändå.

Har skickat tillbaka allt och hänvisat till telefonsamtal med säljaren. Har inte hört något på ett tag så vet inte hur det går för dom.

Duuu TS!!!!!:D Nya fakta i målet: jag ringde KTIB och dom menade att:

a) operatören måste ha skickat information om ångerrätten i ett sms, brev eller e-post
b) har operatören gjort detta så gäller ångerfristen innan du prövar tjänsten
c) men du har rätt att skicka tillbaka eventuell hårdvara som följde med tjänsten om den är i väsentligt oförändrat skick eller om du kan påvisa att det är något fel på hårdvaran.

När du väl har prövat tjänsten kan du inte ångra den om operatören har skickat med information om ångerrätten (vilket ju operatören gjort i detta fallet)

Vad man kan göra för att skydda sig är att man:

a) skriver ett brev till operatören och frågar vad för garanterad hastighet de ger upp eller ner, hur täckningen är på HDTV/Boxer eller vad det kan vara (för då blir det lättare att reklamera varan i ett senare skede om de inte håller de hastigheterna de skev i brevet)
b) ARN anser att har du bara halva av den totala utlovade hastigheten eller mindre har du rätt till prisavdrag eller säga upp tjänsten med operatören
c) ARN prövar bara ärenden som ligger på 1 000 kr eller mer och för att "komma upp" i den summan är tipset att man har faktura per kvartal istället för per månad, för då ses det som "ett pris" fast det avser en längre tidsperiod.

Lycka till!:)
(Även om jag tyvärr tror att du inte kan göra så mycket - men argumentera för sin sak kan man ju göra ändå^^).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Har chattat med kundservice idag. Dom skulle kolla på ärendet och återkomma.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pazooken:

har bbb själv också, ska ha 24mbit får runt 4-5 som högst och vi kan inte heller säga upp då vi måste vänta ett år till, skambolag är vad det är!

Du ska ha minst hälften av 24, annars är det bara klaga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Du ska ha minst hälften av 24, annars är det bara klaga..

Håller helt med BBB har 2-6, 6-12, 12-24 (finns fler varianter) Mbit/s du ska betala enligt det fack du hamnar i.

Permalänk
Medlem

Har nu pratat med dom massa gånger.
Nu senast chattade jag med dom och dom vägrar ge sig. Dom tog bort bidningen på BB som dom la till på 1 år.

Men tvn vägrar dom häva då jag nyttjat tjänsten. Kvittar hur jag försöker förklara vad säljaren sa till mig utan det är bara avtalet som gäller.

Pratade med konsument Borås och fick detta svaret från dom:

Enl min tolkning av Distans-och hemförsäljningslagen, skall du ha rätt att ångra köpet.
Det är företaget som ska kunna visa att du har samtyckt till att ångerrätten ska upphöra innan ångerfristen gått ut.

I ditt fall erkänner säljaren också att han muntligen sagt något annat än deras regler. Naturligtvis är det inte ok att ge information och sedan inte stå för det.

Presenterade även detta för BBB, men dom hänvisade fortfarande till sitt avtal och att det är det som gäller.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drotz2000:

Har nu pratat med dom massa gånger.
Nu senast chattade jag med dom och dom vägrar ge sig. Dom tog bort bidningen på BB som dom la till på 1 år.

Men tvn vägrar dom häva då jag nyttjat tjänsten. Kvittar hur jag försöker förklara vad säljaren sa till mig utan det är bara avtalet som gäller.

Pratade med konsument Borås och fick detta svaret från dom:

Enl min tolkning av Distans-och hemförsäljningslagen, skall du ha rätt att ångra köpet.
Det är företaget som ska kunna visa att du har samtyckt till att ångerrätten ska upphöra innan ångerfristen gått ut.

I ditt fall erkänner säljaren också att han muntligen sagt något annat än deras regler. Naturligtvis är det inte ok att ge information och sedan inte stå för det.

Presenterade även detta för BBB, men dom hänvisade fortfarande till sitt avtal och att det är det som gäller.

Jag har för mig att du ska kunna häva även TV:n.^^ Har för mig att ARN har uttalat att du har rätt att - om man köper en boxer med tillhörande kanalkort - att pröva att boxern och kortet fungerar, dock inte mer än vad som är skäligt.:)

Kolla med KTIB eller ring en annan kommuns konsumentrådgivning (dom vet ju inte att du ringer från en annan kommun) men giv akt på att säga att du bor i den kommunen + att du säger att du köpte TV:n på X kedja så kan inte konsumentvägledaren kolla vare sig var du bor eller vart du de facto köpte TV:n.^^

Lycka till!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Nu orkar jag inte bråka med dom mer. Dom vägrar att ge sig.
Får väl ha ett tv-abb i 2 år som jag inte ens kommer att nyttja då.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av drotz2000:

Nu orkar jag inte bråka med dom mer. Dom vägrar att ge sig.
Får väl ha ett tv-abb i 2 år som jag inte ens kommer att nyttja då.

Borde ha medföljt en följesedel där användarvillkoren stod. Står det i den att du förbrukar din ångerrätt om du använder dig av kortet så är det nog rätt kört.

Skrivet av Pazooken:

har bbb själv också, ska ha 24mbit får runt 4-5 som högst och vi kan inte heller säga upp då vi måste vänta ett år till, skambolag är vad det är!

Du ska inte betala för en tjänst du inte får. Kan de inte leverera garanterade 12Mbit så ska du ha ett reducerat pris (ner tills du hamnar i rätt spann) eller häva köpet om en annan leverantör kan ge dig mer.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Rätta mig om jag har fel här.
Men det är väl lite svårare med tjänster som konsumeras vilket detta fall har inslag av. När man använder ett TVkort så kan man ju tänkas ha konsumerat en tjänst de erbjuder.

Eller? Exempelvis om man köper en månads spotify och ångrar sig efter 12 dagar så är det lite lurigt då man under 10 dagars tid haft nytta av tjänsten. Eller har man rätt att ångra sig även här?

Oavsett så bör du som Frozenpippi säger hänvisa till distansköplagen. Det är för dessa situationer som den lagen finns till.

Men med det resonemanget borde det ju vara helt ok att köpa 12 mån spotify, lyssna i 12 dagar, säga upp abbonemanget och sedan endast faktureras för den månad du påbörjat.

Men för att stämma in i kören, köp aldrig, aldrig, något per telefon. Hur kommer det sig att de flesta telefonsäljare börjar skruva på sig när man ber dem att skicka hem skriftliga avtal så att man kan läsa igenom i lung och ro och sedan skriva under? Kanske låter inte villkoren lika bra när man inte hastar förbi dem?

Permalänk
Medlem

Att dom skickar med ett papper där avtalet står räknas INTE som ett bindande avtal. För att avtalet ska vara bindande krävs att du skriver på papperet och skickar tillbaka det, annars finns det ju inga bevis på att dom ens skickat med något avtal, att du sett avtalet eller att du ens förstått vad avtalet innebär. En viktig sak vid just avtalsbindning är att båda parterna ska giodkänna avtalet och även förstå det, här har inget av detta inträffat. Avtal inspelade över telefon räknas som låg bevisbörda för ett ingånget avtal, speciellt lågt om inte hela avtalet är inspelat.
Jag tycker att du ska gå vidare med detta, det är inte så svårt som man kan tro att vinna. Du får skriva ett brev som du skickar till BBB där du beskriver situationen som du ser det och även säger att du bestrider deras ogiltiga avtal. Du bör sen gå och prata med konsumentvägledaren i din kommun hur du ska göra med betalning avseende abbonemanget. Man kan nämligen betala till kommunen istället så är chansen större att man får tillbaka sina pengar senare. Man slipper då inkasso och fogde.
Sen får du anmäla ärendet till ARN och avvakta deras beslut. Här är det viktigt att du förklarar att du blivit vilseledd samt att du inte fått något avtal att skriva på.

Lycka till.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

köper man något av bbb på telefon så spelar dom alltid in där telefonisten läser upp avtalet/köpet och man får sedan säga "ja" eller något liknande.

Själv gjort detta ett par gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Att dom skickar med ett papper där avtalet står räknas INTE som ett bindande avtal. För att avtalet ska vara bindande krävs att du skriver på papperet och skickar tillbaka det, annars finns det ju inga bevis på att dom ens skickat med något avtal, att du sett avtalet eller att du ens förstått vad avtalet innebär. En viktig sak vid just avtalsbindning är att båda parterna ska giodkänna avtalet och även förstå det, här har inget av detta inträffat. Avtal inspelade över telefon räknas som låg bevisbörda för ett ingånget avtal, speciellt lågt om inte hela avtalet är inspelat.
Jag tycker att du ska gå vidare med detta, det är inte så svårt som man kan tro att vinna. Du får skriva ett brev som du skickar till BBB där du beskriver situationen som du ser det och även säger att du bestrider deras ogiltiga avtal. Du bör sen gå och prata med konsumentvägledaren i din kommun hur du ska göra med betalning avseende abbonemanget. Man kan nämligen betala till kommunen istället så är chansen större att man får tillbaka sina pengar senare. Man slipper då inkasso och fogde.
Sen får du anmäla ärendet till ARN och avvakta deras beslut. Här är det viktigt att du förklarar att du blivit vilseledd samt att du inte fått något avtal att skriva på.

Lycka till.

Nej att bara skicka hem ett paper räknas inte, men den inspelning som skall göras när du beställer räknas som bindande istället för ett påskrivet papper. Med andra ord om man gör en inspelning får du inget att skriva på. Att man inte fått ta del av fullständiga villkor (d.v.s. hela avtalet) spelar ingen roll så länge det i inspelningen finns med information om vart dessa villkor finns att läsa. Om man sen läser dem eller inte är upp till en själv men det är ju för saker så att man kan ingå avtalet (inspelning), läsa avtalet och om man inte gillar det gå ur avtalet som ångerrätten finns.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Kan meddela att jag lyckades att säga upp farsans tv-tjänst idag. Säljaren hade dock talat om för honom att han skulle kunna se HD-kanaler, och det fungerar inte över DSL tjänsten, något som dom tydligen SKA veta om. Detta gjorde att vi kunde få det rapporterat som ett "fulsälj" och vi kunde därför få det uppsagt med omedelbar verkan. Så tydligen ger dom sig... ibland

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Nej att bara skicka hem ett paper räknas inte, men den inspelning som skall göras när du beställer räknas som bindande istället för ett påskrivet papper. Med andra ord om man gör en inspelning får du inget att skriva på. Att man inte fått ta del av fullständiga villkor (d.v.s. hela avtalet) spelar ingen roll så länge det i inspelningen finns med information om vart dessa villkor finns att läsa. Om man sen läser dem eller inte är upp till en själv men det är ju för saker så att man kan ingå avtalet (inspelning), läsa avtalet och om man inte gillar det gå ur avtalet som ångerrätten finns.

Det är korrekt såvida man inte har en tvist angående just avtalets giltighet. Om man som person anser att man blivit lovad en sak i telefonsamtalet och det avtal man sedan fått inte stämmer med vad som utlovats så har man just en sådan. I en eventuell rättegång(har svårt att tänka mig att det skulle behöva gå så långt men det är vad jurister tittar på) så är det just värdet av de bevis och handlingar man kan uppvisa som ligger till grund för hur man ser på fallet. i sådana här fall där en inspelning via telefon existerar så räknas inspelning som att den har ett lågt bevisvärde. Om inte hela avtalet är inspelat så räknas det som att det har ännu lägre bevisvärde.Det krävs alltså inte mycket för att fallet ska väga över till ens fördel, I många fall räcker det att man påstår att man blivit lovad något annat innan inspelningen började och sen inte förstod att man blev lurad. Tyvärr kan man inte säga med säkerhet hur utfallet skulle bli då det beror på vilka nämndemän som sitter i kammaren. Men gå vidare till ARN bör man göra om man känner sig lurad.

Skulle ett sånt här fall gå upp i högre instans där det faktiskt är utbildade jurister som dömer skulle ALDRIG ett avtal inspelat över telefon räknas som ett bindande avtal.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Om tjänsten inte fungerar som den ska kan du reklamera!

Jag blev också lurad. Försäljaren sa att jag skulle får prova Viasat Silver gratis i tre månader. Jag till och med frågade för att dubbelkolla att det var så, sen när vi spelade in sa han "tre första månaderna" kostnadsfritt.

Min deal är att jag får TV basutbud + Visatsilver för 99+199- 99 -100 =99kr månaden i ett år. Får väl nöja mig med det.
Tyvärr så låser sig bilden ibland när man tittar på tv. Ibland nån sekund ibland flera minuter. Ibland går det att byta till en annan kanal och sen byta tillbaka. Om jag vill kan jag reklamera tjänsten (efterssom den inte fungerar) och häva köpet.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Om tjänsten inte fungerar som den ska kan du reklamera!

Jag blev också lurad. Försäljaren sa att jag skulle får prova Viasat Silver gratis i tre månader. Jag till och med frågade för att dubbelkolla att det var så, sen när vi spelade in sa han "tre första månaderna" kostnadsfritt.

Min deal är att jag får TV basutbud + Visatsilver för 99+199- 99 -100 =99kr månaden i ett år. Får väl nöja mig med det.
Tyvärr så låser sig bilden ibland när man tittar på tv. Ibland nån sekund ibland flera minuter. Ibland går det att byta till en annan kanal och sen byta tillbaka. Om jag vill kan jag reklamera tjänsten (efterssom den inte fungerar) och häva köpet.

Kolla din kabels väg hela vägen från trapphuset till uttaget (och att du har ett uttag va modernt snitt)... Jag har haft samma problem, även frekventa problem med att bilden rycker till i nån sekund och det bildas lite tearing när jag kollar på HDkanaler. Efter att comhem varit där och bytt uttag + antennkabel till TVn funkade det bättre men långt ifrån bra. Det visar sig att vi har ett extra "antennuttag" dolt i sovrummet (något jag varken sett eller önskat, men iaf) och det uttaget orsakar alla störningar.

Permalänk
Medlem

Riktigt illa att du och försäljaren kom överens om att du fick testa och returnera om du inte var nöjd, och att de sedan skiter i det. BBB ringer mig ofta och vill sälja saker, då vet jag att jag gjort rätt i att alltid tacka nej iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusW:

BBB ringer mig ofta och vill sälja saker, då vet jag att jag gjort rätt i att alltid tacka nej iaf.

De har slutat ringa till mig, har väl hamnat på någon lista nånstans hehe. Sämre bolag än Bredbandsb...Telenor får man leta länge efter för att hitta.

Permalänk
Medlem

Blev aldrig av med skiten och ska nu flytta.
Kommer varken flytta med mig bredband eller tv pga deras sätt att hantera kunder.
Kommer istället få en fin slutfaktura på ett par tusen hem då det är massa månader kvar på bindningstiden.

Aldrig mer BBB. Sämre kundtjänst får man leta efter.
Vi hade även driftstop 4 dagar på raken på bredbandet och tvn. Tänkte att det är ett ypperligt tillfälle att kontakta kundtjänsten och be dom häva allt då dom inte kan leverera. Men nejdå. Fick bara massa otrevliga svar. Samt när jag testa att chatta med dom så stängde dom ner chatten mitt i.

Så nej, aldrig mer BBB.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Jag kan bara stämma in, BBB är skit och har den värsta kundservice jag varit med om.
Min lilla historia:

För några år sedan var jag sugen på att förbättra mitt bredband (satt på 4Mbit tror jag), och enligt BBB kunde jag (eller snarare mitt telefon-nr) få upp till 24 Mbit av dem, så jag kontaktade dem.
"Oja, jag ser här och det ska gå bra med 24Mbit" sa dem, så vi bestämde avtal och allting, dock var jag tvungen att först säga upp mitt nuvarande bredband (som jag hade via ett lokalt bredbands företag kallat "Teleservice AB") innan de kunde installera sitt eget 24 Mbit.
Sagt och gjort, ivrig som jag var efter snabbare bredband så kontaktade jag Teleservice och sa upp mitt avtal med dem (trots att jag hade någon månads bindningstid kvar). Kontaktade därefter BBB och sa att jag hade sagt upp mitt förra avtal - "kanon, då kontaktar vi dig inom en vecka gällande installation av ditt nya bredband".

Och veckorna gick, och när det hade gått tre veckor kontaktade jag själv BBB och undrade va tusan de höll på med, och fick förklara vad som hade hänt för supporten att de hade lovat mig 24 Mbit och fått mig att säga upp mitt f.d avtal, och då får jag svaret "Vaaa....nääää....vi kan inte leverera bredband till din adress", och då blev jag arg och förklarade jag att de själva hade bett mig att säga upp mitt f.d avtal, och fick ett "Ja, inget vi kan göra åt, tyvärr *click* " i örat...
Flyförbannad kontaktar jag Teleservice samma eftermiddag och förklarar vilka k*kar BBB är och ber dem att återinsätta mitt gamla Bredband, och mindre än 5 minuter senare hade jag fungerande bredband och hade fått tillbaka de månader som jag sagt upp några veckor tidigare. Stort tack Teleservice, det är SÅ kundtjänst ska fungera!

Blir forftfarande arg över BBB bara jag tänker på denna historien. Själv anser jag att BBB kan brinna i helvetet för sitt lurendrejeri och värdelösa support.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Telefonsäljare spelar inte in hela samtalet, utan bara just dom delar där dom frågar om man accepterar villkoren samt nämner också dessa som priser m.m och ens ja, inte resten

En sak jag fick lära mig rätt tidigt var att om man överhuvudtaget var lite intresserad av något telefonförsäljaren hade att komma med är det bara att stoppa personen i andra änden och slå igång samtalsinspelning själv också, sen säga till personen att man startat det och att de kan börja om från ruta 1, alltså att presentera sig.

Detta må låta extremt men har räddat familjen minst en gång från en riktigt saftig räkning på över 50papp från ett skämtföretag som hade klippt och klistrat i sin egen ljudinspelning!

Permalänk

Visste inte att BBB blivit så fult

Kommer ihåg år 2000 när ja läste det här supportmejlet o tyckte BBB var ett fett skönt företag:
http://www.flashdance.cx/tjokkband.html

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Rätta mig om jag har fel här.
Men det är väl lite svårare med tjänster som konsumeras vilket detta fall har inslag av. När man använder ett TVkort så kan man ju tänkas ha konsumerat en tjänst de erbjuder.

Eller? Exempelvis om man köper en månads spotify och ångrar sig efter 12 dagar så är det lite lurigt då man under 10 dagars tid haft nytta av tjänsten. Eller har man rätt att ångra sig även här?

Oavsett så bör du som Frozenpippi säger hänvisa till distansköplagen. Det är för dessa situationer som den lagen finns till.

Sant, men lagen har ju inga undantag för liknande fall, så den bör ju rimligtvis gälla här med?

Men ja, det är många säljare som hävdar att ångerrätten är förbrukad redan om man öppnat förpackningen, så kan bli svårt att övertala dem.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Är det bara jag som tycker att BBBs standard har sjunkit rejält? Har haft en jäkla massa problem med bredbandet vi har hos dem, och varje gång vi ringt support så har vi lovats att hastighetsuppgraderingen ska ha tagit verkan inom 24 timmar, eller att det ska börja funka inom 10 minuter, och lik förbannat har vi suttit utan bredband i över två veckor, allt för att vi ville höja hastigheten på uppkopplingen, som tydligen ställde till en jäkla massa problem.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Har haft ADSL från BBB, jag beskrev det i ett annat inlägg idag och det var verkligen ingen trevlig upplevelse/bemöttande.
Blev också uppringd av en säljare som lovade mig att det ska funka med 24/24 uppkoplingen via ADSL..
Flera månader senare och efter många timmar sittande vid telefon, blev jag av med dem och jag tänker berätta för mina barnbarn att undvika dem, om jag nu lever så länge...
I min värld bör du kunna testa produkten, hur ska du annars "prova på" den?

Visa signatur

“Fighting for peace is like screwing for virginity.”