Lite "artifacting" i furmark. Farligt?

Permalänk

Lite "artifacting" i furmark. Farligt?

Jag har en 4850 och när jag kör den med furmark så ser jag lite artifacting runt 60c. Är det farligt?

Permalänk

Har nog mer med minnesfrekvenser och spänning att göra än temperatur, kolla det.

Permalänk
Skrivet av theWeasel:

Har nog mer med minnesfrekvenser och spänning att göra än temperatur, kolla det.

Har inte överclockat kortet alls. 625/1004 ligger den på max.

Permalänk
Medlem

Det ska inte ge några grafikfel alls i stock.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av wookiebear:

Har inte överclockat kortet alls. 625/1004 ligger den på max.

Hmm...
Vet faktiskt inte riktigt då; kanske är VRAM som inte kyls tillräckligt (temperaturen du ser är endast för grafikprocessorn). Testa att rensa kylaren på damm.

Permalänk

Allt började när jag satt den inne i päronens dator. Har haf andra kort i den datorn som hade likadan problem (fasst värre) utan någon som hellts anledning.

Kylaren är helt ren, det är en Arctic Cooling Accelero L2 Pro som jag har installerat på den.

Permalänk

EDIT: Körde nyss upp Crysis och får extremt mycket artifacting.

Permalänk

Låter som grafikkortet börjat fallera.

Permalänk
Medlem

Antingen grafikkortet som börjar dö eller nätagget som inte ger tillräckligt.
Kräver HD 4850 någon strömadapter? Glöm inte den isåfall.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Antingen grafikkortet som börjar dö eller nätagget som inte ger tillräckligt.
Kräver HD 4850 någon strömadapter? Glöm inte den isåfall.

500watt fractal design integre som är inkopplad.

Får väll göra mig av med kortet

Permalänk
Skrivet av wookiebear:

500watt fractal design integre som är inkopplad.

Får väll göra mig av med kortet

Testa med ett annat kort först för att vara säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wookiebear:

Allt började när jag satt den inne i päronens dator. Har haf andra kort i den datorn som hade likadan problem (fasst värre) utan någon som hellts anledning.

Kylaren är helt ren, det är en Arctic Cooling Accelero L2 Pro som jag har installerat på den.

Där skulle jag kolla övriga komponenter istället för att kasta ett möjligen helt fungerande kort.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Testa med ett annat kort först för att vara säker.

Har ett 5850 inne nu som funkar.

Skrivet av Manneh:

Där skulle jag kolla övriga komponenter istället för att kasta ett möjligen helt fungerande kort.

Den sitter inte där nu.