Min Dator Freezar plötsligt när jag spelar spel!

Permalänk

Min Dator Freezar plötsligt när jag spelar spel!

Hejsan! Min dator har fåt något fel så när jag börjar spela ett spel så kan ja spela en liten stund sen börjar skärmen skifta i grönt och streck kommer över hela skärmen åoch ljudet låter bzzzzzzzzzzzz.... Och sen blir dett tyst och jag måst starta om datorn manuellt påå brytaren. Jag har aldrig haft dethär problemet förr och har alltid spelat dom senaste spelen på full grafik utan problem. Spel så som Black Ops och Modern Warefare2.

jag misstänker att det är något fel på mitt Grafik kort (Nvidia Geforce 8800GT).... Men jag är ingen expert på datorer så snälla hjälp mig.

Här är mina specs:

Hjälp snälla

bilderna funkade inte
Permalänk
Medlem

Gröna steck och färgskiftningar låter ju misstänkt att det är grafikortet som gett upp men kan väl kolla om det ev. är något annat.

Kan du visa lite temps under load på CPU/Grafik? Ett 8800 kort(med några år på nacken) kan ha samlat på sig mycket damm om det inte rengjorts. T.ex HWMonitor för att kolla temps

Har du provat avinstallera (och rensat bort ev. left overs) / installera nya grafikdrivrutener?

Prova att belasta olika delar för att utesluta komponenter, Prime95 för PCU och lite minne, Furmark för grafikkort men se till att det är rengjort först och fläkten är igång. Eller PCMark Vantage som testar lite av allt i ett.

Permalänk
Skrivet av Vact:

Gröna steck och färgskiftningar låter ju misstänkt att det är grafikortet som gett upp men kan väl kolla om det ev. är något annat.

Kan du visa lite temps under load på CPU/Grafik? Ett 8800 kort(med några år på nacken) kan ha samlat på sig mycket damm om det inte rengjorts. T.ex HWMonitor för att kolla temps

Har du provat avinstallera (och rensat bort ev. left overs) / installera nya grafikdrivrutener?

Prova att belasta olika delar för att utesluta komponenter, Prime95 för PCU och lite minne, Furmark för grafikkort men se till att det är rengjort först och fläkten är igång. Eller PCMark Vantage som testar lite av allt i ett.

Här är några temps

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som GPU är varm, 63C i 0% load fast jag får enkänna att jag har inget minne av hur temps var på 8800. Men är de bilderna från desktop bara? Om du kör ett spelpass(eller händer det direkt?) och sätter GPU-Z att visa MAX temp under tiden istället för current så kan vi se bättre. Vet inte riktigt hur logfilen blir från GPU-Z men du kan ju klicka i den ifall datorn hänger sig direkt.