Dator för ca 5k (GPU/CPU/RAM/Moderkort finns)

Permalänk
Medlem

Dator för ca 5k (GPU/CPU/RAM/Moderkort finns)

Hej!

Vann andrapris i CDON-tävlingen och vann då lite datorkomponenter vilket fick mig att ta tag i saken och äntligen fixa en ny dator. Det jag vann var följande prylar:

Intel Core i5 2500K.
Asus Sabertooth P67 B3.
MSI Geforce N460GTX Hawk.
Corsair Classic 8 GB DDR3.

Grafikkortet är dock rätt föråldrat, så hur tycker ni att jag ska göra där? Köpa ett till 460 eller försöka sälja det jag vann och köpa någonting helt annat? Jag är öppen för förslag, jag har inget behov av att maxa alla spel som finns då mitt spelintresse har sjunkit en del men jag vill åtminstone kunna spela en del spel ibland.

Så ja, ca 5k för en dator där jag möjligtvis kan höja ribban något ifall grafikkort ska köpas. Utöver lätt spelande så skall jag se på film och surfa, vilket inte lär vara för krävande.

Skärm/Mus/Tangentbord/OS behöver ni inte ta med i beräkningen.

Ytterst tacksam för eventuell hjälp!

Permalänk
Hedersmedlem

Det du behöver är alltså:

Chassi
Nätagg
Hårddisk
Ev. Grafikkort

http://www.inet.se/kundvagn/visa/762076/2011-08-20

Mitt förslag.

Släng på en SSD ifall du är sugen på det!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Ja, precis, det är väl inte mer än så. Tack så mycket!

Räcker 650w för både 460 i SLI + SSD? Tror inte att jag ska köpa SSD nu men så småningom är det inte helt uteslutet.