Nu är det den andra gången jag får detta problem.
För ett tag sedan köpte jag en ny hårddisk, en WD 120 GB 8 mb cache. Jag stoppade in den i datorn och allt funkade superbra.
Men nu helt plötsligt när jag startade datorn så var alla partitioner på hårddisken borta. Jag trodde att det bara var något konstigt fel, så jag stängde av datorn. Jag kontrollerade att alla sladdar var i och satt sedan på datorn igen. Dock hjälpte det inte. Jag kunde fortfarande inte komma in på hårddisken.
Sedan gick jag till Diskhanteraren under Datorhateraren. Där står det att hårddisken inte är allokerad.
Så tydligen har allt bara försvunnit från min hårddisk? Som jag sa så har jag haft detta problem förut en gång. Då formaterade jag och det funkade igen (i ungefär 1 månad till), tills den idag gick sönder.
Jag använder hårddisken för att flytta filer mellan ett par datorer, så jag brukar flytta runt den (i en hårddiskhållare från biltema) nästan varje dag. Kan det vara det som har orsakat detta? Jag är dock självklart försiktig med hårddisken när jag förflyttar den.
Är datorn (där hårddisken sitter oftast) för gammal för att kunna hantera hårddisken? BIOS hittar inte hårddisken, men windows gör det så jag antar att det skall fungera? Jag har letat efter BIOS-uppdateringar, men inte hittat några.
Vad skall jag göra? Är det fel på hårddisken, eller tål den bara inte att bli förflyttad sådär ofta? Jag kan tillägga att hårddisken fungerade utmärkt i skolan, men 5 min senare när jag testade den hemma så funkade det inte.
Någon som kan hjälpa mig?