Om du får den monterad så kan du tyvärr inte ta med en processorkylare, den får du montera själv i sådana fall. Detta på grund av fraktskaderisken. Om du vill köra SLI i framtiden, vilket känns troligt, så bör du ta ett kraftigare nätagg.
Nej, de är för tunga och risken för att det lossnar eller går sönder under frakten är för stor. CPU-kylare ska tydligen inte vara så svåra att montera dock, men man kan annars köra med originalkylaren (Jag skapade en tråd här på forumet om frågor om originalkylaren som du kan läsa: http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/1...)
Tänk även på att inte överklocka datorn, då försvinner din garanti.
Hm jag har personligen ett fractal design r3 och blev lite småsugen på att byta till ett nxzt h2. Dock efter att ha kollat på en hel del reviews och åsikter på silentpcreview så verkar det som att nxzt kräver högre varvtal på fläktarna än ett fractal design chassi pågrund av det sämre luftflödet och därav låter mera. Skulle personligen säga att det är en smaksak och ta det som du tycker är snyggast/billigast.
Angående processor kylare så kan jag inte yttra mig vilken som är klokast att välja då jag endast har koll på hur de kyler överklockade proccessorer. Och att ha en kylare som presterar så bra är inte riktigt aktuellt då alla tredjemarknadskylare är bättre än stockkylaren.
Noctua u12/d14 har väldigt tysta fläktar, men bara så du vet så är det absolut inget konstigt med att montera en annan fläkt. Te x Schyte Gentle typhoon lämpar sig väldigt bra som cpukylare pågrund av det höga statiskatrycket.
Sweclockers har ett stort cpukylar test på gång så det kanske kan vara värt att vänta då du ändå måste installera den själv.