Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Funkar inte att installera bf3 betan på min stationära, funderar på om problemet har med att ja kör XP ? Någon som vet?

Permalänk
Medlem

EN CASPIAN UPPE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

EN CASPIAN UPPE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jag såg den och joina men var full men nu hittar jag den inte... ska spamma!

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som inte kan köra fullscreen längre? Igår klarade jag köra spelet, men idag så såfort jag kör alt+enter så slår den om till fullscreen för att nästa sekund bara stänga ner hela spelet utan felmeddelande. Står inget i eventvwr heller....
Har kört nyaste ATI-drivers men har bytt tillbaka till 11.9

Visa signatur

[ FD Define R4 Black Pearl ][ MSI Z77A-GD65 ][ i7 3770K@4.5GHz ][ MSI GTX 680 Lightning ][ 16GB Corsair Vengeance ][ OCZ Vertex 4 256GB ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Funkar inte att installera bf3 betan på min stationära, funderar på om problemet har med att ja kör XP ? Någon som vet?

BF3 funkar inte på XP. Endast DirectX 10 och 11.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Någon som vet om dom kommer fixa ett vettigt system för att spela med vänner?

Så man skapar en grupp med den vänner man vill innan man startar ett game, och då garanteras att hamna i samma squad och samma team.

Ända sättet att få detta att funka är väll genom matchmaking, men det är det värt för att slippa spela själv. Riktigt besviken om de misslyckas med detta ännu en gång. Så pass besviken att jag nog inte köper spelet... Funkade ju inte på bc2 heller så fort man var fler än 2, för då blev 1 eller flera autobalanced till det andra laget...

Så fruktansvärt dåligt att spel i princip alltid misslyckas med denna del på PC.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Någon som vet om dom kommer fixa ett vettigt system för att spela med vänner?

Så man skapar en grupp med den vänner man vill innan man startar ett game, och då garanteras att hamna i samma squad och samma team.

Ända sättet att få detta att funka är väll genom matchmaking, men det är det värt för att slippa spela själv. Riktigt besviken om de misslyckas med detta ännu en gång. Så pass besviken att jag nog inte köper spelet... Funkade ju inte på bc2 heller så fort man var fler än 2, för då blev 1 eller flera autobalanced till det andra laget...

Så fruktansvärt dåligt att spel i princip alltid misslyckas med denna del på PC.

Joina som party, se till att ha +5 i kryssat, då kommer man oftast i samma grupp.
Om ni inte kommer i samma så får den ena som hamnar i en annan att lämna och joina squad.
(Har iaf fungerat för mig)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Någon som vet om dom kommer fixa ett vettigt system för att spela med vänner?

Så man skapar en grupp med den vänner man vill innan man startar ett game, och då garanteras att hamna i samma squad och samma team.

Ända sättet att få detta att funka är väll genom matchmaking, men det är det värt för att slippa spela själv. Riktigt besviken om de misslyckas med detta ännu en gång. Så pass besviken att jag nog inte köper spelet... Funkade ju inte på bc2 heller så fort man var fler än 2, för då blev 1 eller flera autobalanced till det andra laget...

Så fruktansvärt dåligt att spel i princip alltid misslyckas med denna del på PC.

Det är något som ska fixas

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

om ni vill lära en noob adda rapspektakel och låt mig spela med er och berätta vad jag ska göra

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Kul, varje gång man lyckas joina ett game så blir man disconnectad precis när man ska komma in

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

Sitter här med ett leende, förväntade mig ganska mycket av spelet men shit så förvånad jag blev det är så förbannat roligt. Buggar bryr jag mig inte ett dugg om då det bara är beta.

Sjukt snygg grafik, tur att jag var antagonisten mot dom som sa att det krävdes ur mycket prestanda som helst för att dra runt spelet men icke. Kör på min andra dator där jag har ett 560 ti och en 2500k körde allting på ultra och hade över 50 fps. Ska pröva på värstingen sen.
Blir ett köp på detta och min lillebror eller tekniskt sett är han inte det men han spelade i 10 minuter sen stängde han så gjorde hans kompisar med dom tyckte det ''sög''. Självklart tycker dom det dom är inte mogna nog för att varken kontrolera taktiker eller när man skjuter. Fuskar på modern warfare 2 är det enda dom gör Har alltid viljat rapotera han men det vore väll omoraliskt.

I vilket fall som helst riktigt riktigt bra lir!

Permalänk
Medlem

Vet ej vad de har gjort, med DC buggen är helt borta...på Metro iaf
Kört 6 matcher i sträck nu. Kunde inte klara en fas innan utan DC.

Rätt roligt nu fasktiskt!

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

Det är ju så förbannat buggigt så det är ospelbart. Ramlar ner i marken var och varannan minut... eller sekund. Så fort man står på gräset så står gubben och damprycker upp och ner i hyperfart och man måste hålla sig i rörelse för att inte ramla ner genom gräset. Lägger man sig ner så hamnar man under marken i minst 80% av fallen.

Har precis haft ett av mina längre spelpass än så länge men nu i slutet låg kanske 5 personer under marken och sköt mot varandra och då fick det vara nog. Metroparken är ju så hemsk så man som försvarande lag nästan vill ge motståndarna de första m-com stationerna för att komma till nästa del! Det är åtminstone lite kul när man kommer bort från buggparken men njaaa. Nej orkar inte mer Caspian fick jag bara spela 3 minuter av igår. Verkade roligt!

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Om någon vill kolla lite BF3 gameplay så har jag min kanal. Lägger ut dagligen nu under Betan! Bara så att folk vet,kolla om du är intresserade!

http://www.youtube.com/user/holin59?feature=mhee

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk

nu har det börjat att crasha hela tiden igen inget händer spelet bara freezar och blir till en bild i window mod och i fullscreen så blir det svart skärm

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

finns de någon här som testat med 2 st 6870 o tex i5 eller i7 processor? skulle va skoj o veta era fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Joina som party, se till att ha +5 i kryssat, då kommer man oftast i samma grupp.
Om ni inte kommer i samma så får den ena som hamnar i en annan att lämna och joina squad.
(Har iaf fungerat för mig)

Funkar inte att joina som party för mig och mina kompisar Det första är att de andra inte får några invites när man trycker på "join with party", det andra är att matchmaking inte fungerar, och det tredje är att vi alltid kommer tillbaka till samma squad om vi leavar och sen joinar

Skrivet av KKay:

Det är något som ska fixas

Underbart! Har du någon länk eller så? Är intresserad av att läsa runt det nämligen, eftersom jag anser att det är en mycket viktig del i alla spel.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Funkar inte att installera bf3 betan på min stationära, funderar på om problemet har med att ja kör XP ? Någon som vet?

du måste ha w7 då xp inte stödjer dx 10 och 11

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Fattar inte varför de inte gör helikoptermotorn mer liknande bf2, finns det något bättre? Det blir bara sämre och sämre för varje BF som släpps.. Får hoppas de finslipar den så att det inte blir lika fail som i bc2. Annars, gött ös i spelet!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | i5 2500K+ | 4 GB 1333 MHz Corsair XM3 | Asus Geforce GTX 580 DirectCU II | Corsair HX 620W

Permalänk
Medlem
Skrivet av chaval:

Vet ej vad de har gjort, med DC buggen är helt borta...på Metro iaf
Kört 6 matcher i sträck nu. Kunde inte klara en fas innan utan DC.

Rätt roligt nu fasktiskt!

dom har gjort en serverpatch redan med att fixa massa småfel som dc o åka genom marken mm..dom fixade den patchen inom 48h från att folk sagt till..så dom kommer nog hinna innan release som vissa tvekar på..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sistabössen:

Fattar inte varför de inte gör helikoptermotorn mer liknande bf2, finns det något bättre? Det blir bara sämre och sämre för varje BF som släpps.. Får hoppas de finslipar den så att det inte blir lika fail som i bc2. Annars, gött ös i spelet!

enda gången jag gillat flyga var i battlefield vietnam, där var både heli o flygplan trevliga.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Det är ju så förbannat buggigt så det är ospelbart. Ramlar ner i marken var och varannan minut... eller sekund. Så fort man står på gräset så står gubben och damprycker upp och ner i hyperfart och man måste hålla sig i rörelse för att inte ramla ner genom gräset. Lägger man sig ner så hamnar man under marken i minst 80% av fallen.

Har precis haft ett av mina längre spelpass än så länge men nu i slutet låg kanske 5 personer under marken och sköt mot varandra och då fick det vara nog. Metroparken är ju så hemsk så man som försvarande lag nästan vill ge motståndarna de första m-com stationerna för att komma till nästa del! Det är åtminstone lite kul när man kommer bort från buggparken men njaaa. Nej orkar inte mer Caspian fick jag bara spela 3 minuter av igår. Verkade roligt!

Håller med det flyter skitbra! Testade att köra några matcher på lägsta inställningarna på allt utan AA och AF och allt vad det heter, fick genast ca ett minimum av 70fps och det såg fortfarande grymt bra ut!

Visa signatur

MSI 870A-G54 - AMD Phenom2 X6 1090T BE @ 3,6GHz - Corsair 8GB DDR3 1600MHz -
Gigabyte HD6950 2GB @ 960/1400mhz -Fractal Design 550W Tesla 80+ -
Fractal Design Define R3/SVART/ - HD640GB WD Black 64MB SATA-600

Permalänk
Medlem

It´s been 3 days full of win!
Thank you everyone who participated in testing Caspian Border with us during the Open Beta. We of course cherish and appreciate the time you have put into supplying is with good feedback. We will of course read it through and discuss it internally.

Testing has now been completed and we are shutting down the Caspian Border servers."

http://battlelog.battlefield.com/bf3/devblog/view/28265518940...

detta var deras medelande när dom stängde ner caspian om ni missat det. men man kan ju hoppas det dyker upp på nytt.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

It´s been 3 days full of win!
Thank you everyone who participated in testing Caspian Border with us during the Open Beta. We of course cherish and appreciate the time you have put into supplying is with good feedback. We will of course read it through and discuss it internally.

Testing has now been completed and we are shutting down the Caspian Border servers."

http://battlelog.battlefield.com/bf3/devblog/view/28265518940...

detta var deras medelande när dom stängde ner caspian om ni missat det. men man kan ju hoppas det dyker upp på nytt.

Men då tycker man ju att idioterna kanske skulle tänka på att stänka upp lite flera servrar.!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Argh blir galen på Nvidia beta drivers för BF3. Splelet kraschar hela tiden, finns någon konflikt mellan dessa och spelet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rhedlnd:

Det är ju så förbannat buggigt så det är ospelbart. Ramlar ner i marken var och varannan minut.

bump up that FPS!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av The Mupp:

gick en gång från 16-15 i stats till 30-15 och sprängde 3 MCOMs under den tiden, både A och B på sista steget av metro och B på näst sista. fick plocka upp 2 vapen och på slutet var det riktigt stressigt när dom kom inrushande på A där och man fick slut på skott och sliter upp pistolen skjuter två och knivar sista så vi vinner

det var verkligen ett av dom ögonblicken man önskade man skulle haft fraps igång

Eller att det fanns theatre mode likt den i Black Ops, så man kunde kika på dem i efterhand och spela in

Skrivet av CruiZin:

Kul, varje gång man lyckas joina ett game så blir man disconnectad precis när man ska komma in

Provat stänga av UPnP?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Kul, varje gång man lyckas joina ett game så blir man disconnectad precis när man ska komma in

Prova att stänga av UPnP i din router, det löste problemet för mig!

Fungerade hyfsat i ca 30 min eller något i tisdags när betan släpptes. Sedan började det strula, jag testade en massa och sen orkade jag inte mer på kvällen så jag stängde ner. Spelade inget i onsdags, men när jag testade igår igen märkte jag att det fortfarande var samma problem. Stängde då av UPnP i min router och kunde spela oavbrutet i någon timme efter det, tills jag själv stängde ner spelet!

Permalänk

Ångrade att jag köpte mw bo istället för bf2, nu ska jag inte göra samma misstag.

Gillar verkligen att dom har beta, buggigt och svårt att komma in på servrar men det är ju beta så det gör inte så mycket för mig. Är Caspian border den spelstil med flygplan och bilar osv ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Sitter här med ett leende, förväntade mig ganska mycket av spelet men shit så förvånad jag blev det är så förbannat roligt. Buggar bryr jag mig inte ett dugg om då det bara är beta.

Sjukt snygg grafik, tur att jag var antagonisten mot dom som sa att det krävdes ur mycket prestanda som helst för att dra runt spelet men icke. Kör på min andra dator där jag har ett 560 ti och en 2500k körde allting på ultra och hade över 50 fps. Ska pröva på värstingen sen.
Blir ett köp på detta och min lillebror eller tekniskt sett är han inte det men han spelade i 10 minuter sen stängde han så gjorde hans kompisar med dom tyckte det ''sög''. Självklart tycker dom det dom är inte mogna nog för att varken kontrolera taktiker eller när man skjuter. Fuskar på modern warfare 2 är det enda dom gör Har alltid viljat rapotera han men det vore väll omoraliskt.

I vilket fall som helst riktigt riktigt bra lir!

Du måste starta om spelet när du ändrat grafikinställningarna. Ett gtx 560 har inte över 50 fps på något annat ställe än nere i tunnelbanan på ultra oavsätt vad du säger, förstås om du inte spelar med en låg upplösning.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|