Få 500kr rabatt på Windows 7 gäller till 30:e september 2011

Permalänk
Medlem

Få 500kr rabatt på Windows 7 gäller till 30:e september 2011

Någon som har erfarenhet av detta?

https://www.inet.se/gfx/P426_onlinekupong_windows7.pdf

Låter ju riktigt bra. Tänkte köpa Windows 7 Home Premium SE från Komplett.se Kostar 845kr. Med kupong blir det endast 395kr! Erbjudandet gäller till sista september 2011.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=629550#extra

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Jag hade köpt det om jag hade 400kr :/

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xeamus:

Någon som har erfarenhet av detta?

https://www.inet.se/gfx/P426_onlinekupong_windows7.pdf

Låter ju riktigt bra. Tänkte köpa Windows 7 Home Premium SE från Komplett.se Kostar 845kr. Med kupong blir det endast 395kr! Erbjudandet gäller till sista september 2011.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=629550#extra

Gäller inte OEM.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Inet PDF och köpa från komplett lär inte gå hand i hand, eller?

Jag tänkte på det, men det kanske fungerar ändå eller? Att det bara är en kampanj som Microsoft har på alla deras Windows 7 OS. Vad tror ni andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeamus:

Någon som har erfarenhet av detta?

https://www.inet.se/gfx/P426_onlinekupong_windows7.pdf

Låter ju riktigt bra. Tänkte köpa Windows 7 Home Premium SE från Komplett.se Kostar 845kr. Med kupong blir det endast 395kr! Erbjudandet gäller till sista september 2011.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=629550#extra

Det är bara ett STORT problem, det gäller inte OEM versionerna.

Jag sitter på en retail (full version) Windows 7 ultimate eng som jag lyckades köpa för 1995:- på dustinhome för mer än 6 månader sedan. Nu kostar de 3000:- och då gäller den dära 500:- rabatten.

Sedan har dustihome en retail (fullversion) Home premium swe för 1695: där gäller också rabatten.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Gäller inte OEM.

För bra för att vara sant alltså? Attans.. =( Ja, men ändå 500kr rabatt är väl inte så dåligt.. Kanske blir till att köpa OEM versionen från Komplett.se då.

Permalänk
Medlem

Annars kan man ju betala 100-150kr via pellesoft om man är student och har CSN/mecenat kort så får man tillgång till de flesta programvarorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr. MASS:

Det är bara ett STORT problem, det gäller inte OEM versionerna.

Jag sitter på en retail (full version) Windows 7 ultimate eng som jag lyckades köpa för 1995:- på dustinhome för mer än 6 månader sedan. Nu kostar de 3000:- och då gäller den dära 500:- rabatten.

Sedan har dustihome en retail (fullversion) Home premium swe för 1695: där gäller också rabatten.

Kanske borde spana in Dustin. Tycker de borde haft ett enklare system där rabatten dras av direkt i kassan. Känns drygt att behöva skicka ett bre och sedan vänta på att KANSKE få pengar tillbaks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Annars kan man ju betala 100-150kr via pellesoft om man är student och har CSN/mecenat kort så får man tillgång till de flesta programvarorna.

Har hört om den där hemsidan. Olyckligtvis så är jag inte student längre. Men kanske känner någon?

Permalänk
Medlem

Tror ni erbjudandet gäller i samtliga butiker bara det inte är OEM?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Annars kan man ju betala 100-150kr via pellesoft om man är student och har CSN/mecenat kort så får man tillgång till de flesta programvarorna.

Får man ha kvar operativet och alla nycklarna när man inte är student sen? eller gäller allt bara under tiden man är det?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Får man ha kvar operativet och alla nycklarna när man inte är student sen? eller gäller allt bara under tiden man är det?

Du har kvar programmen/nycklarna / men du kan ju självklart inte skaffa nya:P

Permalänk
Medlem

Jag kan nog räkna med att ha blivit blåst

Skrivet av xeamus:

Någon som har erfarenhet av detta?

https://www.inet.se/gfx/P426_onlinekupong_windows7.pdf

Låter ju riktigt bra. Tänkte köpa Windows 7 Home Premium SE från Komplett.se Kostar 845kr. Med kupong blir det endast 395kr! Erbjudandet gäller till sista september 2011.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=629550#extra

Denna rabatt erbjudande från Microsoft förefaller återkomma med jämna mellanrum. Jag införskaffade Windows 7 i våras och följde instruktionen noga. Skrev ut erbjudandet på papper och fyllde i mina uppgifter med skrivmaskin. Tog en kopia på kvittot och la i som det står. Skrev därefter ut adressen till Tyskland på printer och klistra på densamma på ett A5 kuvert, med andra ord 100% läsbart. Skrev även min returadress på baksidan. I stället för att lägga brevet i en postlåda gick jag till ett postkontor och betalade porto.
Nu har det förflutit mer än 17 veckor och några 500 kronor har jag inte sätt röken av!!
Ringde Microsoft Sverige för att få besked om utlovade rabatt men de bara hänvisa mig till denna adress! Några uppgifter om min rabatt fanns inte. Läsaren kan ju döma själv hur seriöst Microsofts rabatt erbjudande är!
Några varningssignaler:

Varför skicka ansökan per brev till Tyskland? Då kan MS skylla på att de inte erhållit något! Svensk eller tysk posthantering får skulden!

Erbjudandet gäller till ett datum men utbetalningen sker långt efter. Om du inte får din rabatt hur skall du då bevisa att du skickat din ansökan och i tid? Rekommendera brev till Tyskland är ju dyrt!

Permalänk

Köp ifrån Tradera, får en där för några hundra.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herrloff:

Denna rabatt erbjudande från Microsoft förefaller återkomma med jämna mellanrum. Jag införskaffade Windows 7 i våras och följde instruktionen noga. Skrev ut erbjudandet på papper och fyllde i mina uppgifter med skrivmaskin. Tog en kopia på kvittot och la i som det står. Skrev därefter ut adressen till Tyskland på printer och klistra på densamma på ett A5 kuvert, med andra ord 100% läsbart. Skrev även min returadress på baksidan. I stället för att lägga brevet i en postlåda gick jag till ett postkontor och betalade porto.
Nu har det förflutit mer än 17 veckor och några 500 kronor har jag inte sätt röken av!!
Ringde Microsoft Sverige för att få besked om utlovade rabatt men de bara hänvisa mig till denna adress! Några uppgifter om min rabatt fanns inte. Läsaren kan ju döma själv hur seriöst Microsofts rabatt erbjudande är!
Några varningssignaler:

Varför skicka ansökan per brev till Tyskland? Då kan MS skylla på att de inte erhållit något! Svensk eller tysk posthantering får skulden!

Erbjudandet gäller till ett datum men utbetalningen sker långt efter. Om du inte får din rabatt hur skall du då bevisa att du skickat din ansökan och i tid? Rekommendera brev till Tyskland är ju dyrt!

Jag kan säga att jag fick mina pengar sist, 500kr för home och 1000 kr för ultimate. Home plus ultimate kostade mig totalt 1500kr (999:- för home och 1999:- för ultimate hos cdon)

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herrloff:

Denna rabatt erbjudande från Microsoft förefaller återkomma med jämna mellanrum. Jag införskaffade Windows 7 i våras och följde instruktionen noga. Skrev ut erbjudandet på papper och fyllde i mina uppgifter med skrivmaskin. Tog en kopia på kvittot och la i som det står. Skrev därefter ut adressen till Tyskland på printer och klistra på densamma på ett A5 kuvert, med andra ord 100% läsbart. Skrev även min returadress på baksidan. I stället för att lägga brevet i en postlåda gick jag till ett postkontor och betalade porto.
Nu har det förflutit mer än 17 veckor och några 500 kronor har jag inte sätt röken av!!

I vilket universum ligger våren (då du köpte ditt exemplar) mellan augusti och september (då erbjudandet gällde)?

Permalänk
Medlem

Sol och vår !

Skrivet av jika:

I vilket universum ligger våren (då du köpte ditt exemplar) mellan augusti och september (då erbjudandet gällde)?

Jag köpte Windows 7 i slutet av maj detta år så klart!

Permalänk
Sötast
Skrivet av Herrloff:

Jag köpte Windows 7 i slutet av maj detta år så klart!

Erbjudandet gällde dock 2011 som du själv skrev och inte 2012.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herrloff:

Jag köpte Windows 7 i slutet av maj detta år så klart!

PRECIS.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Erbjudandet gällde dock 2011 som du själv skrev och inte 2012.

Jag tror inte maj låg i intervallet aug-sept 2011 heller iofs

Permalänk
Medlem

... återkommer med jämna mellanrum ....!

Jag skrev att rabatten återkommer med jämna mellanrum och så även i år 2012 ! Länken till MS hemsida är nu borttagen. Kommer väl något nytt nästa år kan jag anta!!