Permalänk
Inaktiv

Håller inte med trådskaparen alls, tycker det känns som ett BF3 men lite avsaknad av kommunikationsalternativ men det fixas väl till? Likaså hur man skapar en squad osv..

Fordon har jag ju inte kunnat testa men kan inte säga att det var något fel med styrningen från BC2 eller BF2.

Permalänk
Medlem

Har inte lirat bf2 så har inget att jämföra med där, dock lirat väldigt mycket bc2 som jag tycker är ett bra spel. Visst är det samma känsla här men ser inte det som en dålig sak, det är trots allt beta, saker kan ändras och vi har inte fått prova spelet i sin helhet.

Får kanske fixa bf2 för att se vad som är så bra. Så länge det inte är all out cod arkad så är jag nöjd i alla fall. Förstår dock inte varför ni tjuter om en beta där ni kan spela 1 (väldigt sällan 2) banor.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

BF2, BC2 och BF3 är släkt så visst kommer det finnas likheter. Men jag tror inte BF3 kommer bli beskyllt för att vara BC3 när fullspelet släpps och vi testar de stora kartorna. Såg även att man kunde låsa upp en 120mm (?) granatkastare "Mortar" i ett kit, och det är f*n inte BC2 det

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

En annan sak, varför vill så många att ett spel nu ska vara som ett spel som släpptes för över 6 år sedan?

det undrar jag också, men tanke på att det PC baserade Battlefield spel som släpptes efter BF2 (Battlefield 4, Battlefield 2 var 3:e spelet i serien) rättade till alla problem som Battlefield 2 (3) hade och introducerade det bästa infanteri och fordons gameplayet sen Battlefield 1 (1942).

Varför envisas alla med att det det mest obalanserade Battlefield spelet ska vara milstolpe för Battlefield 3 (5)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

det är likt call of duty and MW2.
DICE har sålt sin själ till ea.

I lol'd.

Permalänk
Medlem

håller inte med, tycker det ser mycket bra ut, väldigt bra effekt med pilotandningen där. Ser och låter skitgrymt ut. tycker att flyga plan i BF2 inte var någon höjdare precis väldigt konstigt kontroll känsla på något sätt.

tycker att BF3 är väldigt lite likt BC2 , känns som att man spelar något helt annat, men jag tycker att det är MYCKET positivt, för jag vill inte sitta och spela BC2 med bättre grafik!

Visa signatur

Amd Phenom II 965 BE (3,8Ghz)| 3*2048Corsair XMS3 | GTX 560TI | Asus M4N75td
HTPC/Server - Amd 6000+, l asus M2N-E sli l l 3*1024CorsairDDR2 l 8400gs 512 mb
|q6600@ 3.2 Ghz 3*Corsair DDR2 800mhz HD3870 |
MacbookPro 2010 i7+HT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flopper:

det är likt call of duty and MW2.
DICE har sålt sin själ till ea.

likt mw2 skojar du vilka likheter kan du se överhuvud taget egentligen?

Visa signatur

cooler master elite 430, i5 2500k, corsair ax 850w, gigabyte gtx 580,
1tb samsung spinpoint, asrock p67 extreme 4, corsair vengance 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av dreasoz:

likt mw2 skojar du vilka likheter kan du se överhuvud taget egentligen?

Man är en amerikansk soldat, eller en rysk soldat och man skjuter på varandra, DUUUUUUH

Permalänk
Medlem

Vill man spela BF2 så spelar man BF2. Vill man spela BF3 så spelar man BF3. Enkelt! Något nytt BF2 kommer vi aldrig få, vilket alla redan vet.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ArakanI2:

Man är en amerikansk soldat, eller en rysk soldat och man skjuter på varandra, DUUUUUUH

juste guuu va korkad jag är skulle ju tänkt på det!

Visa signatur

cooler master elite 430, i5 2500k, corsair ax 850w, gigabyte gtx 580,
1tb samsung spinpoint, asrock p67 extreme 4, corsair vengance 8gb

Permalänk

skulle man göra en upp följare så ni pratar om blir det som cod att man gör samma sak om och om igen så sluta gnälla som små barn och var glada att dom försöker med något nytt.
Exakt det CoD gör nu dom ändrar knappt något för att folk som inte ska gnälla som ni gör nu.
Och då gnäller ni på att cod inte gör något nytt, visst jag håller med men dom ska ju inte göra en uppföljare en exakt kopia och det tycker jag bf3 har lyckats med.
Nej det är inget bc3 helt annan skillnad på spelet i känsla och vapen hantering tycker jag

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Kan det var så att folk som har spelat BF2 mycket har förväntat sig att BF3 ska vara en exakt kopia fast bättre grafik, klart folk blir besvikna om dem förväntar sig det. Dock betyder det inte att spelet inte är nått att ha.

Visa signatur

CPU: i5 4670K
GPU: ASUS GTX 770 DirectCU II
RAM: 8 GB 1600Mhz
MOBO: MSI Z87-G45

Permalänk
Medlem

Men spela BF2 om det nu är så underbart. Det kanske var det år 2005, men huvva så tråkigt att spela det idag.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Tror nog att det har med att många tyckte att BC2 var så fruktansvärt dåligt och det finns fler likheter mellan BC2 och BF3 än BF2 och BF3.

All hype och allt snack om BF2 efterträdaren har väl gjort många besvikna.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av NZany:

Men för H*****e skärp er? Styrningen på jets och helikoptrarna är ju bara förbättrad? Varför ska den vara exakt likadan som i BF2? Inte dynamisk alls, mer som en jävla XY-axel, upp ner vänster & höger. Idioti, DICE vill ha realism och det är därför styrningen på flygplan/helikopter har blivit "mjukare".

Hur HUD:en ser ut spelar väl f*n ingen roll? Om den skulle sett exakt ut som BF2 så hade det sett omodernt ut och inte fallit många i smaken. http://www.widescreengaming.net/images/thumb/0/00/Battlefield2-1440.jpg/800px-Battlefield2-1440.jpg

Enligt mig så ser den nya HUD:en MYCKET bättre ut!

När det gäller 3D spotting så håller jag med DELVIS, men DICE säger att de ska ha fixat den så att den inte är lika "OP" som innan. Men tänk efter, om de hade hoppat 3D spottingen så hade de säkerligen lagt in killcams eller något liknande för BF2 var f*n inte perfekt ( Mitt favorit spel någonsin, jag är en "bf2 fan boy" (OM man bortser ifrån tLoZ : Ocarnia of time )) och det hände VÄLDIGT ofta att man blev skjuten av en krypskjytt någonstans i fjärran utan att veta vart han befann sig.. Inse fakta, 3D spotting är där för anti-camping.

Jag ser ifram emot spelet och jag tycker det är en värdig uppföljare till Battlefield 2... Är det inte bara så att ni är trångsynta efter att bara sett plutt-banan Operation Métro (Tycker att de skulle lagt in "Caspian border" i betan men förhoppningsvis så släpper de den någon gång under betan så alla kan spela!)

Och du är pilot ?

________________________________________

Varför tror ni MASSA cod spelare har hoppat över till BF ? Jo, för att dice har gjort battlefield serien VÄLDIGT likt det, med större banor och mer fordon. Alla springer runt o sprayar istället för att sikta och dem får ändå hur många kills som helst. Vad jag minns från BF2 så var det taktik, förflytta sig med laget och ta över flaggor. Nu verkar det vara; spring runt, döda och planta m-com om du vill ha mer score.

Permalänk
Medlem
Skrivet av imperatormedia:

Vad jag minns från BF2 så var det taktik, förflytta sig med laget och ta över flaggor. Nu verkar det vara; spring runt, döda och planta m-com om du vill ha mer score.

LOOOOOOOOOOOOOL!!!!!!!!!!

Ursäkta men det där var den roligaste kommenteran idag. Taktik? I BF2?!?! Det var circle jerking to the max! Det fanns ingen taktik när flaggorna var så många och utspridda med så mycket fordon (alternativt 10 pers som vänta på jets) att man hade tur om man möte EN fiende vid en flagga. 90% av tiden av tiden var det spring runt, döda, cappa flagga och sen fortsätt till nästa. Upprepa tills du spyr.

Några kartor försökte fokusera striderna, samla folk vid flaggorna. Gissa 5ggr vilka de var? Kan ju ge ett hint: En av dom var Karkand. Den minst populära kartan! Eller vänta lite nu...

Taktik kom inte förren i en liten del i BF2142. Gissa igen 5ggr vad man skulle göra inuti en Titan för att sänka den efter Conquest delen i Titan mode, något som krävde fokus från laget? Jo, du skulle spränga 4st stationer - låt oss kalla dom mcoms för enkelhetens skull - och sen kärnan som öppnades upp. Denna typ av gameplay var helt ny för BF serien. Och fortfarande oöverträffad. Conquest och Rush i ett enat gameplay mode?! Måste ju vara nåt för BF4... Nej förresten, det var ju fan det haha.

Permalänk
Medlem

Alla klagar på att cod serien är precis som cod 4 och att dom inte kan komma med nåt nytt !!!!!!!!!!!! Och nu klagar alla på att bf3 inte är det samma som bf2 som är 10år gammal. Förstår inte varför alla ska klaga så jävulskt på spelen, SKIT I ATT SPELA BF3 AVBOKA SKITEN! Jag kommer iallafall spela bf3 och jag kommer gilla det.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

Dom som klagar är ju vanligtvis även alla som tycker att spel var bättre förr och ditten och datten. De har helt enkelt svårt att se saker objektivt utan att influeras något enormt av nostalgi.

De som går i pension och blir gnälliga gubbar med andra ord.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

att dra en slutsats från en bana är lite att ta i..samt ni som vill ha bf3 till bf2 får ju er önskan lite halvt uppfyllt då dom släpper "back to karkand" sen vid releasen...dvs bf2 banor!

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Jag kallar BF3 mera en MoH Mod.. samma vapen och samma stuck utav spel.. så det är inte direkt ngt nytt med BF3 i mina ögon..

Hoppas du skämtar... Att en del vapen är samma är väl en självklarhet? Det utspelar sig båda i modern tid och man brukar ha kvar vapen lång tid. Det där känns som att du bara försöker hitta något dåligt. Har kört MoH och bf3 har extremt mycket bättre känsla.

Om folk vill ha kvar den stela känslan bf2 har så kan ni väl köra det istället? Jag har kört lite bf2 på sista tiden och det känns stelt.
Jag är bf2 fanboy och älskar spelet och kan säga att det jag kört av bf3 speciellt Caspian border är en värdig efterträdare.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

det är likt call of duty and MW2.
DICE har sålt sin själ till ea.

Snälla lägg av... Det är Battlefield 3... OK? Varken likt BC2 eller COD. Visst grafiken men för fan, skulle de använda Battlefield 2s grafik eller?

Permalänk
Medlem

Förresten så måste jag påpeka ironin med att säga att BF3 är för likt CoD och MW2 pga att DICE har sånt sin själ till EA.

EA köpte DICE efter BF:Vietnam. Sen släpptes BF2, det första EA/DICE spelet. HA!

Permalänk
Medlem

Tycker de förändrar som skett för det mesta bara är av godo.

Ta t.ex. det att livet går tillbaka automatiskt. Det tar lite tid men finns där. Inte så att man tar skydd 3 i sekunder och sedan rusar fram igen. Minns frustrationen i BF2 när man vart träffad av en sniper och tvingades leta rätt på medic när man hade 2% kvar på livmätaren. Snubblade man till lite så var man död.

Vidare tycker jag förändringen av medicboxarna är underbar. I BF2 kastade alla medics ut sina medicpacks och det räckte med att man sprang över en för att få fullt liv. Så det var bara att campa med squaden bakom något hörn fullt med medicboxar och håva in poäng.

Sen detaljer som att man kan ge understöds-eld och faktiskt göra någon nytta. Känns som att man gör betydligt större nytta när man mejjar skott med maskingevär när man vet att det försämrar deras synfält och gör det allmänt jävligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

LOOOOOOOOOOOOOL!!!!!!!!!!

Ursäkta men det där var den roligaste kommenteran idag. Taktik? I BF2?!?! Det var circle jerking to the max! Det fanns ingen taktik när flaggorna var så många och utspridda med så mycket fordon (alternativt 10 pers som vänta på jets) att man hade tur om man möte EN fiende vid en flagga. 90% av tiden av tiden var det spring runt, döda, cappa flagga och sen fortsätt till nästa. Upprepa tills du spyr.

Några kartor försökte fokusera striderna, samla folk vid flaggorna. Gissa 5ggr vilka de var? Kan ju ge ett hint: En av dom var Karkand. Den minst populära kartan! Eller vänta lite nu...

Taktik kom inte förren i en liten del i BF2142. Gissa igen 5ggr vad man skulle göra inuti en Titan för att sänka den efter Conquest delen i Titan mode, något som krävde fokus från laget? Jo, du skulle spränga 4st stationer - låt oss kalla dom mcoms för enkelhetens skull - och sen kärnan som öppnades upp. Denna typ av gameplay var helt ny för BF serien. Och fortfarande oöverträffad. Conquest och Rush i ett enat gameplay mode?! Måste ju vara nåt för BF4... Nej förresten, det var ju fan det haha.

Mm, och lägg därtill de gånger när man ensam fick vakta flaggor. Blev lätt så att det hela kartan var uppdelad med ett fåtal personer vid varje flagga samt ett par ensamvargar i luften och i pansarvagnarna.

Permalänk
Skrivet av NZany:

Snälla lägg av... Det är Battlefield 3... OK? Varken likt BC2 eller COD. Visst grafiken men för fan, skulle de använda Battlefield 2s grafik eller?

Verkar så.

Det är vad det är, alltid ska det finnas whiners som är rädda för nya saker som händer. Vad tror vi folket sa när det vart MULLRANDE bilar istället för STAPPLANDE hästar?

Inte fanns det något forum man hängde på iallafall. =P

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

När ni spelar de kartorna som är med i expansionspaketet Back To Karkand så får ni nog den extra känslan om ni saknar den nu. Fyra kartor omgjorda i HD, kommer endast med Limited Edition till er som tänker beställa

Battlefield 2 stödjer vad jag vet HD-upplösningarna?

Permalänk
Medlem

Det är alltid såhär när de försöker något nytt, det är aldrig något som kan slå erat favoritspel ändå. Varför klaga egentligen. Lira det ni tycker är roligt ffs.
Alla är sånna bakåtsträvare, låt det utvecklas, låt idéerna mogna. Det var inte många BF-spelare som lirade BC2 till en början eller hur? Ändå sitter det rätt många gamla rävar och riktigt njuter.

Visa signatur

Är verkligen diskettstation viktigt i en dator info?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Vill man spela BF2 så spelar man BF2. Vill man spela BF3 så spelar man BF3. Enkelt! Något nytt BF2 kommer vi aldrig få, vilket alla redan vet.

Jag spelar fortfarande BF2 för det har inte kommit något bättre spel än det sen det kom. Men vi har nött BF2 i 6 år nu och det hade varit trevligt med en uppföljare med nya vapen, nya maps fordon osv, men samtidigt som dom behåller allt som är bra(vilket är mer eller mindre allt, sättet klasserna är uppbyggda grupperna osv.). Men hoppet efter en uppföljare till BF2 börjat tyvärr ta slut nu efter ha lirat betan och sett på trailers och dyl.

Permalänk
Skrivet av NZany:

Men för H*****e skärp er? Styrningen på jets och helikoptrarna är ju bara förbättrad? Varför ska den vara exakt likadan som i BF2? Inte dynamisk alls, mer som en jävla XY-axel, upp ner vänster & höger. Idioti, DICE vill ha realism och det är därför styrningen på flygplan/helikopter har blivit "mjukare".

Hur HUD:en ser ut spelar väl f*n ingen roll? Om den skulle sett exakt ut som BF2 så hade det sett omodernt ut och inte fallit många i smaken. http://www.widescreengaming.net/images/thumb/0/00/Battlefield2-1440.jpg/800px-Battlefield2-1440.jpg

Enligt mig så ser den nya HUD:en MYCKET bättre ut!

När det gäller 3D spotting så håller jag med DELVIS, men DICE säger att de ska ha fixat den så att den inte är lika "OP" som innan. Men tänk efter, om de hade hoppat 3D spottingen så hade de säkerligen lagt in killcams eller något liknande för BF2 var f*n inte perfekt ( Mitt favorit spel någonsin, jag är en "bf2 fan boy" (OM man bortser ifrån tLoZ : Ocarnia of time )) och det hände VÄLDIGT ofta att man blev skjuten av en krypskjytt någonstans i fjärran utan att veta vart han befann sig.. Inse fakta, 3D spotting är där för anti-camping.

Jag ser ifram emot spelet och jag tycker det är en värdig uppföljare till Battlefield 2... Är det inte bara så att ni är trångsynta efter att bara sett plutt-banan Operation Métro (Tycker att de skulle lagt in "Caspian border" i betan men förhoppningsvis så släpper de den någon gång under betan så alla kan spela!)

LOL, du fick mig att skratta högt! Håller med dig! bilden med hud:en gjorde min dag xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitjunkie:

LOL, du fick mig att skratta högt! Håller med dig! bilden med hud:en gjorde min dag xD

Det som slår mig är: Fan vad gult BF2 var haha