Permalänk
Skrivet av Woods:

Ofta 60-80 med 460sli? Snarare 80-100 xD

Men 460 SLI ska ju inte kunna ligga högre än 580 SLI ;). Men beror ju på viken upplösning ni kör med samt vilka inställningar. Tänkte
på SweC tester.
Detta är ju viktigt att skriva. Även 560 SLI bör ju inte vara bättre än singel 580!

Sen även att man som jag lärt mig att du inte kan komma högre än 60 fps om du har ex. 60 hz på skärmen och
en det är vad jag vet inte många platta skärmar som klarar högre idag.
Sen kan du ju stänga av vsync och få högre men det är ju ändå fejk fps och är ändå mer än 60 fps som jag förstått.

Men som sagt det märks detta med att många är FPS kåta eftersom de hellre har så de kan skriva eller visa att de har över 60 fps
även om det inte är möjligt för dem (pga. avstängd vsync). Jag finner detta väldigt mysko.

Sist så använder ju SweC högre än 60 fps så ja det kanske är viktigt att visa? Kanske mest för att det blir bättre statistik om man kan jämför med högre än 60 fps, blir för tajt då eller ser för "lågt" för de andra grafikkorten?

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Ofta 60-80 med 460sli? Snarare 80-100 xD

Kan ligga nåt i det. Men kom inte ihåg exakta siffror så ville inte dra på med för mycket utan "safe:ade" lite.. Men kontentan är densamma, helt sjukt vilket annat flyt det blir med högre fps.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Hej kan ingenting om fps men jag och kompisen hade fraps igång på bf3 han har en bättre dator och ett 480 kort jag har 6950 och jag hade hela tiden böttre fps än honom, jag har ju läst att 480 ska vara snäppet bättre än 6950, jag har bättre nerhastighet men han har bättre upp än mig och han har många ggr bättre cpu än mig han har en ny 2600k och jag har en gammal 950
Är det nån har som kan förklara för mig

Permalänk
Avstängd

Helt ärligt tycker jag att spelen känns verkligare med lägre fps även om det inte är speciellt praktiskt om man vill aima väl.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Självklart är det viktigt med bra FPS, däremot känner jag att alla "UNDER 60 FPS ÄR INTE SPELBART"-sägare är fulla av det Kan slå vad om att, om man gör ett test med två skärmar, där ena går 60 FPS och ena går 50 FPS, då hade inte en enda människa på swec kunnat se skillnaden. De som tror sig se skillnad gör det tack vare placebo. Väldigt få hade ens sett skillnad mellan 45 och 60, det är när man börjar trycka ner mot 40 som det blir en skillnad för de flesta.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Självklart är det viktigt med bra FPS, däremot känner jag att alla "UNDER 60 FPS ÄR INTE SPELBART"-sägare är fulla av det Kan slå vad om att, om man gör ett test med två skärmar, där ena går 60 FPS och ena går 50 FPS, då hade inte en enda människa på swec kunnat se skillnaden. De som tror sig se skillnad gör det tack vare placebo. Väldigt få hade ens sett skillnad mellan 45 och 60, det är när man börjar trycka ner mot 40 som det blir en skillnad för de flesta.

Kanske inte ser skillnaden men jag känner skillnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Kanske inte ser skillnaden men jag känner skillnaden.

som sagt, hade jag gett dig en skärm med 60, och en med 50 FPS, då tvivlar jag grovt att du hade kunnat se/känna vilken som är vilken

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Excalibur:

Men som sagt det märks detta med att många är FPS kåta eftersom de hellre har så de kan skriva eller visa att de har över 60 fps
även om det inte är möjligt för dem (pga. avstängd vsync). Jag finner detta väldigt mysko.

Som qhrizz sa när han rättade mig som har/hade samma åsikt som dig. Vsync i sig och ännu mer med tripplebuffering ger en viss inputlag. Kanske inte märkbart i alla spel men i exempelvis Blackops, vilket blir ospelbart med vsync+tb (60hz skärm). ;/ I BlackOps var det inte jättemkt tearing med vsync off, medans fan metro 2033 är ospelbart utan vsync+tb.

Så man får helt enkelt testa sig fram per spel.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

som sagt, hade jag gett dig en skärm med 60, och en med 50 FPS, då tvivlar jag grovt att du hade kunnat se/känna vilken som är vilken

Jag tror faktiskt jag hade det. iaf i Cod 4 och kanske cs 1.6

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Allt under 1000 fps är ospelbart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Allt under 1000 fps är ospelbart

Haha yupp Komma här med "60 fps"

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av Excalibur:

Men 460 SLI ska ju inte kunna ligga högre än 580 SLI ;). Men beror ju på viken upplösning ni kör med samt vilka inställningar. Tänkte
på SweC tester.
Detta är ju viktigt att skriva. Även 560 SLI bör ju inte vara bättre än singel 580!

Sen även att man som jag lärt mig att du inte kan komma högre än 60 fps om du har ex. 60 hz på skärmen och
en det är vad jag vet inte många platta skärmar som klarar högre idag.
Sen kan du ju stänga av vsync och få högre men det är ju ändå fejk fps och är ändå mer än 60 fps som jag förstått.

Men som sagt det märks detta med att många är FPS kåta eftersom de hellre har så de kan skriva eller visa att de har över 60 fps
även om det inte är möjligt för dem (pga. avstängd vsync). Jag finner detta väldigt mysko.

Sist så använder ju SweC högre än 60 fps så ja det kanske är viktigt att visa? Kanske mest för att det blir bättre statistik om man kan jämför med högre än 60 fps, blir för tajt då eller ser för "lågt" för de andra grafikkorten?

Vetefan vad du röker alltså men I Swec testet ligger SLI 460 mellan 64 och 93 (jag påstod 80-100).
Dock är mina kort är rätt OCade, 840/1680/4200 och jag körde i 1080p 32x csaa 16af alltså så högt som möjligt. Swec körde med stock kort och något längre inställningar utom upplösning, 1200p. Och jag ligger inte högre än 580 sli förstår inte vilket "test" du kollade på :S Single 580?

GTX560 SLI är ju bättre än 460 SLI även när 460s är OCade så det är la självklart att dem är bättre än 580 ensamt??

Sist och inte minst så ska man verkligen inte ha Vsync på med SLI påslaget, och jag förstår inte "fusk fps" det är fortfarande äkta frames som trycks ut det är bara så att skärmen väljer ut 60 av dem. Hade jag haft 120hz skärm så hade jag möjligtvis kännt av dem extra framsen så inte fusk alltså.

Sen tycker jag det viktiga som visas i Swec testerna är minimum fpsen. Så länge den är över 60 klarar korten spelet utan de minsta lagg.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

Självklart är det viktigt med bra FPS, däremot känner jag att alla "UNDER 60 FPS ÄR INTE SPELBART"-sägare är fulla av det Kan slå vad om att, om man gör ett test med två skärmar, där ena går 60 FPS och ena går 50 FPS, då hade inte en enda människa på swec kunnat se skillnaden. De som tror sig se skillnad gör det tack vare placebo. Väldigt få hade ens sett skillnad mellan 45 och 60, det är när man börjar trycka ner mot 40 som det blir en skillnad för de flesta.

Mellan 60 och 75. ser skillnaden som NATT och DAG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Excalibur:

P.s. har inte fått svar hur ni kollade FPS i bf3?

Man höll in Ctrl alt S eller något liknande så kom en liten ruta upp som visade fps. Alternativt använda Fraps.

120hz med lika många frames ska det vara

Skrivet av silicon111:

Mellan 60 och 75. ser skillnaden som NATT och DAG.

Förutsatt att du har en skärm som kan visa de extra bilderna. Men jag håller med.. 60 är hackigt.

Permalänk
Medlem

Quake 2-skadad som man är är det 120 FPS som gäller - givetvis på en 120Hz skärm.

60 FPS är inte spelbart.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Enkelt, det är bara att undvika FPS-spelen så slipper man den andra FPS-hysterin och de skadade människorna som inte spelar för att det är kul utan för att det är en tävling.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Som gammal quake spelare så har jag gärna enfärgade texturer sålänge spelet flyter på i 100-120 fps

Hoppade man inte längre eller nåt när man hade över 100 Hz i q3.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Hoppade man inte längre eller nåt när man hade över 100 Hz i q3.

Skickades från m.sweclockers.com

set maxfps_125

Permalänk
Medlem
Skrivet av brillorm:

set maxfps_125

Idtech3 motorn hade en bugg:

43 för kass dator, 76 medel dator, 125 för bra dator. Sen fanns ju de magiska 333 som senare blev förbjuden av punkbuster då den strula till hitboxarna å annat jox

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Sist och inte minst så ska man verkligen inte ha Vsync på med SLI påslaget, och jag förstår inte "fusk fps" det är fortfarande äkta frames som trycks ut det är bara så att skärmen väljer ut 60 av dem. Hade jag haft 120hz skärm så hade jag möjligtvis kännt av dem extra framsen så inte fusk alltså.

Nja, nu väljer ju skärmen inte ut 60 hela av dem utan vissa visas till hälften och andra till en tredjedel osv, ses som tearing. I ett spel med mycket tearing så vill jag iaf ha vsync på. Ser förjävligt ut annars, medans i vissa spel så syns det mindre och där kan man ha det avslaget i förmån till mindre input delay.

Förklara gärna varför man inte ska ha vsync med SLI (som gäller i dagsläget och inte för 5år sedan), något jag missat iaf så vore intressant att veta orsaken.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Allt under 1000 fps är ospelbart

Jag blev lite nervös ett tag
http://imageshack.us/f/25/lockpicking.jpg/
http://imageshack.us/f/153/fpsdragracing.jpg/
(andra bilden är faktiskt 1000+ det är bara fps mätaren som inte hinner uppdatera)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Nja, nu väljer ju skärmen inte ut 60 hela av dem utan vissa visas till hälften och andra till en tredjedel osv, ses som tearing. I ett spel med mycket tearing så vill jag iaf ha vsync på. Ser förjävligt ut annars, medans i vissa spel så syns det mindre och där kan man ha det avslaget i förmån till mindre input delay.

Förklara gärna varför man inte ska ha vsync med SLI (som gäller i dagsläget och inte för 5år sedan), något jag missat iaf så vore intressant att veta orsaken.

Du svarar ju i princip på din egen fråga? Har man tearing ska man ha på vsync annars inte. Jag har aldrig haft det och har aldrig behövt använda det. Många anser också att det flyter bättre utan vsync. Kanske är det pga buffringen som ger lite delay, tydligen något du redan vet? :s

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Hoppade man inte längre eller nåt när man hade över 100 Hz i q3.

Skickades från m.sweclockers.com

125 fps

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"