BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misery9:

Hej, tack för snabbt svar!

Temperaturen på CPUn går aldrig över 70 grader och har kört den i 4,2 Ghz och det var samma då, men har inte testat stock hastigheten.
Angående GPU usage ligger även den på 100% vilka grafikinställningar jag än använder. Körde i Crossfire ett tag också, samma problem då.

Temperaturen är ingen fara. Kan du testa med stock klock och återkomma? Jag antar även att du har dem nyaste drivrutinerna? Spelet är väldigt tungdrivet i den upplösningen, så låg FPS är ingen ovanlighet. Du bör inte köra andra inställningar än på LOW för att ligga runt 60 FPS. Men att din CPU slår i taket är ovanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Temperaturen är ingen fara. Kan du testa med stock klock och återkomma? Jag antar även att du har dem nyaste drivrutinerna? Spelet är väldigt tungdrivet i den upplösningen, så låg FPS är ingen ovanlighet. Du bör inte köra andra inställningar än på LOW för att ligga runt 60 FPS. Men att din CPU slår i taket är ovanligt.

Drop ner CPUn till stock hastigheter och nu går endast CPUn i ~70% men GPUn går i 100%, fick runt ~40fps på strike at karkand... ska testa att installera om drivrutinerna till grafikkortet.

EDIT: Installerat om drivrutiner (och rensat gamla med driversweeper & ccleaner) utan ändring i fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misery9:

Drop ner CPUn till stock hastigheter och nu går endast CPUn i ~70% men GPUn går i 100%, fick runt ~40fps på strike at karkand... ska testa att installera om drivrutinerna till grafikkortet.

EDIT: Installerat om drivrutiner (och rensat gamla med driversweeper & ccleaner) utan ändring i fps.

Dessa belastningar är normala, vilka grafikinställningar har du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Dessa belastningar är normala, vilka grafikinställningar har du?

Testade allt på High och Low, ingen skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misery9:

Testade allt på High och Low, ingen skillnad.

Karkand-kartorna är kända för att vara extra tunga, har du testat en vanilla karta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Karkand-kartorna är kända för att vara extra tunga, har du testat en vanilla karta?

Nej, har endast testat Karkand idag, men hade inte detta problemet med mitt gamla HD 6870.

Update: Testade lite Caspian Border ungefär samma fps och GPU/CPU usage där med. Ska testa att byta pcie slot och testa annat grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misery9:

Nej, har endast testat Karkand idag, men hade inte detta problemet med mitt gamla HD 6870.

För tillfället har jag inga andra idéer, ibland kan orsaken ligga djupare än så och kräva en ominstallation av Windows. Kan problemen ha uppstått i samband med att du bytte till Win 8? Win 8 har nämligen spökat för vissa i BF3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

För tillfället har jag inga andra idéer, ibland kan orsaken ligga djupare än så och kräva en ominstallation av Windows. Kan problemen ha uppstått i samband med att du bytte till Win 8? Win 8 har nämligen spökat för vissa i BF3.

Har haft BF3 installerat ett bra tag sedan releasen tror jag och har ju uppgraderat till W8 sen dess, kanske dags för en ominstallering av BF3, har nyligen gjort en ominstallation av W8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misery9:

Har haft BF3 installerat ett bra tag sedan releasen tror jag och har ju uppgraderat till W8 sen dess, kanske dags för en ominstallering av BF3, har nyligen gjort en ominstallation av W8.

Men du hade inte dessa problem när du körde Win 7?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Men du hade inte dessa problem när du körde Win 7?

Nej, inte vad jag kan komma ihåg iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misery9:

Nej, inte vad jag kan komma ihåg iallafall.

Mycket tråkigt ifall det skulle vara orsaken, men det skulle inte förvåna mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Mycket tråkigt ifall det skulle vara orsaken, men det skulle inte förvåna mig.

Har satt i mitt gamla grafikkort (Gigabyte HD 7950) och det funkar i High med ~60 fps och på Low går det upemot 100 så tror det kan vara något fel på mitt 7970 :/

Tack för hjälpen ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misery9:

Har satt i mitt gamla grafikkort (Gigabyte HD 7950) och det funkar i High med ~60 fps och på Low går det upemot 100 så tror det kan vara något fel på mitt 7970 :/

Tack för hjälpen ändå!

Med samma grafikinställningar och upplösning? Du får nämligen väldigt höga värden.

Ingen orsak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Med samma grafikinställningar och upplösning? Du får nämligen väldigt höga värden.

Ingen orsak.

Ja samma grafikinställningar. Dock väldigt mycket texture popping :/ Fast har inte installerat om drivrutiner ännu heller.

Update: Textur problemen försvann med ominstallation av drivrutiner som misstänkt,

Permalänk
Medlem

Någon som kommer in på sitt bf3 konto idag eller origin ???

Visa signatur

Det är inget fel med att göra misstag när man är "nybörjare", det kan bara bli väldigt dyrt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rjtheman:

Någon som kommer in på sitt bf3 konto idag eller origin ???

Samma problem här:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Speurk:

Samma problem här:/

verkar ha löst sig nu, men hemskt va det ska strula för dom, snart dags för ett gratis spel igen...

Visa signatur

Det är inget fel med att göra misstag när man är "nybörjare", det kan bara bli väldigt dyrt..

Permalänk
Medlem

Hej!

Grabben har ett konstigt problem med sitt BF3 då han fastnar på Joining server men det dyker bara upp helt randome, jag har testat massor av lösningar.
Igår avinstallerade vi BF3 och installerade igen, jag testade och då fungerade det kanon. Gick in på flera olika servrar, startade om datorn testade igen fungerade.
Lite senare ska grabben testa och då stannar det på....joining server.

Först trodde jag att det hade med vårt nätverk att göra men det gör det inte då vi fick samma resultat på ett lan.

Här är grabbens rigg!
Intel® Core i5 3570K, 3.4GHz
ASUS P8Z77-I DELUXE
Corsair Hydro series H40
CORSAIR POWER SUPPLY 650W TX M MODULAR, ATX, PS/2
Corsair Vengeance 16gb
Geforce GTX 670 oc
Win 7 homeedition

Jag vet verkligen inte vad jag ska göra mer, det är oerhört frustrerande då det kommer och går!
Så snälla hjälp oss/ Tack

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför detta händer?
http://www.youtube.com/watch?v=DeOTEhodYcc

Allt började efter jag installerade om Windows ;/

Edit: inte bara jag som har samma problem (http://www.youtube.com/watch?v=5BA6bCYO3Xs)

Permalänk
Medlem

Har strul med inloggningen på battlelog.

Kommer in på Origin men när jag ska spela och battlelog kommer upp säger den fel pass eller mail, har ändrat pass 3ggr ingen skillnad

Vad kan vara fel eller strul från deras håll?

Edit, nu står det update in progress på battlelog sidan, får la vänta o se..

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Har strul med inloggningen på battlelog.

Kommer in på Origin men när jag ska spela och battlelog kommer upp säger den fel pass eller mail, har ändrat pass 3ggr ingen skillnad

Vad kan vara fel eller strul från deras håll?

Edit, nu står det update in progress på battlelog sidan, får la vänta o se..

dom har en uppdatering som beräknas vara klar klockan 13:00

Visa signatur

Det är inget fel med att göra misstag när man är "nybörjare", det kan bara bli väldigt dyrt..

Permalänk
Skrivet av TNordmark:

Någon som vet varför detta händer?
http://www.youtube.com/watch?v=DeOTEhodYcc

Allt började efter jag installerade om Windows ;/

Edit: inte bara jag som har samma problem (http://www.youtube.com/watch?v=5BA6bCYO3Xs)

tjena har du nvidia så ladda ner en gammal drivrutin, hade samma problem med mitt titan.

ladda ner drivrutinen först, avinstallera sedan drivrutinen du använder, starta om datorn, installera nya drivrutinen, SPELA!

Visa signatur

Evga gtx Titan | Intel Core i7 4790k stock | Corsair H100 | Asus Maximus VII Ranger | 4x4Gb Corsair Vengeance 1600Mhz | Corsair RM850 | Samsung SSD basic 128Gb | Seagate Barracuda 1TB | 1:a skärm Benq xl2420T 2:a skärm Benq gl2440

Permalänk

CO-OP strular efter uppdateringen idag. Skulle köra med en kompis, då kraschade det, och efter det går det inte att spela tillsammans igen.
Bara med random spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duca:

Hej!

Grabben har ett konstigt problem med sitt BF3 då han fastnar på Joining server men det dyker bara upp helt randome, jag har testat massor av lösningar.
Igår avinstallerade vi BF3 och installerade igen, jag testade och då fungerade det kanon. Gick in på flera olika servrar, startade om datorn testade igen fungerade.
Lite senare ska grabben testa och då stannar det på....joining server.

Först trodde jag att det hade med vårt nätverk att göra men det gör det inte då vi fick samma resultat på ett lan.

Här är grabbens rigg!
Intel® Core i5 3570K, 3.4GHz
ASUS P8Z77-I DELUXE
Corsair Hydro series H40
CORSAIR POWER SUPPLY 650W TX M MODULAR, ATX, PS/2
Corsair Vengeance 16gb
Geforce GTX 670 oc
Win 7 homeedition

Jag vet verkligen inte vad jag ska göra mer, det är oerhört frustrerande då det kommer och går!
Så snälla hjälp oss/ Tack

det kan vara fel i portana på ert nätverk. sök upp en video på youtube som visar hur man portforwardar en BF3 port och följ instruktionerna. funkar inte detta så har jag ingen aning om vad som kan ha hänt.

//Erik

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk
Medlem

/Problem löst

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Hur blir man av med detta DX-fel?
Får det i princip var gång jag startar spelet.
Trodde det var drivrutiner eller spelet i sig, så har installerat om datorn, samma dock.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

tabort

Visa signatur

Asus P8P67 PRO REV B3 | Intel Core i5 2500K 4,2GHz | CM Hyper 212+ | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Gigabyte GeForce GTX 580 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair HX 750W | Fractal Design Arc | QPAD MK-80 | Sennheiser HD598 | Cyborg R.A.T 7

Permalänk
Medlem

hej, har problem med mitt battlelog säger att jag måste updata det och under till den så står det att det väntar tills jag har installerat det? :/ fattar noll

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem

Kan inte komma in på någon server överhuvudtaget... Får samma meddelande varje gång, "Game disconnected: could not join server."

Har googlat i timtal. Provat alla lösningar, men mitt problem kvarstår.
Jag har gjort en ominstallation utav spelet, Origin och Punkbuster. - Ingen skillnad
Jag har öppnat alla portar. - Ingen skillnad
Jag har stängt av UPnP Device host och SSDP Discovery i "services.msc" - Ingen skillnad

Har någon här på forumet samma problem? Har ni hittat någon annan lösning?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HerrGoreMann:

Kan inte komma in på någon server överhuvudtaget... Får samma meddelande varje gång, "Game disconnected: could not join server."

Har googlat i timtal. Provat alla lösningar, men mitt problem kvarstår.
Jag har gjort en ominstallation utav spelet, Origin och Punkbuster. - Ingen skillnad
Jag har öppnat alla portar. - Ingen skillnad
Jag har stängt av UPnP Device host och SSDP Discovery i "services.msc" - Ingen skillnad

Har någon här på forumet samma problem? Har ni hittat någon annan lösning?

inte så att du har bahnhof?

http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...