BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Medlem

BF3 CRASHAR EFTER 5min-60min

Beskrivning av problem : Fixade BF3 till nya datorn igår, och det gick bra första timmen, sen började jag konstant få krashar efter alllt mellan 1-20min, samma sak idag, första 1-2h gick det bra, sedan återgår problemet. Det som händer är att skärmen fryser och jag måste trycka ctrl alt delete för att sedan döda processorn för att antingen ragequita eller fortsätta.
Speciell hårdvara ASUS GTX 660TI TOP ,
Mjukvara Drivrutiner 310.90, windows 7 (64bit)
[B]Försökt utan framgång[B] Höjt volten, prövat att ta bort ljudet (realtek) kört bf3 med high performence i nvidia inställingarna.
Lösning NADA!

Någon som har likande problem? Snälla hjälp mig, köpt ny dator och kan inte lira bf3

Permalänk
Medlem

Problem: Jag går in i en match men efter några minuter så blir jag disconnectad och får upp felmeddelandet i game managern "Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'rattaii' (for 0 minutes) ... This PB Server Requires (A1386 C2.325) - Error loading pbag" någon som vet nåt om detta?

EDIT: Kan inte tänka mig att det beror på hårdvaran.

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The raT:

Problem: Jag går in i en match men efter några minuter så blir jag disconnectad och får upp felmeddelandet i game managern "Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'rattaii' (for 0 minutes) ... This PB Server Requires (A1386 C2.325) - Error loading pbag" någon som vet nåt om detta?

EDIT: Kan inte tänka mig att det beror på hårdvaran.

Prova att uppdatera punkbuster. Har fått samma felkod själv, och då har en uppdatering av punkbuster hjälpt

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Prova att uppdatera punkbuster. Har fått samma felkod själv, och då har en uppdatering av punkbuster hjälpt

Jag gjorde det men antingen så kommer felmeddelandet "something Went wrong" eller så kommer detta upp "Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'rattaii' (for 0 minutes) ... RESTRICTION: Service Communication Failure: PnkBstrB.exe initialization failed" ?

konstigt?

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem

LÖSNINGEN

Skrivet av n0mana:

Beskrivning av problem : Fixade BF3 till nya datorn igår, och det gick bra första timmen, sen började jag konstant få krashar efter alllt mellan 1-20min, samma sak idag, första 1-2h gick det bra, sedan återgår problemet. Det som händer är att skärmen fryser och jag måste trycka ctrl alt delete för att sedan döda processorn för att antingen ragequita eller fortsätta.
Speciell hårdvara ASUS GTX 660TI TOP ,
Mjukvara Drivrutiner 310.90, windows 7 (64bit)
[B]Försökt utan framgång[B] Höjt volten, prövat att ta bort ljudet (realtek) kört bf3 med high performence i nvidia inställingarna.
Lösning NADA!

Någon som har likande problem? Snälla hjälp mig, köpt ny dator och kan inte lira bf3

Jag uppdaterade BIOS på GPUn och alla krashar var borta

Permalänk
Medlem

Problem: Har ganska nyligen formaterat om datorn och så skulle jag installera bf3 och sedan lira. Men när jag joinar en server så laddar bf3 som vanligt men när jag trycker upp själva bf3 så ser man inget man ser fortfarande hemsidan, man kan även höra ljudet av spelet men ingen bild bara det som man hade på skärmen innan man tröck upp bf3. har även testat installera om bf3 igen utan några resultat
Hårdvara: 8800GT
Mjukvara 310.90 och har testat 314.07.
Lösning: Fungerade efter att origin släppte ny uppdatering och ominstallation av bf3

Visa signatur

FD Arc R2 |Asus Prime X370-PRO| AMD Ryzen 7 3700x -> NH-D15 | Palit GTX 1080TI Jetstream|G.skill Ripjaws 16GB 3400MHz| Evga G3 750W | Samsung 970 evo 500GB, Crucial MX100 256GB | Asus Xonar Essence STX| Fostex TH-x00 PH| Acer x34p |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spefaktiv!:

Har samma problem, samma kort. Måste dock fråga, mitt korts voltage ligger på 1025, är inte 1088 lite väl högt?

Jag vet inte, kan vara. Följde tips från någon guide. Har fungerat bra tills igår.

Sedan igår min dator bestämt sig för att stänga av sig själv (helt oavsett vad jag håller på med) *klick* säger det bara. Så kan vara att min höga volt har skadat kortet fysiskt.

Fanns något annat man kunde göra i MSI Afterburner, man kunde sänka de andra inställningarna (minns inte om det är både core clock och memory clock eller om det är båda) istället för att höja volten.

Med fasit i hand rekommenderar jag att göra det i stället. Hoppas verkligen inte jag förstört min stackars dator...eller min stackars plånbok.

Permalänk
Medlem

Efter 2 månaders spelande så bara kraschade spelet för gott, AppCrasch BF3.exe. Har slitit som en varg med skiten i 11 dagar och gjort precis allt: formateringar installationer alla tips jag kom över, bytte moderkort/grafikkort, körde minnestester osv osv.
Fick ordning på skiten nu inatt och har provspelat ett par timmar och det är stabilt.
Hittade en enkel lösning på battlelog som funkade klockrent för mig

"Try this:
Please go to start tab>my docs>BF3>settings and delete the PROF_SAVE_body file. ( I mitt fall: C:\användare\steos\mina dokument\battlefield 3 )
Then start battlelog manually from browser, not from orgin.
Then join a server, when it asks you to resync, resync with the local files.
That worked for me."

//Steos out

Permalänk
Medlem

Har ett riktigt riktigt skumt problem, en del av ljuden är "borta".

Själva spelljudet är kvar, typ skottljud, ljudet av flygplan och sånt.

Men "speakern" som säger "We've taken the objective", "The bomb has been planted" och sådant är borta!

Någon som har en aning om vad felet kan vara?

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Har problem med matchmaking helt plötsligt.. funkar inte vad jag än väljer? har provat stänga origin starta om flera gånger verkar inte som det händer nåt

Permalänk

Hejsan!
har ett ljudproblem i BF3

Problem: ljudet försvinner/sänks till 0 på "Mixer bordet" i windows. Tabbar ur spelet och höjer bf3 igen men 1-3 min senare försvinner ljudet igen. detta händer oftast när jag sitter på TS eller Mumble. men ibland kan jag spela utan att detta uppstår. kan ej hitta felet.

Ljudkort: Asus ROG phoebus(senaste drivrutin från asus igång)
processor: i5 2500K(turbo boost från moderkort igång)
moderkort: MSI z68A-GD65(G3)(interna ljudkortet är avaktiverat, hade dock samma problem innan asus kortet)
Grafikkort: xfx 7950 black dual fan- oklockat

Någon som vet va felet kan vara?, för jag börjar bli jävligt trött på detta då man inte hör när fiender eller något kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0mana:

Jag uppdaterade BIOS på GPUn och alla krashar var borta

skumt jag har exakt samma problem med skillnaden att oftast funker inte ens ctrl alt del utan datorn fryser helt, har testat att uppdatera bios men ingenting alls funkade

Permalänk
Medlem

När jag försöker starta bf3 MP så funkar det ej utan det står bara "joining server", måste trycka på "reparera battlefield" varje gång innan jag kan spela multiplayer

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av yuuraki:

När jag försöker starta bf3 MP så funkar det ej utan det står bara "joining server", måste trycka på "reparera battlefield" varje gång innan jag kan spela multiplayer

Vad har du för Upnp inställning? Logga in i routern för att kolla

Permalänk
Medlem

Verkar som mina Bf3.exe crashar har slutat! Problemet är att jag vet inte vad som löst det...
Jag misstänker att det är hur jag klockat mitt 670, verkar stabilt nu.
Men det kan även va senaste patchen (äntligen?) eller dom senaste drivarna från nvidia...

FÅr se hur de håller sig

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Får direct x error
Directx x function GetDeviceRemovedReason faled with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG:Device hung due to badly formed commands.. GPU: Geforce gtx 670 Driver 31407
Hjälp asus gtx 670 dcuII oclockat !

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får endgame att börja ladda ner? Får upp en knapp där det står "Open in origin" och "Retry" när jag försöker starta... den startar Origin men det börjar inte ladda ner något.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jag har problem med att alla vägar är gröna (samma nyans som squad) någon som har en lösning?

Visa signatur

I7 9700k | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | NZXT Kraken X52
|fractal design ion+ platinum 860w |Corsair 4x8GB DDR4 3000MHz CL15 Vengeance LPX
| 1 TB Samsung 970 EVO Plus |500 GB Samsung 750 EVO
| ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING |Fractal Design Define C TG |

Permalänk
Skrivet av 98olllin:

Får direct x error
Directx x function GetDeviceRemovedReason faled with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG:Device hung due to badly formed commands.. GPU: Geforce gtx 670 Driver 31407
Hjälp asus gtx 670 dcuII oclockat !

Får samma eller DEVICE_REMOVED om jag klockar mitt 7950 till en viss nivå, trots att det är stabilt när jag stresstestar det. Google visar att det är ett vanligt felmeddelande just i BF3. Har man inte överklockat vet jag tyvärr inte hur man löser det. Uppdatera drivrutiner?

Visa signatur

Origin/Steam: bananplanta
Cooler Master HAF 912+ | Seasonic 650W | Asus ROG Strix Gaming Z270F | i7 7700K | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB 3200 MHz | Gigabyte GTX 1080 Extremt Gaming 6 GB | Samsung 970 Evo Plus m.2 500GB | Western Digital Blue SN570 m.2 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xzane:

Jag har problem med att alla vägar är gröna (samma nyans som squad) någon som har en lösning?

Jag med. Tror det är nån drivrutin. Det lom när jag installerade nåt windows grejs. Har uppdaterat grafik drivrutinerna men det hjälpte inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem
Skrivet av FyoDisco:

Jag med. Tror det är nån drivrutin. Det lom när jag installerade nåt windows grejs. Har uppdaterat grafik drivrutinerna men det hjälpte inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du provat att repaira och uppdatera spelet på Origin ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garen:

Har du provat att repaira och uppdatera spelet på Origin ?

Jupp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem
Skrivet av FyoDisco:

Jupp.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har också testat det men det hjälpte inte.

Visa signatur

I7 9700k | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | NZXT Kraken X52
|fractal design ion+ platinum 860w |Corsair 4x8GB DDR4 3000MHz CL15 Vengeance LPX
| 1 TB Samsung 970 EVO Plus |500 GB Samsung 750 EVO
| ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING |Fractal Design Define C TG |

Permalänk
Medlem

Snabb fråga, när jag spelar end game så händer det ibland att ljudet försvinner, det blir så lågt att man knappt kan höra det under typ 30 sekunder, händer bara i end game när jag kör något fordon. Har någon annan stött på det, isf har ni löst det eller är det något som dice måste patcha?

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pr3d4tor:

Snabb fråga, när jag spelar end game så händer det ibland att ljudet försvinner, det blir så lågt att man knappt kan höra det under typ 30 sekunder, händer bara i end game när jag kör något fordon. Har någon annan stött på det, isf har ni löst det eller är det något som dice måste patcha?

Inget jag känner till men det kan vara att DLCn inte är optimerad för ditt externa ljudkort än. Annars skulle jag säga att du borde uppdatera drivrutinerna för kortet

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av FyoDisco:

Jupp.

Skickades från m.sweclockers.com

Och grafikdrivrutiner har ni gjort uppdatering på också? Annars är det, sjukt nog förmodligen att grafikkortet inte riktigt orkar hela vägen i de färgskalorna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Någon som vet hur man får endgame att börja ladda ner? Får upp en knapp där det står "Open in origin" och "Retry" när jag försöker starta... den startar Origin men det börjar inte ladda ner något.

Gå in i Origin storen, leta reda på DLCn och tryck på +et i högra hörnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pr3d4tor:

Snabb fråga, när jag spelar end game så händer det ibland att ljudet försvinner, det blir så lågt att man knappt kan höra det under typ 30 sekunder, händer bara i end game när jag kör något fordon. Har någon annan stött på det, isf har ni löst det eller är det något som dice måste patcha?

Känner igen detta när jag kör motorcykel. Först var tanken att man kommit upp i så snabb hastighet att ljudvallen kommer efter motorljudet,, typ sonic bang effekt..

Men sen tänkte jag efter lite.

Måste vara ngn bugg

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av The raT:

Jag gjorde det men antingen så kommer felmeddelandet "something Went wrong" eller så kommer detta upp "Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'rattaii' (for 0 minutes) ... RESTRICTION: Service Communication Failure: PnkBstrB.exe initialization failed" ?

konstigt?

Du råkar inte ha Avast Antivirus?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

om punkbuster bråkar ska man alltid in i BF3-mappen och köra bnkbusterservice.exe eller nått - brukar lösa det.

Visa signatur

Baaahh