BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Medlem

http://img252.imageshack.us/img252/6919/bf3error.png

Vet ni någon lösning på detta?
Försöker connecta till server. Har senaste PB.
Fungerar utan problem på CO-OP och Campain.

Är less på att inte kunna lira. Har inte spelat en sekund på multiplayer, och jag köpte spelet innan release.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag skrivit i rätt tråd men tror ni min dator klarar av Battlefield 3?

Gigabyte GA-EP35-DS3 (Moderkort (Intel Socket 775))
Gigabyte GeForce 9600GT TF Heatpipe Dual-DVI 512MB (Grafikkort (PCI-Express))
Intel Core 2 Duo E7200 2,53GHz Box (CPU (Intel Socket 775))
2x2GB Kingston ValueRAM DDR2 PC6400/800MHz CL5 (DDR2-minnen)

tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åmega:

Vet inte om jag skrivit i rätt tråd men tror ni min dator klarar av Battlefield 3?

Gigabyte GA-EP35-DS3 (Moderkort (Intel Socket 775))
Gigabyte GeForce 9600GT TF Heatpipe Dual-DVI 512MB (Grafikkort (PCI-Express))
Intel Core 2 Duo E7200 2,53GHz Box (CPU (Intel Socket 775))
2x2GB Kingston ValueRAM DDR2 PC6400/800MHz CL5 (DDR2-minnen)

tacksam för svar

Hur kan du inte veta om du skrivit i rätt tråd när tråden heter "Battlefield 3 - Tekniska problem och lösningar samlingstråd!"?

Är din post en lösning eller ett problem?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Åmega
Vet inte om jag skrivit i rätt tråd men tror ni min dator klarar av Battlefield 3?

Gigabyte GA-EP35-DS3 (Moderkort (Intel Socket 775))
Gigabyte GeForce 9600GT TF Heatpipe Dual-DVI 512MB (Grafikkort (PCI-Express))
Intel Core 2 Duo E7200 2,53GHz Box (CPU (Intel Socket 775))
2x2GB Kingston ValueRAM DDR2 PC6400/800MHz CL5 (DDR2-minnen)

tacksam för svar

Skrivet av lektroo:

Hur kan du inte veta om du skrivit i rätt tråd när tråden heter "Battlefield 3 - Tekniska problem och lösningar samlingstråd!"?

Är din post en lösning eller ett problem?


Problemet:

datorn är uråldrig och klarar inte BF3

Lösning:

Köp en ny dator

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk

Tjo.

Problem:

CPU Type: AMD Phenom(tm) II X4 955 Processor

CPU Speed: 3.22 GHz

System Memory: 4 GB

Video Card Model: NVIDIA GeForce GTS 450

Klarar denna dator BF3?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rolfsaurus:

http://img252.imageshack.us/img252/6919/bf3error.png

Vet ni någon lösning på detta?
Försöker connecta till server. Har senaste PB.
Fungerar utan problem på CO-OP och Campain.

Är less på att inte kunna lira. Har inte spelat en sekund på multiplayer, och jag köpte spelet innan release.

skulle nog avinstallera bf3, och ominstallera allt igen.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Tja,

Beskrivning av problem: Jag kör bf3 och med high i upplösning jag tycker att min dator ska orka detta.
Jag undrar om cap 4 till ati har en påverkan på detta för jag tycker jag fick sämre prestanda när jag installera detta.
Jag vet inte vad jag ska göra så snälla hjälp mig kan jag får typ 20-30 fps när det är lungt och typ bara några spelare på mappen.

Mjukvara: x2 XFX 6870 1gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

skulle nog avinstallera bf3, och ominstallera allt igen.

Ska prova det, återkommer med resultat.

Jag vill lira BF!!

Permalänk
Medlem

Lösning på mitt problem.

Mitt Problem: Bf3 låste sig efter varje runda när win/lost texten kom upp, ljudet gick i en loop, Kunde dock alt+tab eller ctrl+alt+del för att komma ur det

Speciell hårdvara: NEJ

Min rigg består av: Moderkort P8P67-M, Intel i5 2400@3100, 4g ram corsair 2x2048 ddr3, Asus Nvidia 580 GTX dcu 2, win 7 prof media center 64 bit, corsiar 1200 watt psu. Skärm Benq led 120 hz.

Mjukvara: Allt up to date.

Försök på lösningar: Ja vart ska man börja, prövade allt som hade med mjukvara att göra på gtx 580, flashade bios testade alla sorters olika drivrutiner. Ominstallerade BF3 la det på olika Hdd, uppdaterade PB manuelt, trixade med volten på gpun klockade ner gpun, mixtra med grafik upplösningar i spelet, jajjag testa fan allt som jag kom på(vart många sömnlösa nätter). Trodde till slut att det var Nvidia korten som inte lirade med frostbite och BF3 och gav nästan upp i väntan på en lösning från dice och Nvidia. Men plötsligt så hände det.

Lösning på problemet: behövde dock bara göra punkt 3 på Mockas.

Skrivet av McCroft:

Hade problem med att min dator hängde sig mellan rundorna och att den även hängde sig i campaign/singleplayer mode. Har två datorer varav den ena lite mer low end och den andra lite mer high end. På min low end dator fungerade allt perfekt.

Burk 1:AMD Athlon x3, Sapphire Radeon 5750, Corsair 500W,RAM 8 GB = spelet fungerar klockrent!! Slutsats mjukvaroproblem??

Burk 2: AMD FX-4100 3,6 Ghz, ASUS GTX 560, Corsair 650W, RAM 8 GB = spelet hänger sig mellan rundorna i rush måste tabba ut. Campanjläget fastnar???

Min lösning efter att tittat runt på Battlelog - Avinstallera ASUS Gamer OSD och Nvidias Smart Doctor.

Voila det fungerar perfekt har inte haft någon störning alls efter att jag tagit bort dessa två.. verkar som de strular till det för BF3.

Skrivet av Mocka:

Tre lösningar på diverse problem:

1. Uppdatera Punkbuster, finns en klistrad tråd på Battlelog forumet om det
2. Kör du moderkort med Realtek ljudchip? Se till att det är uppdaterat! Dock går det lite isär hur man skall uppdatera det för du kan antingen högerklicka på "Realtek High Definition" i aktivitetshanteraren och välja "Uppdatera Drivrutin", gå till Realtek.com.tw och tanka senaste versionen därifrån (Oktober) eller gå till din moderkortstillverkare och ta senaste versionen därifrån (i mitt fall var dock drivrutinen från Gigabytes hemsida två eller tre månader gammal)
3. Gå in på ljudhanteraren och välj Realtek Digital Output och inaktivera. Ta sedan egenskaper på Realtek Högtalare och avancerat. Bocka av något som heter "Exklusiv åtkomst".

Detta löste dels Kicked by Administrator och frysningar när man ändrar videoinställningar (vilket i sin tur borde lösa Black Screen issue vid Singleplayer).

Observera även att om du ändrar videoinställningar så verkar det som att man måste starta om spelet för att inställningarna verkligen skall gälla. Jag ändrade lite inställningar och fick kass FPS. Sen när jag startade om spelet och hade jag bra FPS igen.

Lycka till!!

Permalänk
Medlem

Mitt bf3 funkar hur bra som helst, förutom att skärmen kan blinka grönt ibland, väldigt konstigt, datorn i sign

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: När frameraten går under 60 blir musen ryckig och hoppar över bildpunkter.

Mjukvara: 285.62 (tror jag, det är de senaste iaf.), W7 64-bit

Visa signatur

| Coolermaster HAF Miditower | KFA2 GTX 570 800/2000 | Intel i5 2500k @4GHz | 8GB DDR3 1600MHz | Windows 7 64-bit |

3DMARK11 Score: 6270

Permalänk
Skrivet av Swebbe:

Mitt bf3 funkar hur bra som helst, förutom att skärmen kan blinka grönt ibland, väldigt konstigt, datorn i sign

Du måste installera senaste codecs! Skämt och sido.

Har du överklockat graffet? isf ge pci-x-bryggan lite mer kyss, 0.1-0.3 v

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swebbe:

Mitt bf3 funkar hur bra som helst, förutom att skärmen kan blinka grönt ibland, väldigt konstigt, datorn i sign

Detta händer för mig och alla mina vänner som också spelar BF3.

Visa signatur

| Coolermaster HAF Miditower | KFA2 GTX 570 800/2000 | Intel i5 2500k @4GHz | 8GB DDR3 1600MHz | Windows 7 64-bit |

3DMARK11 Score: 6270

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

Du måste installera senaste codecs! Skämt och sido.

Har du överklockat graffet? isf ge pci-x-bryggan lite mer kyss, 0.1-0.3 v

Inget är överklockat, bara cpun till 4.3ghz

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk

Gröna prickar > spelet kraschar

Beskrivning av problem: Lirar stundvis och efter slumpmässig tid dyker det upp flertalet gröna prickar/4-kanter lite överallt på skärmen. Spelet låser sig, går ut till skrivbordet och går ej att starta igen, utan måste ctrl,alt,del och starta om hela spelet.

Mjukvara: Win7 Pro 64bit

Mina komponenter:
Processor: i7 2600k
Grafikkort: MSI Geforce 580 TWIN Frozr II
Ram: 16Gb Kingston HyperX
Moderkort: MSI P67A-G45 B3
Låda: Corsair Obsidian Midi tower + 650W nätagg.

Egna tankar: GPU ligger ca 56-59C hela tiden. Burken är 1 vecka gammal, komplett.se com har byggt den. CPU fläkt skall bytas i helgen då komplett skickat en ny. Nuvarande orginal kylare till CPU är för klen och CPU går upp till 80C cirka.

Lösning ?

Edit: Kan nättagget vara för klent då jag sett på diverse forum att detta kort formligen kräver mycket ström?

/ Jimmy

Permalänk
Medlem

Efter mycket testande av alla konstens regler har jag kommit fram till (iaf i mitt fall) att det är minnena på grafikkorten som blir för varma helt enkelt.
gpu´n på båda korten ligger väl runt 70c när jag kör på ultra/high med korten i dafault settings så att säga men minnena och andra komponenter blir totalt glödheta. klockade ner korten från 950 till 730mhz och sänkte volten från 1150 till 1020mV, sänkte även minnena från 2200 till 1700mhz och nu kan jag köra på high utan att det hänger sig nånting (spelade i morse ca 3 timmar i sträck), visst det kostade massa fps men jag ligger runt 50 - 65fps och 55c så jag får nöja mig med det så länge, nu ska jag bara höja klockan lite i taget på korten för att se när det börjar hänga sig igen, sen slutligen ska jag höja minnesfrekvensen så högt som möjligt utan att minnena blir för varma.

hoppas kunna landa nånstans 830/1660 gpu och 19-2000 minne med så låg volt som möjligt för att hålla skiten svalt.

sen har jag sett att när "your team won/lost" kommer fram efter mappen åker gpu användningen upp i taket 99% och 220 fps håller sig konstant, så jag misstänker att folk som ligger på gränsen vad kortet klarar i spelet får häng när detta händer, det blir för mycket helt enkelt =).

en fråga bara, upplever ni som har "mycket" minne på era grafikkort (2gig typ) några problem??? kollade mina kort o dom e totalt maxade när jag kör bf3.

nåja mitt tips är iaf sänk ALLT REÄLT på korten sen testa dig fram med att höja.

Visa signatur

|=| CPU: I7 4790k @ 4.8ghz, watercooled H80i. Mb: Asus Z97-A. Mem: 8gb Corsair XMS3 Vengeance 2000mhz cl10. FX: MSI GeForce GTX 1070 Sea Hawk X, Watercooled maxtemp load 50c . HDD 1 HyperX Predator SSD 240GB M.2 PCIe system, 2x Corsair Force Series LE 240GB SSD games, 1.5TB Spinpoint F1. Chassi: CM Storm Stryker Gaming Big Tower. PS: Corsair AX850w. |=|

Permalänk
Skrivet av pajadoxen:

Beskrivning av problem: Lirar stundvis och efter slumpmässig tid dyker det upp flertalet gröna prickar/4-kanter lite överallt på skärmen. Spelet låser sig, går ut till skrivbordet och går ej att starta igen, utan måste ctrl,alt,del och starta om hela spelet.

Mjukvara: Win7 Pro 64bit

Mina komponenter:
Processor: i7 2600k
Grafikkort: MSI Geforce 580 TWIN Frozr II
Ram: 16Gb Kingston HyperX
Moderkort: MSI P67A-G45 B3
Låda: Corsair Obsidian Midi tower + 650W nätagg.

Egna tankar: GPU ligger ca 56-59C hela tiden. Burken är 1 vecka gammal, komplett.se com har byggt den. CPU fläkt skall bytas i helgen då komplett skickat en ny. Nuvarande orginal kylare till CPU är för klen och CPU går upp till 80C cirka.

Lösning ?

Edit: Kan nättagget vara för klent då jag sett på diverse forum att detta kort formligen kräver mycket ström?

/ Jimmy

lösning: testa byt fläkten då 80grader är vaaaarmt

Permalänk

Problem 2 stycken: 1. Spelar och skärmen blir svart, någon sekund senare försvinner ljudet. Måste hoppa ut och stänga av spelet och starta om spelet.
2. Kommer ibland gröna prickar eller gröna fläckar.

Mjuk och hårdvara: Dator: GTX 570, Stealth x Stream 2 700W, Intelcore SB 2500K, Fractal Design Define R3 USB 3.0, Svart, Gigabyte moderkort GA-P67A-UD3-B3, 4GB kingstonramminne(tror, men 4 GB ram har jag).

Försökt: Installerat grafikkortsrutinen och moderkort, pb men detta hjälper ej. Vet ej om man måste klocka datorn. Har aldrig klockat datorn.

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem
Lagg/hack/frysning-whatnot.

Kan spela mitt på dagen oftast utan några problem. På kvällarna börjar det ofta lagga så mycket så att det i princip är ospelbart. Det som gör det riktigt skumt är att det kvittar i princip helt vilken server jag joinar. Det är lika illa på 30 pings servrar. Datorn i sig prestandamässigt har inga som helst problem med spelet.

Speciell hårdvara:
Geforce 460 EVGA... SLi

Mjukvara: Senaste drivrutinerna? Vilket OS?
Windows 7. allt uppdaterat

Försökt utan framgång:

Testat olika drivrutiner... alla andra spel fungerar på datorn som de ska med den konfiguration ja har så vet inte vad jag ska pilla med egentligen..

Lösning:
Ingen. Har läst att hyperthreading kan göra så att spelet hackar (vet inte vad det är som händer om de är lagg eller vad det är för mig) kan ju vara något att testa för att iaf utesluta. Är det krånligt o kan de hända nått om man stänger av de? Väldigt tacksam för hjälp.... förstöra hela upplevelsen att spela när man bara nojjar för lagg vid varje uppstart.

Permalänk
Skrivet av PangarN:

Tja,

Beskrivning av problem: Jag kör bf3 och med high i upplösning jag tycker att min dator ska orka detta.
Jag undrar om cap 4 till ati har en påverkan på detta för jag tycker jag fick sämre prestanda när jag installera detta.
Jag vet inte vad jag ska göra så snälla hjälp mig kan jag får typ 20-30 fps när det är lungt och typ bara några spelare på mappen.

Mjukvara: x2 XFX 6870 1gb

Du får nog lista lite mer utav hårdvaran, men jo du borde klara high utan problem. Jag sitter på en ocklockad 5970 och kör mkt på ultra utan minsta problem

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk

Yes ska byta fläkt i helgen, funderar starkt till att öka volt antalet på grafikkortet nu. Hur mycket vågar man öka?

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått ett nytt problem med BF3.
Jag hann iaf komma till rank 2..

När jag dör in-game på multiplayer så kan jag inte spawna igen. Jag kan se folk springa omkring osv dock, ibland till och med röra mig över hela mappen som en "kamera".
Någon som vet hur man fixar detta? Riktigt kasst att inte kunna spawna.

Tack på förhand.

EDIT*
EA support bad mig prova Team Deathmatch, vilket fungerade. Efter det ville hon inte hjälpa mig mer för att det handlade om "game mechanics".

Permalänk
Medlem

Hej! Jag har som de flesta andra problem med att spelet stängs av efter ett xx antal minuter, så man blir tvungen att avsluta via aktivitetshanteraren osv! Tänkte att de kanske var något fel på grafikkortet, så satte på grafikkorts fläkten manuellt på 75%. Fast såklart så händer det igen efter ett tag, men noterade att när spelet blev svart och tabbades ut så slutade även fläkten att gå på 75% o istället gå ner till 40% av sig själv. Så antar att det här är ett drivrutin problem från nvidias sida eller är det EA games som ska fixa problemet med någon spel uppdatering? Stört irriterande att ha en dator som klara spelet på ultra o sedan inte kunna spela skiten.

Någon som har kommit på en lösningen eller liknande? Har hört att vissa har löst problemet med att öka spänningen på grafikkortet, frågan är hur mycket kan man öka det? Sitter på ett gtx 570..

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaR:

Problem: Crash to desktop utan någon varning efter några minuters spel

Hårdvara: Oklockat HIS HD 5770

Lösning: Märkte att grafikkortet (i mitt fall HD 5770) blir väldigt varmt när jag spelar. Höjer fläkten till 100% hastighet numera innan jag startar spelet. Låter som fan och jag får köra med hörlurar men det kan hända att 80% eller så också löser problemet, har inte testat annat än 100%. Kan tilläggas att mitt kort aldrig blivit så varmt med auto-fläktstyrning aktiverat att det orsakat CTD innan i några spel, oavsett hur bra grafik jag ställt in. Nu kan jag spela oavbrutet utan krascher.

Problem: Spelet startar och allt verkar fungera fint, connectar och ljudet funkar och Origin overlay funkar, likaså rutan man får upp av CTRL+ALT+S (FPS och sånt). Men skärmen är helt svart och visar ingen grafik oavsett hur länge jag väntar.

Speciell omständighet: Köpte en rysk key istället för en EU-key och var tvungen att "patcha" spelet till engelska.

Lösning: Problemet var att locale-filerna som jag patchade med låg i fel katalog, vilket resulterar i helt svart skärm utan varningar eller någonting. Genom att flytta en.toc och en.sb från *\Origin Games\Battlefield 3\Data\Win32\Loc\Data\Win32\Loc till *\Origin Games\Battlefield 3\Data\Win32\Loc löste sig problemet. http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1054352-bf3-...

Hmm är detta rätt? Har ingen "Data" mapp i min "Loc" mapp?! en.toc och en.sb ligger i *\Origin Games\Battlefield 3\Data\Win32\Loc men skärmen är fortfarande svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockesjö:

Du får nog lista lite mer utav hårdvaran, men jo du borde klara high utan problem. Jag sitter på en ocklockad 5970 och kör mkt på ultra utan minsta problem

CPU: amd phenom 955 3.2 Ghz
GPU: Xfx 6870 1gb x2
PSU: Corsair tx 650 w
Moderkort : Gigabyte GA-990FXA-UD3
OS: Win 7 ultimate

Permalänk

BF3 Hänger sig och jag hamnar på skrivbordet efter någon min spelande

Tja! Har nyligen uppgraderat min dator med Moderkort och CPU,
Moderkort: ASUS P8Z68-VPro / Gen3
CPU: Intel i5 2500k överklockad till 4.6 Ghz
RAM: Corsair Vengeance 1600 MHz 8gb.

Har sedan tidigare 2 stycken XFX Radeon HD 6870 1gb.

Spelet bara hänger sig och minimeras, jag hamnar på skrivbordet och kan inte få upp BF3 igen, Måste dra till aktivitetshanteraren för att stänga Spelet.

Har testat några metoder såsom att uppdatera Drivrutiner till Grafikkort, Båda grafikkorten ligger på under 80 grader när ja spelar på Max grafik, Processorn är vattenkyld med Corsair H80 och överstiger inte 50 grader vid 4.6 GHz.

Visa signatur

Chassi: CM Storm Stryker.Moderkort: Asus Sabertooth Z77.
Processor: Intel® Core i5-3570K @4.5Ghz+ Corsair H100 push-pull. 23C Idle, 40-45C Full Load. RAM: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB.
Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 670 Windforce 4GB. HDD: Primär: Samsung SSD 840 PROSeries 128GB, Lagring : 2x Western Digital Caviar® Black 1.5TB.

Permalänk

Kan inte komma in på någon server från och med idag. Mapen laddas, efter det blir det bara svart, efter några sekunder så minimeras spelet och musen försvinner till man trycker på "start" knappen på tangentbordet. Sedan får man döda spelet med aktivitetshanteraren.

Är tacksam för hjälp då jag hade sett fram emot att spela ikväll!

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem

Till er med "BF3 has stopped working"

Jag löste det genom att gå över till Win7 64bit ist för 32.

Ingla problem längre.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

Trolig lösning.

Skrivet av Lokso:

Hej! Jag har som de flesta andra problem med att spelet stängs av efter ett xx antal minuter, så man blir tvungen att avsluta via aktivitetshanteraren osv! Tänkte att de kanske var något fel på grafikkortet, så satte på grafikkorts fläkten manuellt på 75%. Fast såklart så händer det igen efter ett tag, men noterade att när spelet blev svart och tabbades ut så slutade även fläkten att gå på 75% o istället gå ner till 40% av sig själv. Så antar att det här är ett drivrutin problem från nvidias sida eller är det EA games som ska fixa problemet med någon spel uppdatering? Stört irriterande att ha en dator som klara spelet på ultra o sedan inte kunna spela skiten.

Någon som har kommit på en lösningen eller liknande? Har hört att vissa har löst problemet med att öka spänningen på grafikkortet, frågan är hur mycket kan man öka det? Sitter på ett gtx 570..

Kolla detta och gör som det står.

#11562029

Permalänk
Skrivet av Rolfsaurus:

http://img252.imageshack.us/img252/6919/bf3error.png

Vet ni någon lösning på detta?
Försöker connecta till server. Har senaste PB.
Fungerar utan problem på CO-OP och Campain.

Är less på att inte kunna lira. Har inte spelat en sekund på multiplayer, och jag köpte spelet innan release.

Har du stägt av UPnp?

1. Press: Windows-button (the one between lAlt and lCtrl) + R, a window should pop up.
2. Write: "services.msc" (without the ") then press enter.
3. In the list of services, scroll down to "UPnP Device Host", click it and press "Stop service".
4. Now do the same thing but with the service "SSDP Discovery".
5. Exit the window and go to control panel-> Network and Internet-> Network and Sharing Centre-> Change advanced sharing settings (to the left)-> Under "network discovery" select to turn off network discovery.
6. SAVE CHANGES

Sen kan det ju hjälpa och öppna portarna till spelet? Bara och leta upp din router, så visar dom hur du gör.

http://portforward.com/english/applications/port_forwarding/B...