Årets julklapp 2011 Swec-edition

Permalänk
Medlem

Årets julklapp 2011 Swec-edition

Vilken julklapp föredrar du?

SSD, surfplatta, TV eller vad?

(Mat är inget för tekniknördar)

Permalänk
Avstängd

ja det kommer ju inte bli den där jävla matkassen i alla fall.

Permalänk
Sötast
Permalänk
Medlem

en 3D TV med tillhörande 3D blu-ray spelare skulle inte vara så dumt, men kostar så pass att en SSD ligger närmre till hands.

Sådana här saker får man skaffa till sig själv

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Något av detta enligt mig:
HTPC
NAS
SSD
Ultrabook

Permalänk
Medlem

En välfylld spargris i väntan på vårens godsaker.

Visa signatur

CM Storm Enforcer ~ i5-2500k @ 4GHz ~ Hyper 212 Plus ~ P8P67 Deluxe ~ HyperX Genesis Grey 4x4GB ~ Geforce GTX 560Ti DirectCU II TOP ~ ModXStream 600W ~ 120GB SSD ~ 1,5TB HDD

Permalänk
Avstängd

Dubbla 6990's, lätt.

Annars SSD, samt ny lagringsdisk.. Eller komplett vattenkylning^^

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

jag tror jag skulle vilja bara ha nått kul till datorn, spelar inte så stor roll vad det är:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

En dator?

Nä men 7000 serien och en redig ssd på ca 500GB

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

Transformer prime och hd 7000 serien:)

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

En Nas och tidig release på kepler+ivy bridge för mig personligen. Men jag tror att alla som spenderar mycket tid med sin dator skulle må jävligt smutt av en SSD (om dom inte redan har en dvs)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kepler! Eller pengar... aldrig fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

ja det kommer ju inte bli den där jävla matkassen i alla fall.

Får hålla med, testade ICA's matkasse. Bara massa idiotmat från typ Indien och Afrika. Smakade skit 9/10 utav fallen. Tror jag fick typ 3 rätter above average under 4 veckor. Dessutom tar det en jävla massa tid att stå och hacka citrongräs och blomkål. Eller denna jävla lime, och kycklingen, fy fan.

Hursomhelst lär väl surfplatta bli en stor grej. Själv tycker jag nog SSD eller Htpc. Det mesta som går in i datorn är kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders127:

Transformer prime och hd 7000 serien:)

^
This

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Så jävla dyrt alltihop, blir väl en klubba och 1 vasa knäckebröd om man har tur
Är man sturande har man inte mycket att vänta sig...btw, de e ju jultomten som kommer med julklapparna så det kanske ordnar sig

Visa signatur

"Jag har sex ärliga tjänare som lärt mig allt jag vet: Deras namn är Vad och Varför, och När och Hur och Var och Vem”
~ Rudyard Kipling

Permalänk
Medlem

Förutom SSD skulle alla må bättre av en högupplöst skärm dvs minst en upplösning på 2560x1440. Förutom dom som spelar BF3 möjligtvis. Det fanns ju någon billig som verkar blivit populär här på forumet. Minns dock inte just nu vad den heter. Men min röst landar iaf på den skärmen

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag önskar mig en SSD av tjejen och inbunden version av George RR Martin's "A Song of Ice and Fire" bok 1-5 av mina föräldrar.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Medlem

Skulle på kortnummer vilja ha en tekniker som förstår sig på min dators alla hyss och fasoner (skämt). En extra hårddisk vore nog bra så jag kunde säkerhetskopiera.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Surfplatta eller ssd.

Permalänk
Medlem

Steve jobbs (vet ej riktiga titeln men jag tror ni förstår vad jag pratar om!) biografi faktiskt, trots att jag aldrig läser:P

Annars en SSD och skyrim eller varför inte ett par riktiga hörlurar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Årets julklapp skulle va nåt nytt, nåt populärt och nåt som speglar tiden.

Översätter man det till en dataprodukt kommer jag att tänka på tangentbort med mekaniska brytare (inte nytt men rejält uppdaterat) eller en CPU med inbyggd grafik (sandy bridge eller amd fusion). SSD känns som förra året.

Visa signatur
Permalänk

Transformer Prime såklart

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders127:

Transformer prime och hd 7000 serien:)

This

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Förra året köpte tjejen ätbara underkläder (till henne) och en SSD. Inget jag direkt är sugen på i datorväg, möjligtvis ett 570 till för SLI eller ett bra chassi, p280 ser bra ut. Helst vill jag ha en rörförstärkare men det är lite väl

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Geeks
SweClockers

1. Dell U2711 för cirka 6000 kr, 2560px är underbart!
2. Kinnarps 9334N, skålad.
3. SB eller SB-E + överklockning.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag är ju (tyvärr) i åldern där man får köpa till sig själv...
Då jag redan hunnit med ny dator, en surfplatta och ny telefon under året, så vetefan, tror det får bli en 27" skärm.

Det var roligare med jul och födelsedag när man var yngre

Permalänk
Hedersmedlem

Hehe, det är så mycket prylar man vill ha, men egentligen inte behöver eller för den delen har råd med!

  • Riktigt bra stol, något i stil med den som Andreas hade på sin lista.

  • Enkelkärnigt grafikkort som klarar BF3 i 2560x1440 riktigt bra (AMD 7970, m a o).

  • En ny Android-telefon, jag är så trött på min sega ZTE Blade att jag snart inte vet vart jag tar vägen...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ny androidlur står på listan men den får jag köpa själv tyvär..
Slutligen en ny speldator, vafan E6750 och 4850 är väl inte det sämsta men bättre grejer finns ju^^

Permalänk
Medlem

Jultomten kommer inte till mig i år, jag har syndat..

Permalänk
Hedersmedlem

Årets julklapp.. hade varit jävligt nice om det var en SB-E och moderkort.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya