Konstig muspekare efter byte av datorkomponenter

Permalänk

Konstig muspekare efter byte av datorkomponenter

Hej, jag köpte nyligen lite nya delar till min dator (moderkort, processor, grafikkort och nätagg), dessutom uppgraderade jag från windows vista till windows 7. Dock så ser muspekaren väldigt konstig ut ibland när jag startar datorn. Lite svårt att beskriva hur det ser ut, men den delen av muspekaren som ska vara i mitten har förflyttats en bit till vänster om resten av muspekaren medan det är ett hål i mitten. Dessutom så är det några konstiga streck till höger om den.

Som sagt så sker det här bara ibland när man startar datorn och ibland fungerar det som det ska. Kan även tillägga att problemet försvinner om jag väljer att aktivera pekarspår.

Någon som har någon idé på vad det kan vara för fel?

Permalänk
Medlem

Du bör inte uppgradera Windows utan installera ett helt rent. Det går att göra även om man har en uppgraderingsskiva. Helst ta bort och skapa nya partitioner eftersom det vid vissa problem inte räcker att formatera och installera om.

Det var vanligt att problem i Vista följde till Win 7 när de uppgraderade eller att de fick nya i Win 7. Flera var tvungen att göra BÅDA sakerna jag skrev för att blir av med problemen. Ingen brydde sig om varför.

Permalänk

Jag skrev visst lite slarvigt ser jag nu. Jag hade två partitioner C och D. Vista va installerat på C så den formaterade jag innan jag installerade Windows 7.