Permalänk

Tips på en bra CPU kylare AM3

Hej

Jag försöker hitta en bra CPU kylare med socket AM3 som har en låg ljudnivå och kyler bra.

Svar uppskattas tack.

Permalänk
Medlem

Cooler Master Hyper 212 Plus är en bra kylare enligt mig då jag har den till att kyla min Phenom II 955 BE, den håller en hyffsat låg ljudnivå och den kyler riktigt bra. Om du har problem med att få plats med minnena, förutsatt att du har höga kylflänsar på dem så kan du ta bort de svarta gummi grejerna som sitter på fläktens hörn.

Permalänk

Ok, själv har jag en phenom II X6 1100T Black Edition. Hur många db ljudnivå har Cooler Master Hyper 212?

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av trolljägaren:

Cooler Master Hyper 212 Plus är en bra kylare enligt mig då jag har den till att kyla min Phenom II 955 BE, den håller en hyffsat låg ljudnivå och den kyler riktigt bra. Om du har problem med att få plats med minnena, förutsatt att du har höga kylflänsar på dem så kan du ta bort de svarta gummi grejerna som sitter på fläktens hörn.

Jag håller med om att det är en bra kylare men det måste vara något fel på min om du tycker den är tyst. Min har låtit som ett tröskverk ända tills igår då jag bytte fläkten till en GT 1450 rpm

Permalänk

Du hann före

What this guy said

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrApA:

Jag håller med om att det är en bra kylare men det måste vara något fel på min om du tycker den är tyst. Min har låtit som ett tröskverk ända tills igår då jag bytte fläkten till en GT 1450 rpm

Jag tycker att den inte låter speciellt mycket iaf inte när datorn inte anstränger sig så mkt då jag har cool n quiet på, sen spelar ju chassit också roll. Har också funderat på att byta fläkten till en GT på 1450 då det låter högt när jag lirar BF3 men å andra sidan så har jag 2 grafikkort som också går upp i varv när man lirar spelet, märker ändå inte av ljudet när jag spelar då ingame ljudet överröstar datorn, det är först när man tar av lurarna som man hör att det det låter som en server rack.