Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Webhallen förstört av Ryssar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Notan:

Bannar för svordom i ett krigsspel när gubbarna svär i spelet? Ohhh vilket moraliskt förfall, sök till söndagsskolan vettja

Min röst ligger på att banna ryssarna permanent i alla spel.

Tro det eller ej, det fungerar nästan bättre än att försöka detektera själva fusket! Har sett flera servrar som kickar för diverse fult språk och det rensar upp rätt så bra!

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av superdupernemo:

Jag blir nästan rädd när jag ser vilket hat det finns här på sweclockers just nu. Att visa vilka som senast har blivit bannat på PBBans är helt meningslöst. Kollar på sidan nu och USA ligger på top. Vi pratar om 2 enormt stora länder. Ryssland har 9-10 (?) tidszoner och usa har 4-5 (?). Allt varierar när man kollar.

Hatet mot det ryska språket och också helt sinnessjukt. Vi i Sverige är en pytteliten minoritet och folk sitter och whinar på ett språk som är ganska så överlägset. Visst, engelskan är mera använd, men hur är pingen på amerikanska servrar t.ex?

Jag förstår att man inte vill ha ett främmande språk i chatten. Men tycker alla ska förstå hur det egentligen ligger till.
Ett alternativ som jag stötte på när jag spelade BC2 för ett tag sedan var att det fanns en direktöversättning i chatten. Fungerade helt ok! Ibland var det dock en smårolig översättning.

Själv har jag inte upplevt så många fuskande typer och konstant ryska i chatten efter cirka 100H. Antar att jag lirar på "rätt" servrar. Om jag ser ngn som fuskar så byter jag helt enkelt.

förstår du inte att man blir sur då det pratas ryska på en SVENSK server så är du ju inte klok människa! sedan vilket land som har bäst språk , mest tidszoner eller störst rövar hör inte hit....

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Skrivet av brajonk:

förstår du inte att man blir sur då det pratas ryska på en SVENSK server så är du ju inte klok människa! sedan vilket land som har bäst språk , mest tidszoner eller störst rövar hör inte hit....

Har inte sagt vilket land som har bäst språk. Vad är det som egentligen hör hit enligt dig? Att välla ut hur idiotisk ett folkslag är verkar inte vara så konstruktivt här heller.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Skrivet av superdupernemo:

Jag blir nästan rädd när jag ser vilket hat det finns här på sweclockers just nu. Att visa vilka som senast har blivit bannat på PBBans är helt meningslöst. Kollar på sidan nu och USA ligger på top. Vi pratar om 2 enormt stora länder. Ryssland har 9-10 (?) tidszoner och usa har 4-5 (?). Allt varierar när man kollar.

Hatet mot det ryska språket och också helt sinnessjukt. Vi i Sverige är en pytteliten minoritet och folk sitter och whinar på ett språk som är ganska så överlägset. Visst, engelskan är mera använd, men hur är pingen på amerikanska servrar t.ex?

Jag förstår att man inte vill ha ett främmande språk i chatten. Men tycker alla ska förstå hur det egentligen ligger till.
Ett alternativ som jag stötte på när jag spelade BC2 för ett tag sedan var att det fanns en direktöversättning i chatten. Fungerade helt ok! Ibland var det dock en smårolig översättning.

Själv har jag inte upplevt så många fuskande typer och konstant ryska i chatten efter cirka 100H. Antar att jag lirar på "rätt" servrar. Om jag ser ngn som fuskar så byter jag helt enkelt.

Håller med 100% på alla punkter! speciellt den sista.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Och där försvann all respekt för svensk gaming. det är ju bara finniga fjortisar som klagar över allt, fan vi är ett litet land och att spela är inte som att sitta hemma, din mamma kommer inte komma in med färdig tuggad mat till er.

Väx upp nu, fan får ju skämmas över sverige.

Ja jag förstår er frustration men att gnälla på swec om det gör ju inte saken ett dugg bättre utan fan bara sämre enligt mig. om ni inte gillar servrarna så hyr egna och banna alla ryssar ist för att klaga på webhallen osv som inte hinner med, så kan vi klaga hos er om det kommer en fuskare.........

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Avstängd

Fuskare kommer o går men hardcore gamers består

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superdupernemo:

Jag blir nästan rädd när jag ser vilket hat det finns här på sweclockers just nu. Att visa vilka som senast har blivit bannat på PBBans är helt meningslöst. Kollar på sidan nu och USA ligger på top. Vi pratar om 2 enormt stora länder. Ryssland har 9-10 (?) tidszoner och usa har 4-5 (?). Allt varierar när man kollar.

Hatet mot det ryska språket och också helt sinnessjukt. Vi i Sverige är en pytteliten minoritet och folk sitter och whinar på ett språk som är ganska så överlägset. Visst, engelskan är mera använd, men hur är pingen på amerikanska servrar t.ex?

Jag förstår att man inte vill ha ett främmande språk i chatten. Men tycker alla ska förstå hur det egentligen ligger till.
Ett alternativ som jag stötte på när jag spelade BC2 för ett tag sedan var att det fanns en direktöversättning i chatten. Fungerade helt ok! Ibland var det dock en smårolig översättning.

Själv har jag inte upplevt så många fuskande typer och konstant ryska i chatten efter cirka 100H. Antar att jag lirar på "rätt" servrar. Om jag ser ngn som fuskar så byter jag helt enkelt.

LOL Vill du att vi ska lära oss ryska när jag går in på en server där det står webbhallen eller dyligt vill jag höra svenska röster. Finns gott om ryska servrar så dom behöver inte vara på våra kan man inte blocka bara lands koden så bara nordiskaländer eller svenskar kan bara connecta !!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Skrivet av pajsarndansar:

LOL Vill du att vi ska lära oss ryska när jag går in på en server där det står webbhallen eller dyligt vill jag höra svenska röster. Finns gott om ryska servrar så dom behöver inte vara på våra kan man inte blocka bara lands koden så bara nordiskaländer eller svenskar kan bara connecta !!!!!!!!!!!!!!

Har du läst tråden eller ej? Enligt EA policy så får man inte göra det. Var står det i hans inlägg att han vill att andra ska lära sig det?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Skrivet av pajsarndansar:

LOL Vill du att vi ska lära oss ryska när jag går in på en server där det står webbhallen eller dyligt vill jag höra svenska röster. Finns gott om ryska servrar så dom behöver inte vara på våra kan man inte blocka bara lands koden så bara nordiskaländer eller svenskar kan bara connecta !!!!!!!!!!!!!!

Nej vi ska inte lära oss ryska. -.- Redan lagt upp ett förslag. Sen, vad menar du med att höra svenska röster? Antar att du inte menar chatten.

Sen så får dom inte bara blocka ett land, det har om redan tagit upp om du läser hela tråden.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Skrivet av brajonk:

förstår du inte att man blir sur då det pratas ryska på en SVENSK server så är du ju inte klok människa! sedan vilket land som har bäst språk , mest tidszoner eller störst rövar hör inte hit....

Internet är internationellt så detta va bland det löjligaste jag har hört.

Permalänk
Skrivet av InZ-Audio:

Och där försvann all respekt för svensk gaming. det är ju bara finniga fjortisar som klagar över allt, fan vi är ett litet land och att spela är inte som att sitta hemma, din mamma kommer inte komma in med färdig tuggad mat till er.

Väx upp nu, fan får ju skämmas över sverige.

Ja jag förstår er frustration men att gnälla på swec om det gör ju inte saken ett dugg bättre utan fan bara sämre enligt mig. om ni inte gillar servrarna så hyr egna och banna alla ryssar ist för att klaga på webhallen osv som inte hinner med, så kan vi klaga hos er om det kommer en fuskare.........

Javisst vettu det är därför så stor del av gaming-hårdvara går till norden. För att vi är små inom gaming. LOL

Och som tidigare skrivits i tråden är det mot EA/Dice "regler" att banna ett land från din server

Permalänk
Skrivet av köttfärsmakarn:

Javisst vettu det är därför så stor del av gaming-hårdvara går till norden. För att vi är små inom gaming. LOL

Och som tidigare skrivits i tråden är det mot EA/Dice "regler" att banna ett land från din server

Har jag sagt att vi är små inom gaming eller? nej, lär dig läsa så skrev jag att vi är ett litet land och inget om att vi är små inom gaming.

nej man får inte banna ett land men efter som att alla klagar om ryssar så kan dom ju hyra en egen server och göra det, så blir dom av med sin server oxå, det är ju inte mitt problem.

Att det är mer fuskare från ryssland tror jag inte förens någon visar en statistisk uträkning på det, dom är typ 10ggr fler än oss så det är nog procentuellt lika många som fuskar där som här.

och som en admin från webhallen skrev, så låg ju vi svenskar inte så bra till heller om man kollar på språk osv. sen kan det ju vara svenskar som fuskar men går via olika VPN-tunnlar osv för att det inte ska synas att dom kommer från sverige.

Så innan det kommer någon som helst statistik på hur det ser ut så ska nog alla sluta klaga då ni inte har ett skit att gå på.....

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan Gremanz,

Jag tror inte att Webhallens servrar har några admins.
Informera Webhallen om vad som händer på deras servrar.
De borde kunna ge vissa spelare admin-privilegier

Stötte på en Admin på en Webhallen server. En snubbe blev sur och kalla mig för jävla neger, jag svor "dra åt helvete, rasist fan" till han, jag blevb bannad.

Bra admins...

(jag e inte svart, vill bara inte bli kallad det)

Permalänk
Skrivet av InZ-Audio:

Har jag sagt att vi är små inom gaming eller? nej, lär dig läsa så skrev jag att vi är ett litet land och inget om att vi är små inom gaming.

nej man får inte banna ett land men efter som att alla klagar om ryssar så kan dom ju hyra en egen server och göra det, så blir dom av med sin server oxå, det är ju inte mitt problem.

Att det är mer fuskare från ryssland tror jag inte förens någon visar en statistisk uträkning på det, dom är typ 10ggr fler än oss så det är nog procentuellt lika många som fuskar där som här.

Grrrrrrymt tips då att skaffa en egen server och banna dom! Verkligen intelligent argument.

Och du tror att lika stor del av Ryssland har ens nära samma tillgång till varken internet eller en brukbar PC att spela BF3 på? LOL. Om vi går med dina referenser om 10 gånger så är det nog MAX en 5% av dom som har samma tillgång till PC och Internet på samma sätt som 80% av invånarna i Sverige. Men detta är totalt meningslös "statistisk". Men drar du upp en sån referens så kan du kasta den åt helvete direkt.

Permalänk

Varför orkar ens folk gnälla så förbannat, man KAN inte alltid få som man vill, och man KAN inte få hela världen rättvis, alla ÄR inte så himla bra,duktig,väluppfostrad som du/ni är .... fan lägg ner mer energi på att hitta en server med mindre fuskare istället... Det är mycket gnäll nu och all frustration går ut över Admins som faktiskt HAR ett liv istället för att sitta 24/7 på en server bara för att gnällrövar ska få det serverat på silverfat.... passar de inte så gå ut och samla på kottar eller räkna sten eller nått !!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anzen:

Hur kan du på allvar mena att en kille med 13% accuracy fuskar i ett spel?
Du säger alltid att någon fuskar när de är mycket bättre än genomsnittet på servern?

han är smart
han kör bara med aimbot ibland
BUSTED!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av InZ-Audio:

det är ju bara finniga fjortisar som klagar över allt

tyvärr inte
det är vinnartyper som klagar
loosers skiter i fuskare,dom bara spelar för att det är så loligt.
även när ryssen pepprar dom med sin aimbot och skrattar högt så lallar dom runt utan att bry sig.
det är imponerande!

du vet väl vad BF3 går ut på?
att vinna med laget
då ska alla köra på samma vilkor det säger sig självt.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

då ska alla köra på samma vilkor det säger sig självt.

Jävla demokrati är vad det är

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd låst*

Generaliseringar och fördomar är bland det farligaste som finns, nu får det räcka i den här tråden. Att diskutera avstängningar av spelare från ett helt land är en sak men de påhoppen som gjorts i denna tråden är långt över gränsen. Ska ni diskutera, gör det då sakligt och vettigt utan att gå överstyr.

Får jag be att påminna er om forumsreglerna;

Citat:

§ 1 Trivsel

För att hålla diskussionerna på en trevlig och konstruktiv nivå ska alla medlemmar följa de etiska regler som gäller på såväl internet som i det vardagliga livet.
§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

Om någon anser att tråden bör låsas upp, skicka ett pm med en bra motivation.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers