Permalänk

Hur har du får upp headsetet på väggen? Antar att det endast är något spik-liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwizcalix:

Hur har du får upp headsetet på väggen? Antar att det endast är något spik-liknande.

Korrekt, en simpel liten spik

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Skrivet av lp0l:

Korrekt, en simpel liten spik

Ok tack för svar, ska nog spika upp en spik jag med Riktigt snygg hörna btw.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwizcalix:

Ok tack för svar, ska nog spika upp en spik jag med Riktigt snygg hörna btw.

Skickades från m.sweclockers.com

Gör så, riktigt bekvämt Tack så mycket!

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevligt ut 8/10
Har funderat på något liknande själv faktiskt, fast med väggmonterade skärmar

En fråga.. kör du alla tre skärmarna direkt via GTX580 eller med någon annan hårdvara?

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

vart har du köpt skrivbordet ? 5/5 !

Permalänk
Medlem

Han har köpt den på Ikea och den kallas för Galant men det är bara bordet och han verkar ha köpt en hylla och limat och borrat i den och LEDs allt från Ikea.

TS du får gärna beskriva bordet då du fått frågor om det minst 8 ggr, men många tror att det är en kit vilket det inte är så gärna fler bilder på bakom och under och länkar till vad du köpte för saker exakt och hur du borrade limade fast etc och hur stabilt det egentligen är jävligt snyggt annars

ps hur mycket har allt kostat totalt?

Visa signatur

| Q6600 @ 2,4Ghz, Tuniq tower | Geforce 250GTS | Corsair 6x1024MB @ 800Mhz | Gigabyte DS3 | Corsair Powersuply 520W | Samsung 500GB HDD | Antec P182 | Win7 64bit |

Permalänk

Brädan på överdelen ser ut att vara "custom", benen som håller upp den är capita köksmodulbenen som finns i tre utförelser.

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk

.

Permalänk
Medlem

Ahöjk

Skönt datorrum. Fattas bara ett mekaniskt tangentbord, utan några extra funktioner, för att göra rummet helt stilrent. :]

Permalänk
Medlem

ett G19 skulle passa in perfa i denna "kick ass" hörna

Permalänk
Medlem

Riktigt Cool och Awesome hörna du har!! blir ju avensjuk.. men vad är detta,MSI G210? Riktigt sweet dator med!

Visa signatur

CPU:i7 2600k GPU:ASUS GTX570 DCII Mobo:Asus p8p67LE HDD:WD 2TB
Nätagg:Corsair GS 700w Chassi:FractalDesign core3000 RAM:Corsair 8GB 1333Mhz XMS3
CPU Kylare:Noctua NH-U12P se2
Framtida köp: Fractal desing ARC och Corsair force3 120gb
3Dmark 11: P5860 3DMarks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice-Cold:

Riktigt Cool och Awesome hörna du har!! blir ju avensjuk.. men vad är detta,MSI G210? Riktigt sweet dator med!

Jag tar mig friheten att svara på det, eftersom det varit uppe en hel del gånger.

G210 är ett slavkort, som han använder för att kunna köra med mer än 2 skärmar.
Dvs, hans 580 tar hand om 2 st, och g210 tar hand om 2 st.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Hur fick du fast "skärm hyllan"?
eller ligger den bara löst på bordet så att säga

Permalänk

5/5, riktigt snyggt. Måla om väggarna i en mörkare betoning så blir det kalas imo

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av prOZac:

Ser riktigt trevligt ut 8/10
Har funderat på något liknande själv faktiskt, fast med väggmonterade skärmar

En fråga.. kör du alla tre skärmarna direkt via GTX580 eller med någon annan hårdvara?

Funderade lite på det jag med, men kommer nog rulla på såhär ett tag till
Jag har ett MSI G210 som driver en skärm och teven

Skrivet av flowix:

Tack!

Skrivet av Mamed:

Han har köpt den på Ikea och den kallas för Galant men det är bara bordet och han verkar ha köpt en hylla och limat och borrat i den och LEDs allt från Ikea.

TS du får gärna beskriva bordet då du fått frågor om det minst 8 ggr, men många tror att det är en kit vilket det inte är så gärna fler bilder på bakom och under och länkar till vad du köpte för saker exakt och hur du borrade limade fast etc och hur stabilt det egentligen är jävligt snyggt annars

ps hur mycket har allt kostat totalt?

Tack för det!
Jag ska se om jag hinner fota något i veckan nu när skolan börjat igen, men annars kommer lite bilder samt förklaringar till helgen.
Oj, har inte riktigt koll men datorn idag skulle gå på ca 14-16k + 3k för skärmar, ca 4k för teven och lite andra småsaker..

Skrivet av kissemisse:

Brädan på överdelen ser ut att vara "custom", benen som håller upp den är capita köksmodulbenen som finns i tre utförelser.

Precis!

Skrivet av DoNaLdSuThErLaNd:

Ser mycket mysigt ut måste jag säga. Kan knappt föreställa mig hur det är att sitta där en fin lördagskväll med schysta spel och bra filmer.

Det blir en ganska trevlig lördag kväll ska jag säga!

Skrivet av Gottn:

Skönt datorrum. Fattas bara ett mekaniskt tangentbord, utan några extra funktioner, för att göra rummet helt stilrent. :]

Funderat på det, men har aldrig fått chansen att riktigt testa ett, får ta och göra det nåt tag framöver

Skrivet av raze14:

ett G19 skulle passa in perfa i denna "kick ass" hörna

Jo, har funderat på ett sånt med, men just nu tycker jag det ligger lite högt i pris då jag egentligen bara vinner skärmen mot mitt G11

Skrivet av THEBADGUY:

Jag tar mig friheten att svara på det, eftersom det varit uppe en hel del gånger.

G210 är ett slavkort, som han använder för att kunna köra med mer än 2 skärmar.
Dvs, hans 580 tar hand om 2 st, och g210 tar hand om 2 st.

Tack!

Skrivet av Erniaa:

Hur fick du fast "skärm hyllan"?
eller ligger den bara löst på bordet så att säga

Den står fritt på bordet, kändes bäst så då det blir enklare med kabeldragning och sånt.

Skrivet av wartech:

5/5, riktigt snyggt. Måla om väggarna i en mörkare betoning så blir det kalas imo

Tack Det skulle säkert kunna passa bra, men dessa får duga ett tag till

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem

Jag är inte helt 100 på hur du kan köra fyra skärmar och tre av dem för sig. Har du dem tre "spelskärmarna" i 580it och tvn i MSI G210
kortet?? hur har du gjort i inställningarna sen för att få just spelet på dem tre och tvn som ett separat skrivbord??

*såg kommentarerna precis över här nu. alltså två i 580it och två i MSI G210, men frågan om inställningarna kvarstår för min del!

Visa signatur

Som en chef!!

Permalänk
Medlem

Schysst... gillar hyllan, nu vet jag hur jag kan upp skärmen utan att tappa bordsyta, har nämligen samma bord som dig.
Vad är det för ben du har på hyllan?

Och TV:n har jag tänkt ha på samma sätt men har inte kommit mig för än.

5p från mig!

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Like a baws, men fixa riktigt episkt golv också som passar till bordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr bowen:

Jag är inte helt 100 på hur du kan köra fyra skärmar och tre av dem för sig. Har du dem tre "spelskärmarna" i 580it och tvn i MSI G210
kortet?? hur har du gjort i inställningarna sen för att få just spelet på dem tre och tvn som ett separat skrivbord??

*såg kommentarerna precis över här nu. alltså två i 580it och två i MSI G210, men frågan om inställningarna kvarstår för min del!

Spelar på en skärm

Skrivet av shelter:

Schysst... gillar hyllan, nu vet jag hur jag kan upp skärmen utan att tappa bordsyta, har nämligen samma bord som dig.
Vad är det för ben du har på hyllan?

Och TV:n har jag tänkt ha på samma sätt men har inte kommit mig för än.

5p från mig!

Tack! Det är Capita ben från Ikea

Skrivet av DompA97:

Like a baws, men fixa riktigt episkt golv också som passar till bordet.

Detta golv var rätt fint tills jag placerade datorn här, blir att köpa en svart matta när jag hittar någon

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem

snyggt men ser fan inte bekvämt ut "tex" att kolla på 42tumman

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av lp0l:

Funderade lite på det jag med, men kommer nog rulla på såhär ett tag till
...

Den står fritt på bordet, kändes bäst så då det blir enklare med kabeldragning och sånt.

...

Så om jag förstått dig rätt så har du Galant från Ikea och har du köpt ett litet bord(namn?) och så fötter Capita och limmat/skruvat fast de små fötterna till det lilla bordet och satt det på det stora bordet?

Så det du _inte_ satt fast det i det stora bordet?
Hur är stabiliteten då?
Känns det som att det finns risk att det ramlar om man råkar slå till bordet?

Mvh

Visa signatur

| Q6600 @ 2,4Ghz, Tuniq tower | Geforce 250GTS | Corsair 6x1024MB @ 800Mhz | Gigabyte DS3 | Corsair Powersuply 520W | Samsung 500GB HDD | Antec P182 | Win7 64bit |

Permalänk

Mycket stilren och mysig hörna du har där!
Ge mig bakgrundsbilden!

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

snyggt men ser fan inte bekvämt ut "tex" att kolla på 42tumman

Det är en 32" och har en soffa ca 2,5 meter bakom hörnan.

Skrivet av Mamed:

Så om jag förstått dig rätt så har du Galant från Ikea och har du köpt ett litet bord(namn?) och så fötter Capita och limmat/skruvat fast de små fötterna till det lilla bordet och satt det på det stora bordet?

Så det du _inte_ satt fast det i det stora bordet?
Hur är stabiliteten då?
Känns det som att det finns risk att det ramlar om man råkar slå till bordet?

Mvh

Känns som att en hel del skärmhyllor kommer dyka upp nu ^^
Men ja, Capita och som många gånger sagt, en egen byggd hylla. Den känns väldigt stabil!

Skrivet av Diablo_Lino:

Mycket stilren och mysig hörna du har där!
Ge mig bakgrundsbilden!

Tack http://www.ultrawidescreenwallpaper.com/wp-content/uploads/20...

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwizcalix:

Hur har du får upp headsetet på väggen? Antar att det endast är något spik-liknande.

Ja undrar hur *Karlssons klister kanske**

Skrivet av raze14:

ett G19 skulle passa in perfa i denna "kick ass" hörna

G19 vet ifan! Men ett mekaniskt T-Bord kanske

Ontopic/ Snygg hörna du har , fast jag föredrar AMD kort till flerskärmslösningar! Då fler spel stödjer Eyefinity! Men det är min personliga åsikt, och hur som helst så gillar jag din lösning!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Ontopic/ Snygg hörna du har , fast jag föredrar AMD kort till flerskärmslösningar! Då fler spel stödjer Eyefinity! Men det är min personliga åsikt, och hur som helst så gillar jag din lösning!

Tack! Jo det är möjligt, men det finns dock inget kort som motsvarar ett GTX580, i alla fall inte i somras då jag köpte kortet. Dock så spelar jag i princip bara BF3 och där får man punga ut rejält om det ska vara 5760x1080

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk

Går det att elda i spisen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Jag tar mig friheten att svara på det, eftersom det varit uppe en hel del gånger.

G210 är ett slavkort, som han använder för att kunna köra med mer än 2 skärmar.
Dvs, hans 580 tar hand om 2 st, och g210 tar hand om 2 st.

Okej tack så mycket! Det låter smart!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:i7 2600k GPU:ASUS GTX570 DCII Mobo:Asus p8p67LE HDD:WD 2TB
Nätagg:Corsair GS 700w Chassi:FractalDesign core3000 RAM:Corsair 8GB 1333Mhz XMS3
CPU Kylare:Noctua NH-U12P se2
Framtida köp: Fractal desing ARC och Corsair force3 120gb
3Dmark 11: P5860 3DMarks

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKUNGJOHAN:

Går det att elda i spisen ?

Ja det gör det

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||