Hur få fram avsnitt från rippad dvd

Permalänk
Medlem

Hur få fram avsnitt från rippad dvd

Hej,

Jag har rippat en dvd men när jag försöker hitta avsnitten från dvd:n så går inte det. Mitt syfte är att ta ett avsnitt från filmen, kopiera det och lägga det på min hemsida. Det gick bra att rippa men jag kan inte få fram avsnitten. Hur får man fram dem? Rippningen blev i avi-format om det säger något?

Mvh
J

Visa signatur

jepp

Permalänk
Medlem

avsnitt?

Permalänk
Medlem

Det är en dokumentärfilm som är uppdelad i avsnitt. Ungefär som att se ett videoklipp på youtube.

Visa signatur

jepp

Permalänk
Medlem

Om du rippat hela så har väl programet du använt lagt ihop dem, gå tillbaka och kolla om du kan rippa 1 och 1, för om det är avsnitt som du säger så är det olika videofiler förmodligen, om inte så har dem som gjort filmen snålat och bara gjort en stor videofilm och sen länkat till när avsnitten börjar i DVD menyn.

Permalänk
Medlem

FlaskMPEG kan läsa DVD strukturer och skilja ut episoder.

Permalänk
Rekordmedlem

Du måste rippa skivan som dvd och inte konvertera den till en sammanhängande fil, ett videoredigeringsprogram kan troligen klippa ut det du vill ha, sedan komprimera du ihop klippen till önskat format.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

§7 ni vet att vi är hårda på detta.

Med vänlig hälsning
MichaSWE

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming