Permalänk
Medlem

UPnP Problem BF3 och Utorrent

Hej

många vet säker att UPnP behövs va av för att BF3 ska funka som det ska. Men för att Utorrent ska funka som det ska behövs det va av Några förslag hur jag ska bära mitt ått för att kuna köra båda smattidgt

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeXZoR:

Hej

många vet säker att UPnP behövs va av för att BF3 ska funka som det ska. Men för att Utorrent ska funka som det ska behövs det va av Några förslag hur jag ska bära mitt ått för att kuna köra båda smattidgt

Inga problem att köra utorrent med upnp igång här inte. Skönt att slippa öppna portar själv, kan även se att portar öppnas automatiskt i routern när utorrent startas.

Permalänk
Medlem

Om UPNP ska vara av för BF3 för att det ska fungera låter det som en bugg. Normalt är det tvärtom för spel.

Om du ska fixa med utorrent utan UPNP, så sätt utorrent till en fast inkommande port, Options -> Preferences -> Connection. Sen ordna portmappning till just den i routern.

Permalänk
Medlem

Det har lösst sig men tack för svar

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DeXZoR:

Det har lösst sig men tack för svar

Och hur löste det sig? Forumet är till för alla och andra kanske kan ha hjälp av hur du löste det.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

med denna sidan http://portforward.com/ man kan få in där så har dom typp guider för olika problem

Visa signatur

Permalänk
Medlem

EDIT: nvm.-

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.