noob behöver hjälp med XFX 6870

Permalänk
Medlem

noob behöver hjälp med XFX 6870

Hej, jag är ny till denna sida men hörde att jag skulle kunna få hjälp med diverse tekniska problem här.

Jag äger ett XFX6870 där det är en analog och en digital port samt 2 displayport och en HDMI.
som jag kan förstå det så går det inte använda den analoga, digitala och HDMI'n samtidigt.

det är okej om det nu är sanningen, men min fråga är varför kan inte jag använda den digitala sammtidigt som min HDMI?

Ursäktar på förhand stavfel pga dyslexi.

Permalänk
Medlem

Om du menar vga porten + dvi+hdmi så borde det gå, men lite olika från olika tillverkare av korten.

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

hmm konstigt ska inte va något problem att köra fler skärmar har du tittat under fliken för flera skärmar på ati ccc ? berätta mer hur du gått till väga för att försöka köra flera skärmar.

Visa signatur

Cpu: Intel i7 7700k @5.15 ghz. Gpu:Asus Strix Gtx 1080Ti

Permalänk
Medlem

Jag har lika dant fast powercolor, ska fungera lika dant vad jag vet. Där finns 2 DVI, en DVI-D och en DVI-I. DVI-D har endast digital signal och delar bildkanal med HDMI porten, därför kan inte båda dessa användas sammtidigt. DVI-I porten har både digital och analog signal och har en egen bildkanal, pga analoga signalen kan även konverter till vga användas.

För att använda 3 skärmar måste en av displayportarna användas och används en konverter måste den vara aktiv.

Permalänk
Medlem

det enda medelande jag får när jag försöker använda min DVI-D och HDMI sammtidigt är

" Duplication of displays is not supported" saken är den, jag försöker Extenda mitt skrivbord via CCC \ Creating and Arranging Desktops