BF3 Video med GTX 550ti på high settings.

Permalänk
Medlem

BF3 Video med GTX 550ti på high settings.

Så efter att många här på swec snackat om att GTX 550ti duger till tetris bara så lär jag spela in denna video för att bevisa att GTX 550ti är ett prisvärt kort som endast kostar runt tusingen. Jag ska då skriva riktigt utförligt nu vad jag har och använder.

Dator speccs: http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223358 där har ni validerat och allt så ni kan se att jag EJ ljuger om mina dator speccs. (vissa påstår att jag skulle kunna sitta med SLI / CF lösning i datorn och inte tala om det. Så jag kan även knäppa kort INUTI datorn eller något om detta ej duger!

Använder 2skärmar en LG på 18" med upplösninge 1280x1024 @ 60hz. och en HP LED skärm med upplösning 1600x900 2 60hz kan även knäppa kort på dem också om de inte duger.

http://www.youtube.com/watch?v=LH4jmX51GVw&feature=youtu.be

EDIT: Ska göra en ny film sen med en annan större bana o fler spelare med mer action och mer seriöst gameplay. Så ni blir nöjd

http://www.youtube.com/watch?v=aI2vEgCLzVM&feature=youtu.be denna video är ny med större mapp högre grafik inställning m.m jag påstår inte att det är bra. Jag påstår inte att ja tycker om o spela såhär men vi får en idé om grafikkortet och att det är ett kort som duger till att spela på men inte med ultra om ni förstår orkar inte skriva mer utförligt. snabb notis bara: MITT KORT ÄR INTE BÄST JAG HAR ALDRIG PÅSTÅTT DET! SÅ KOMMENTERA INTE DET!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Du kunde ju skrivit "render.drawfps 1" innan du spelade in så man ser vad du ligger på för fps. Förövrigt tycker jag det ser skithackigt ut, runt 30fps.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

kan konfirmera att dessa specs är trovärdiga. har ett 550ti från msi och gamla ddr2minnen men klarar dina fps (tja, nästan då mina minnen är kassa)

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Permalänk
Medlem

Synd bara att du inte orkade skriva in render.drawfps 1 i konsollen innan så man faktiskt ser vad du har för fps o inte får titta på yt's komprimering...
Det brukar vara 1080p upplösning det snackas om och inte låååångt under... och dina inställningar vet jag inte vad jag ska säga om... varför hbao istället för sbao?
Dessutom har du läget "custom" o inte "high", så du kör inte på "high".

Gör om, gör rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Du kunde ju skrivit "render.drawfps 1" innan du spelade in så man ser vad du ligger på för fps. Förövrigt tycker jag det ser skithackigt ut, runt 30fps.

Ja helt klart!! Upp med bildbevis på fps:en.

Jag tror du kommer att bli "uppäten" av dina egna ord av medlemmarna här....

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Du lirar 8v8 främst inne i korridoren och lite utanför på Operation Metro. Inte direkt nån ideal benchmark miljö...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Det bevisar ju bara vad alla säger? Det flyter inte. Kom tillbaka när du har 60fps som minimum fps och kör 1920*1080, det går inte med dessa komponenter.

Bara kolla sweclockers tester för att se vart man ungefär hamna i fps, varför alla dessa trådar? Hade kunnat halvera mängden trådar i forumet om folk kunde läsa testerna före.

Sorry om jag låter grinig men det är jag.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Det bevisar ju bara vad alla säger? Det flyter inte. Kom tillbaka när du har 60fps som minimum fps och kör 1920*1080, det går inte med dessa komponenter.

Bara kolla sweclockers tester för att se vart man ungefär hamna i fps, varför alla dessa trådar? Hade kunnat halvera mängden trådar i forumet om folk kunde läsa testerna före.

Sorry om jag låter grinig men det är jag.

Vill med klargöra detta!! !! Jag är inte heller grinig, bara realistisk!

Edit/ Men jag tyckte det var kul när du kasta en handgranat framför dina egna fötter, och sen bara tittade på när den sprängdes!! Det är ju ändå en "handgranat" varför inte hoppa bort?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

tyst med er wallet-warriors. alla har inte råd att alltid uppgradera när det kommer nytt och ett öga kan inte uppdatera mer än 32.5 ggr i sekunden i genomsnitt men ögat kompenserar detta genom att tolka en "mellanbild" för att mjuka upp bilden. för mig fär ett 550 värt sin vikt i guld då det är ett stabilt kort som går att lita på och därmed ett prisvärt köp. att vinna 5-10 fps för 2-6000 är INTE ett bra köp.
och jag är väl medveten om hur ensidigt det låter men det är vad det är.

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Permalänk
Medlem

hmm kanske ett kort för mig att skaffa senare då jag kör 1600x1200 som max i spel som Trackmania Nations forever och en del andra och när jag är på lan 1280x1024 (liten men tung plattis som har tagit smällar lika enkelt som en äldre nokia sport telefon bara och ljustera lite smått sen funkar den igen ) eller 1680x1050 farsan använder denna och när han inte använder den så tar jag den ( visst det är gamla skärmar och tänker inte byta för de funkar som de ska ^^)
dessutom lanar jag inte så mkt iallafall.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Jo det funkar väl med inte på en stor bana med många spelare. Min kompis har också ett 550ti och han säger själv att han kan spela tdm och rush på low men att det "laggar sönder" på conquest. Sen har jag ett 560ti som jag vet är betydligt snbbare än 550ti och jag har 60+fps med dropar till 45-50 i extrema lägen och då kör jag high fast utan msaa, aa-post på medium och 2xaf ( i stället för x16) i 1680x1050.

Men jag förstår inte heller varför folk gnäller. Är du nöjd med upplevelsen så spela på high.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av cluffen:

tyst med er wallet-warriors. alla har inte råd att alltid uppgradera när det kommer nytt och ett öga kan inte uppdatera mer än 32.5 ggr i sekunden i genomsnitt men ögat kompenserar detta genom att tolka en "mellanbild" för att mjuka upp bilden. för mig fär ett 550 värt sin vikt i guld då det är ett stabilt kort som går att lita på och därmed ett prisvärt köp. att vinna 5-10 fps för 2-6000 är INTE ett bra köp.
och jag är väl medveten om hur ensidigt det låter men det är vad det är.

myt...

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av Ahlen:

Du kunde ju skrivit "render.drawfps 1" innan du spelade in så man ser vad du ligger på för fps. Förövrigt tycker jag det ser skithackigt ut, runt 30fps.

Nästan lika hackigt som video på youtube! oh wait...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

det flyter ju inte så bra där asså .....

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av cluffen:

tyst med er wallet-warriors. alla har inte råd att alltid uppgradera när det kommer nytt och ett öga kan inte uppdatera mer än 32.5 ggr i sekunden i genomsnitt men ögat kompenserar detta genom att tolka en "mellanbild" för att mjuka upp bilden. för mig fär ett 550 värt sin vikt i guld då det är ett stabilt kort som går att lita på och därmed ett prisvärt köp. att vinna 5-10 fps för 2-6000 är INTE ett bra köp.
och jag är väl medveten om hur ensidigt det låter men det är vad det är.

Du måste nog lagga irl haha

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem

Du har ju inte ens AA igång? det är ju ett måste.'
ha det kul i tunnelbanan btw

Permalänk
Skrivet av cluffen:

tyst med er wallet-warriors. alla har inte råd att alltid uppgradera när det kommer nytt och ett öga kan inte uppdatera mer än 32.5 ggr i sekunden i genomsnitt men ögat kompenserar detta genom att tolka en "mellanbild" för att mjuka upp bilden. för mig fär ett 550 värt sin vikt i guld då det är ett stabilt kort som går att lita på och därmed ett prisvärt köp. att vinna 5-10 fps för 2-6000 är INTE ett bra köp.
och jag är väl medveten om hur ensidigt det låter men det är vad det är.

Grovt myt, ögat går inte att mäta i FPS, då bilden uppdateras i olika frekvens på olika delar av synfältet. Dessutom skulle vem som helst kunna se skillnad mellan 32 fps 60 fps, samma gäller 60 och 120 fps, så kom inte med dumma påhitt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cluffen:

tyst med er wallet-warriors. alla har inte råd att alltid uppgradera när det kommer nytt och ett öga kan inte uppdatera mer än 32.5 ggr i sekunden i genomsnitt men ögat kompenserar detta genom att tolka en "mellanbild" för att mjuka upp bilden. för mig fär ett 550 värt sin vikt i guld då det är ett stabilt kort som går att lita på och därmed ett prisvärt köp. att vinna 5-10 fps för 2-6000 är INTE ett bra köp.
och jag är väl medveten om hur ensidigt det låter men det är vad det är.

Fattar inte vad du menar med "wallet-warriors" ? då jag är en som har ett stort intresse och är väldigt driftig för att få min hårdvara! Men en "plånboks-krigare" är jag inte, men ärligt talat!!!!!

Jag skulle aldrig köpt det grafikkortet om jag vill spela BF3 på ett sätt som jag trivs med!! !! Och ja, jag har kämpat för att få till min hårdvara, och jag skulle mer än gärna vänta lite till om det skulle krävas, om du fattar vad jag menar!!

Och glöm inte vilket forum du är på, många kan sin sak!!

Skrivet av LTsm:

Mmm

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Duger dom där settings och den där frameraten åt dig, fine, game on!

Vissa vill dock ha lite mer flyt och mer ögongodis (Syftar på att du spelar på high och inte ultra, med en relativt låg upplösning). Vissa har helt enkelt en högre standard än andra, är upp till var och en vad man tycker "duger".

Kan även tillägga att vissa har datorer som hobby och kanske lägger lite mer pengar än andra på grejerna för att få lite bättre än dom andra.

Stavning.
Permalänk
Medlem

"Flyta" eller "inte flyta" är ändå i betraktarens öga kan jag tycka. Själv kör jag ett 5770 i 1080(low/medium), jag är nöjd.
Dock hade jag inte tackat nej till fler fps, tror definitivt jag märkt skillnad men känner att det är för mycket pengar att lägga på 1 spel.

Permalänk
Medlem

Ett bra bevis på att high är ospelbart på ett 560 kort skulle jag säga. Alvarligt talat metro få spelare och ~35 fps? Kör gärna caspian boarder 64 players och visa fps. Det är inte meningen att man ska behöva ändra inställningarna för varje enskild bana.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Så efter att många här på swec snackat om att GTX 550ti duger till tetris bara så lär jag spela in denna video för att bevisa att GTX 550ti är ett prisvärt kort som endast kostar runt tusingen. Jag ska då skriva riktigt utförligt nu vad jag har och använder.

Dator speccs: http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223358 där har ni validerat och allt så ni kan se att jag EJ ljuger om mina dator speccs. (vissa påstår att jag skulle kunna sitta med SLI / CF lösning i datorn och inte tala om det. Så jag kan även knäppa kort INUTI datorn eller något om detta ej duger!

Använder 2skärmar en LG på 18" med upplösninge 1280x1024 @ 60hz. och en HP LED skärm med upplösning 1600x900 2 60hz kan även knäppa kort på dem också om de inte duger.

http://www.youtube.com/watch?v=LH4jmX51GVw&feature=youtu.be

EDIT: Ska göra en ny film sen med en annan större bana o fler spelare med mer action och mer seriöst gameplay. Så ni blir nöjd

Alltid kul att se hur olika grafikkort presterar. Och ditt verkar ju fungera ok.
Men dra på spelets inbyggda FPS-mätare så ser man ordentligt. En hackig youtube video kommer aldrig ge något grafikkort en ärlig bedömning

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

Kan folk inte bara inse att betalar man inget får man inget.
Toppkorten i vardera läger presterar fortfarande hyfsat bra om vi går 2-3 generationer bakåt. (285,480, 4890, 5870).
Midrange korten gör INTE det.
Sett bf3 på både 260, 460 o 560ti o det är low/medium om det ska vara spelbart...

Bättre o fläska på med ett 5lök kort var 3e år än ett för runt 2 varje år, right?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cluffen:

tyst med er wallet-warriors. alla har inte råd att alltid uppgradera när det kommer nytt och ett öga kan inte uppdatera mer än 32.5 ggr i sekunden i genomsnitt men ögat kompenserar detta genom att tolka en "mellanbild" för att mjuka upp bilden. för mig fär ett 550 värt sin vikt i guld då det är ett stabilt kort som går att lita på och därmed ett prisvärt köp. att vinna 5-10 fps för 2-6000 är INTE ett bra köp.
och jag är väl medveten om hur ensidigt det låter men det är vad det är.

Om ögat inte hade kunnat se mer än 32.5 "fps" så hade allting uppfattats som otroligt "segt". 550 är ett dåligt köp oavsett hur man vrider och vänder på det.

Permalänk

Vill gärna att du laddar upp ett klipp där du skriver render.drawfps 1 samt spelar på en helt annan map. Att testa upplösning/fps på Operation Metro är som att göra ett körkortstest med en rullator, det funkar inte riktigt. Glid in på en Operation Firestorm/Caspian Border och kör 32/64 player med samma inställningar, sedan kan du gärna försvara kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cluffen:

tyst med er wallet-warriors. alla har inte råd att alltid uppgradera när det kommer nytt och ett öga kan inte uppdatera mer än 32.5 ggr i sekunden i genomsnitt men ögat kompenserar detta genom att tolka en "mellanbild" för att mjuka upp bilden. för mig fär ett 550 värt sin vikt i guld då det är ett stabilt kort som går att lita på och därmed ett prisvärt köp. att vinna 5-10 fps för 2-6000 är INTE ett bra köp.
och jag är väl medveten om hur ensidigt det låter men det är vad det är.

Men för helvete. Inte en gång till...
http://www.boallen.com/fps-compare.html

Föreslår att du tar reda på lite fakta runt om saken innan du utalar dig.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Men för helvete. Inte en gång till...
http://www.boallen.com/fps-compare.html

Föreslår att du tar reda på lite fakta runt om saken innan du utalar dig.

He he Jag satt o väntade på att nån skulle posta den! Touché

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Så efter att många här på swec snackat om att GTX 550ti duger till tetris bara så lär jag spela in denna video för att bevisa att GTX 550ti är ett prisvärt kort som endast kostar runt tusingen. Jag ska då skriva riktigt utförligt nu vad jag har och använder.
[

Är det sådana här resonemang du för gällande hårdvaran på det internetcafé du vill öppna så tror jag du bör ta åt dig av kritiken som skrivs här..
Vi har alla olika krav och preferenser för hur ett spel ska bete sig MEN du märker kanske själv att dina krav inte överensstämmer så väl med den stora massan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jika:

Är det sådana här resonemang du för gällande hårdvaran på det internetcafé du vill öppna så tror jag du bör ta åt dig av kritiken som skrivs här..
Vi har alla olika krav och preferenser för hur ett spel ska bete sig MEN du märker kanske själv att dina krav inte överensstämmer så väl med den stora massan.

Jag har aldrig påstått att mitt grafikkort är det bästa and i never will! Men jag konstaterar helt enkelt att det är ett dugligt kort som duger mer än till Tetris som vissa här på swec påstått!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Jag har aldrig påstått att mitt grafikkort är det bästa and i never will! Men jag konstaterar helt enkelt att det är ett dugligt kort som duger mer än till Tetris som vissa här på swec påstått!

Klart att det är ett kort som funkar idag! Men att skriva som du gör med en ironisk ton "duger till tetris bara" så undrar man ju vart du vill komma....Och med ett klipp dessutom ?

Din ton och skrivelse är en helt annan nu än i början! Och om du har tagit "duger bara till tetris" på orden och inte fattat ironin i det hela, är ju en helt annan historia!!

Du ville istället "för att bevisa" Och det som andra redan skrivit vägrade du att inse! Det blev lite fel...Det kostar att ligga på topp, sorgligt men sant!

Sänk inställningarna tills du är nöjd, är du nöjd, så är allt frid o fröjd!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]