BF3 Video med GTX 550ti på high settings.

Permalänk
Skrivet av stridsvagnen91:

Jag är lite rädd när det gäller överklockning, jag vill inte göra sönder något, jag kan absolut inget om överklockning. För av vad jag läst så när det gäller överklockning så är inte varje processor/gpu likadan och var och en reagerar olika på överklockning, hade det funnits en guide för varje där allting är likadant så hade det varit enkelt att bara ta fram en "Överklocka ASUS GTX 580 DirectCUII" och så är det klart.

Hur stor effekt har överklockning på livslängden av GPU/CPU föresten? Det är något jag inte sett nämnas när det gäller överklockning innan.

Jajjemen, ASUS DirectCUII GTX 580

http://tinyurl.com/7nl2sgb

Ber om ursäkt för stavning, trött nu.

Är helt enkelt bara att göra det lite i taget, och när det blir ostabilt så höjer man volten lite eller sänker frekvensen lite. Skulle kunna förklara, men är för trött för att kunna få dig att förstå xD är bäst att läsa en guide om hur du ska gå till väga, läsa om vad ditt kort har för max volt mm.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cluffen:

tyst med er wallet-warriors. alla har inte råd att alltid uppgradera när det kommer nytt och ett öga kan inte uppdatera mer än 32.5 ggr i sekunden i genomsnitt men ögat kompenserar detta genom att tolka en "mellanbild" för att mjuka upp bilden.

För det första. Det om ögat är rent skitsnack. Du får gärna hänvisa till en trovärdig källa om du skall komma med rena påhitt.

Och vemär wallet warrior? Ett gäng påpekar helt enkelt att du inte får flyt enligt deras definition av flyt. Det handlar inte om att man måste ha det dyraste för att vara coolast. Det handlar om att olika kort helt enkelt ger olika prestanda och sen är det upp till var och en att avgöra hur högt man värderar prestanda.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Ett bra bevis på att high är ospelbart på ett 560 kort skulle jag säga. Alvarligt talat metro få spelare och ~35 fps? Kör gärna caspian boarder 64 players och visa fps. Det är inte meningen att man ska behöva ändra inställningarna för varje enskild bana.

Nu var det ett 550 och inte ett 560 han använde, 560 ti funkar utmärkt att köra high i 1080 p om man accepterar en fps mellan 45-60

Permalänk
Medlem
Skrivet av cluffen:

tyst med er wallet-warriors. alla har inte råd att alltid uppgradera när det kommer nytt och ett öga kan inte uppdatera mer än 32.5 ggr i sekunden i genomsnitt men ögat kompenserar detta genom att tolka en "mellanbild" för att mjuka upp bilden. för mig fär ett 550 värt sin vikt i guld då det är ett stabilt kort som går att lita på och därmed ett prisvärt köp. att vinna 5-10 fps för 2-6000 är INTE ett bra köp.
och jag är väl medveten om hur ensidigt det låter men det är vad det är.

Jo som de andra säger är detta bara myt, det går att se skillnad mellan allt från 30-60 60-120, när du kommer upp emot 500 FPS tror jag inte du ser större skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Flyter på fint när jag kollar.
Endast lite stutter när han sprang uppför rulltrappa.....

Om du tycker att det flyter så är det nått fel på dig

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Citat:

Mannen med hjärnkolla... när skapade Nvidia ett 2600xt kort , ja typ aldrig. det va ATI Radeon 2600xt som fanns

Tack för rättningen, men det skulle uppskattas om du gjorde det utan oberättigad skarp sarkasm nästa gång.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Så efter att många här på swec snackat om att GTX 550ti duger till tetris bara så lär jag spela in denna video för att bevisa att GTX 550ti är ett prisvärt kort som endast kostar runt tusingen. Jag ska då skriva riktigt utförligt nu vad jag har och använder.

Dator speccs: http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223358 där har ni validerat och allt så ni kan se att jag EJ ljuger om mina dator speccs. (vissa påstår att jag skulle kunna sitta med SLI / CF lösning i datorn och inte tala om det. Så jag kan även knäppa kort INUTI datorn eller något om detta ej duger!

Använder 2skärmar en LG på 18" med upplösninge 1280x1024 @ 60hz. och en HP LED skärm med upplösning 1600x900 2 60hz kan även knäppa kort på dem också om de inte duger.

http://www.youtube.com/watch?v=LH4jmX51GVw&feature=youtu.be

EDIT: Ska göra en ny film sen med en annan större bana o fler spelare med mer action och mer seriöst gameplay. Så ni blir nöjd

Gör om det där så vi ser vad du får för fps med de inställningar du kör med. Det du försöker bevisa är redan något som vi andra vet, alltså att det går bra att spela de flesta spel idag med ett GTX 550ti, men att spela BF3 utan några problem med med det tvivlar jag starkt på. Har man inte höga krav så absolut, men försök inte komma här och påstå att BF3 flyter fint med det här grafikkortet med högre inställningar än medium. I utvalda delar absolut men om man skall kunna spela spelet oavsett bana eller mängd folk, tveksamt.

När du gör den där filmen på en större bana med mer action, spela den med lite mer folk och som andra sagt, dra på fps-mätaren så vi ser vad som du tycker är spelbar fps också.

Om du verkligen tog den personen på orden att kortet inte duger till mer än tetris så är det ditt problem. Förstod du inte att han överdrev så ja vad ska man säga...och om han nu var seriös så varför ens bry sig? Varför ska du ens behöva bevisa något för ett sån person och varför sen bevisa det med ett spel som BF3 som är så tungdrivet och som uppenbarligen inte flyter med kortet...

När jag läser det du skriver så kan jag bara tolka det som att du inte har råd med ett dyrare kort och är bitter på de som har råd med ett dyrare kort. De som faktiskt har råd att vara kräsna kan väl få vara det?! Om du själv är nöjd med ditt köp så var det, men du behöver inte försöka predika saker som inte stämmer.

Jag är väldigt nyfiken på vad du får för fps på en större bana med mer folk och action...väntar med spänning på denna video!

"Beggars can't be choosers"

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Liten, trång, inte så speciellt krävande bana - check.
Låg upplösning - check.
Få spelare inne - check.
AA x0 (?) - check. (såg ut så iallafall, den ryska flaggan såg ut som skit.)
Ingen FPS-mätare igång - check.

Jag förstår inte poängen med denna tråden - check!

Ärligt talat mOOpith, är du nöjd med ditt 550 när du spelar BF3 är jag glad för din skull, men du gör dig själv en otjänst med denna topicen. Klart funkar ett 550 till mer än tetris (de senaste 4 åren, räknat ifrån December, så satt jag på ett Nvidia 2600 XT, så jag vet hur det känns att inte har det bästa hela tiden), men tro inte att du kommer få någon som håller med dig med detta testet då det helt enkelt är för...slarvigt. Det bevisar ingenting. (förutom att man just, kan spela Bf3 på en liten bana med få medspelare i halvtaskig grafik. )

Jag spelar med dessa settings på alla banor på BF3 inte alltid med samma resultat men det skiljer ytters lite på större banor i FPS - Check.
Låg upplösning jo men ja har en 1år gammal hp skärm från siba som jag inte kan ha högre på 1600x900 är max så sorry för det iaf HD upplösning så - Check
Få spelare inne jo ja vet ja valde det med flit för jag ville inte gå in på en med många inne för att det inte skulle bli seriöst spelande iallafall ska göra ett mer seriöst spelande sen och spela in på caspian border med fps mätare. - Check
AA hm okej ska kolla den. inget ja tänkt på o brytt mig om. - Check
Ingen fps mätare... Kmr i nästa video. - Check.

För övrigt så har jag aldrig påstått att mitt kort är bäst och inte ska jag det heller får be om ursäkt om folk missupfattat mig. Men det var en .... som påstod att mitt kort inte klarar mer än tetris och han var fullt seriös därför jag tar detta så alvarligt. Det som är poängen med detta är att bevisa att du behöver inte alltid ha ett 7970 för 4500-5000kr för att spela utan ett kort för 1200kr funkar också rätt okej.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det folk klagar på är ju att testet är utfört på så sätt att det inte visar någonting, de visar inte huruvida FPSen är njutbar eller inte (då mätt i vad gamers i allmänhet tycker är njutbart), sen att det är spelat i en så låg upplösning som ingen "riktigt" eller "seriös" gamer skulle använda(majoriteten använder ju trotts allt 1920x1080 eller 1600x900), och ändå säga det som att videon är ett bevis för detta kort minsann presterar nästan lika bra som de kort som vanligtvis brukar rekommenderas för att spela med på "HIGH".

Dessutom är klippet inspelat på den bana som ger grafikkortet minsta möjliga ansträngning för att klämma fram i närheten av spelbar fps, så testet är ju inte direkt rättvist på något sätt, och kan bara leda till att någon stackare tror att det är ett dugligt kort för att spela battlefield 3 på HIGH med.

Haha såg du ens videon? Jag spelade på 1600x900 vad är problemet? du har skrivit det själv nu att majoriteten använder det så?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Haha såg du ens videon? Jag spelade på 1600x900 vad är problemet? du har skrivit det själv nu att majoriteten använder det så?

Han menar 1680x1050, vilket är 22,5% mer pixlar att rendera. 1080p är ännu mer, för att inte snacka om 1920x1200... Dessutom så förstår jag inte meningen med att med att köra High utan AA? Det blir liksom inte finare ändå.
Sitter själv på ett 4890, och kör BF3 någon gång då och då, det presterar nog snarlikt 550Ti, men jag skulle aldrig fåför mig att "offra" flytet för att kunna säga att jag spelar på "high". Low all the way!

Slutligen så förstår jag inte hur du verkligen kan ta tetris kommentaren på allvar? Tetris kräver inte mer av din dator än vad minesweeper gör, du kan ju för guds skull spela tetris på "maskiner" mindre än en tändsticksask som kom innan milleniumskiftet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Han menar 1680x1050, vilket är 22,5% mer pixlar att rendera. 1080p är ännu mer, för att inte snacka om 1920x1200... Dessutom så förstår jag inte meningen med att med att köra High utan AA? Det blir liksom inte finare ändå.
Sitter själv på ett 4890, och kör BF3 någon gång då och då, det presterar nog snarlikt 550Ti, men jag skulle aldrig fåför mig att "offra" flytet för att kunna säga att jag spelar på "high". Low all the way!

Slutligen så förstår jag inte hur du verkligen kan ta tetris kommentaren på allvar? Tetris kräver inte mer av din dator än vad minesweeper gör, du kan ju för guds skull spela tetris på "maskiner" mindre än en tändsticksask som kom innan milleniumskiftet.

Nu kommer jag inte ihåg exakt men 550ti presterar nån liten fps mindre än ett 67XX kmr inte ihåg exakt nu men såg ett test av motherboardsorg på youtube där dem jämförde SLI och CF och då valde dem och jämföra 550ti med hd radeon 67 något Andra grejjen är att min hp skärm inte visar mer än 1600x900 tyvärr men kan ju alltid koppla in i tv:n där ja brukar spela ibland på 1920x1080 och det brukar inte lagga nå nämnvärt mer , Men det är inte det , detta handlar om utan detta handlar om att GTX 550ti är kanske bättre än vad många tror med det sagt är det ju såklart inte bäst och kmr aldrig bli. Men för den peng det kostar är det helt klart ett bra kort som hänger med hyggligt.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Oavsett om det är myt eller inte flyter en 120 Hz skärm så jävla mycket finare än en 60, så skillnad gör det ju

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Men för den peng det kostar är det helt klart ett bra kort som hänger med hyggligt.

För den pengen så får du ju ett http://cdon.se/hemelektronik/sapphire_hd6850_1_gb_pci-e_full_...
Om nu 550Ti presterar som 67xx så vore ett 6850 bättre.
Och vi vet att du inte kan göra något åt 1600x900, det är lungt med det, men vi konstaterar det fakum att det kräver mindre med 1600x900 än 1920x1080 som är den vanligaste upplösningen idag och som har blivit "normen" för prestandamätning.
Om du kopplar din dator till din TV med 1080p så borde du få sämre fps, tror att det ligger i betraktarens ögon, precis som vi/jag tycker att din video är väldigt hackig så skulle jag nog få ett spasmanfall av att se spelet på din TV med nuvarande grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

detta handlar om att GTX 550ti är kanske bättre än vad många tror

Nej, GTX 550ti presterar precis så som alla tror. Dvs. strax under hälften så bra som ett GTX 580. Det finns gott om tester online som visar detta.
Bara för att du spelar på en liten skärm med tweakade inställningar och lyckas få en okej FPS betyder inte detta att GTX 550ti presterar bättre.
Det är jättekul att det funkar bra för dig och att du är nöjd med ditt grafikkort, men din tråd visar inget som vi alla inte redan vet :).

Permalänk
Medlem

Saxat från wikipedia:
"Ögats uppfattningsförmåga beror på om det är ljus eller mörker och vilka färger det är som dyker upp. Gröna färger uppfattas bland de snabbaste. Därför kan man inte påstå att ögat uppdaterar i något bestämt tal. Beroende på förutsättning är det fullt möjligt att uppfatta bilder som dyker upp i 1/200 sekund. Därav 200 förändringar per sekund."

Att 30 FPS inte är nog för riktigt smooth gameplay är nog de flesta överrens om. Sen är det ju upp till var och en. Jag har en polare som kör med ett 560 ti och tycker det flyter fint på high-settings med 2xAA. Själv tycker jag det ser ut som en gammal stumfilm.

Jag kör 460 SLI på high, shadow=off, SBAO, klarar då 60FPS-gränsen och då är jag nöjd. Därmed inte sagt att jag inte ser skillnad på en 120hz skärm som drivs av dubbla 580.

Bra om du är glad o nöjd med ditt 550 och tycker det funkar på high. MEN... de allra flesta skulle säga att det ser ut... skit.

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk
Medlem

Köra med ett 550ti på Low eller som högst Medium kan jag köpa, men High? Varför? Det är ju bara att offra spelbarhet för att verka coolare : "jag klarar BF3 på high osv. med ett budgetkort" ....

Jag kör BF3 på MEDIUM just nu, med ett 560ti för att kunna ligga över 60 fps på de flesta banor.

Jag säger alltså att det är lugnt om du spelar med ett 550ti, men varför denna stolthet? Skippa de högre inställningarna och tagga ner. Hitta inställningar som ger acceptabel fps på alla banor i bf3 så kan du bevisa att kortet duger att spela på (för de med mindre krav).

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Köra med ett 550ti på Low eller som högst Medium kan jag köpa, men High? Varför? Det är ju bara att offra spelbarhet för att verka coolare : "jag klarar BF3 på high osv. med ett budgetkort" ....

Jag kör BF3 på MEDIUM just nu, med ett 560ti för att kunna ligga över 60 fps på de flesta banor.

Jag säger alltså att det är lugnt om du spelar med ett 550ti, men varför denna stolthet? Skippa de högre inställningarna och tagga ner. Hitta inställningar som ger acceptabel fps på alla banor i bf3 så kan du bevisa att kortet duger att spela på (för de med mindre krav).

Kolla på nya videon för att se mer hur det spelas på större bana m.m http://www.youtube.com/watch?v=aI2vEgCLzVM&feature=youtu.be

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Jag spelar med dessa settings på alla banor på BF3 inte alltid med samma resultat men det skiljer ytters lite på större banor i FPS - Check.
Låg upplösning jo men ja har en 1år gammal hp skärm från siba som jag inte kan ha högre på 1600x900 är max så sorry för det iaf HD upplösning så - Check
Få spelare inne jo ja vet ja valde det med flit för jag ville inte gå in på en med många inne för att det inte skulle bli seriöst spelande iallafall ska göra ett mer seriöst spelande sen och spela in på caspian border med fps mätare. - Check
AA hm okej ska kolla den. inget ja tänkt på o brytt mig om. - Check
Ingen fps mätare... Kmr i nästa video. - Check.

För övrigt så har jag aldrig påstått att mitt kort är bäst och inte ska jag det heller får be om ursäkt om folk missupfattat mig. Men det var en .... som påstod att mitt kort inte klarar mer än tetris och han var fullt seriös därför jag tar detta så alvarligt. Det som är poängen med detta är att bevisa att du behöver inte alltid ha ett 7970 för 4500-5000kr för att spela utan ett kort för 1200kr funkar också rätt okej.

Lär dig att avläsa sarkasm och ironi. Om han sa att ditt kort endast var kapabelt till tetris och mindre krävande spel, vad klarar då mitt GTX460? Jag har förvisso inte provat BF3, för jag vet att det är ingen idé att prova, vill inte spela på Low med ständiga FPSdrops, vad jag kan spela dock är Crysiis 2 på medium/high (kommer inte exakt ihåg vilket) men i mina ögon flyter det. Klarade även Cod MW3 (dock singelplayer) på medium/high. Båda spelades självfallet med upplösning 1920x1080.

Och så vitt jag vet är ditt grafikkort bra mycket bättre än mitt, rätta mig om jag har fel?

Men egentligen spelar ingenting av det jag sagt någon som helst roll, förutom att du måste lära dig vad ironi betyder.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Kolla på nya videon för att se mer hur det spelas på större bana m.m http://www.youtube.com/watch?v=aI2vEgCLzVM&feature=youtu.be

De va ju absolut ingen fröjd att kolla på. Fattar inte att folk fortsätter att kommentera(jag gör de ju me nu dock). Men att spela runt 25, 30fps som du gör är för de flesta pina, jag hade alla gånger sänkt till low i din sits. Men om du är nöjd så är de ju kul för dig:) Förövrigt så vet jag att de är kul i din ålder att kunna skryta för polarna att man kör bildspel på så och så höga inställningar, även om man undanhåller att de är ett bildspel;)

Permalänk

Oj, det här visar bara att det flyter långt sämre än jag trodde på ett 550.
Jag tänker nog inte ens försöka testa det på mitt 560ti.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av mOOpiTh:

http://www.youtube.com/watch?v=aI2vEgCLzVM&feature=youtu.be denna video är ny med större mapp högre grafik inställning m.m jag påstår inte att det är bra. Jag påstår inte att ja tycker om o spela såhär men vi får en idé om grafikkortet och att det är ett kort som duger till att spela på men inte med ultra om ni förstår orkar inte skriva mer utförligt. snabb notis bara: MITT KORT ÄR INTE BÄST JAG HAR ALDRIG PÅSTÅTT DET! SÅ KOMMENTERA INTE DET!

Om det duger att spela med får vi ju först veta om du slänger upp något på tex low eller nåt, för det där var långt ifrån dugligt. Hade jag varit jurist i TPB-målet hade jag stämt dig för ögon-misshandel nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Oj, det här visar bara att det flyter långt sämre än jag trodde på ett 550.
Jag tänker nog inte ens försöka testa det på mitt 560ti.

Det tycker jag du ska göra. Du lär kunna spela det i rätt duglig (~60) fps i Medium.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Det tycker jag du ska göra. Du lär kunna spela det i rätt duglig (~60) fps i Medium.

Hur sköter BF3 grafiken på lägre inställningar?
Dom flesta nya spel har en tendens att se totalt fördjävliga ut om man inte kör dom på max.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Jag spelar med dessa settings på alla banor på BF3 inte alltid med samma resultat men det skiljer ytters lite på större banor i FPS - Check.
Låg upplösning jo men ja har en 1år gammal hp skärm från siba som jag inte kan ha högre på 1600x900 är max så sorry för det iaf HD upplösning så - Check
Få spelare inne jo ja vet ja valde det med flit för jag ville inte gå in på en med många inne för att det inte skulle bli seriöst spelande iallafall ska göra ett mer seriöst spelande sen och spela in på caspian border med fps mätare. - Check
AA hm okej ska kolla den. inget ja tänkt på o brytt mig om. - Check
Ingen fps mätare... Kmr i nästa video. - Check.

För övrigt så har jag aldrig påstått att mitt kort är bäst och inte ska jag det heller får be om ursäkt om folk missupfattat mig. Men det var en .... som påstod att mitt kort inte klarar mer än tetris och han var fullt seriös därför jag tar detta så alvarligt. Det som är poängen med detta är att bevisa att du behöver inte alltid ha ett 7970 för 4500-5000kr för att spela utan ett kort för 1200kr funkar också rätt okej.

Hur går det med videon ?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Hur går det med videon ?

Den ligger uppe länk finns på samma ställe där du hitta första länken

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Skrivet av mOOpiTh:

Nu kommer jag inte ihåg exakt men 550ti presterar nån liten fps mindre än ett 67XX kmr inte ihåg exakt nu men såg ett test av motherboardsorg på youtube där dem jämförde SLI och CF och då valde dem och jämföra 550ti med hd radeon 67 något Andra grejjen är att min hp skärm inte visar mer än 1600x900 tyvärr men kan ju alltid koppla in i tv:n där ja brukar spela ibland på 1920x1080 och det brukar inte lagga nå nämnvärt mer , Men det är inte det , detta handlar om utan detta handlar om att GTX 550ti är kanske bättre än vad många tror med det sagt är det ju såklart inte bäst och kmr aldrig bli. Men för den peng det kostar är det helt klart ett bra kort som hänger med hyggligt.

Om du hade velat visa vad kortet går för och sluppit denna argumentation så hade du gjort videon ordentligt ordentlig upplösning (jag skrev fel, precis som någon ovan rättade), visa din framerate, och välj inte det minst krävande området på den minst krävande banan, om du inte vill att någon ska kunna säga emot dig så kör på t.ex caspian border med 64 spelare.

EDIT: såg att du redan skrivit att du ska göra det xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Om du hade velat visa vad kortet går för och sluppit denna argumentation så hade du gjort videon ordentligt ordentlig upplösning (jag skrev fel, precis som någon ovan rättade), visa din framerate, och välj inte det minst krävande området på den minst krävande banan, om du inte vill att någon ska kunna säga emot dig så kör på t.ex caspian border med 64 spelare.

EDIT: såg att du redan skrivit att du ska göra det xD

Videon ligger uppe redan kolla första posten i tråden trådskapar posten eller va man ska kalla det länken ligger där till nya videon , Flyter inte riktigt bra ska göra en ny video sen med lägre settings

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

måste ju säga att det ser väldigt ospelbart ut på high ;p även med den upplösningen du kör i, jag skulle kört på low / medium för stabig fps med ett sånt kort

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Den ligger uppe länk finns på samma ställe där du hitta första länken

Tack! har sett den nu.

Till TS ändra till typ Low/Medium och prova dig fram, och du kommer att få en så mycket bättre spelupplevelse!

Jag har ett 6950 2GB och jag kör på blandat Medium/High (1920x1080) och det flyter på bra! Jag började själv på Ultra/High i början , men fattade att det funkar inte att spela så!

Har skrivit det innan men visar det gärna igen, då det verkligen är så det är! En Moderator skrev så här om Ultra i BF3.

"Jag vet precis hur de tänkt, de har nämligen berättat det.

Ultra är en preset med minimala men krävande förbättringar som de stoppat in just för att de med dubbla eller trippla grafikkort skall ha nånting kvar att höja.
Den officiella rekommendationen för ultra är två(2) stycken Geforce 580.

Sen att alla Jan Banan inbillar sig att de får större e-penis av att genomlida ultra på sina budget-gfx är ju bara deras eget problem."

Jag tycker att det talar för sig själv när man läser det, och man får upp ögonen hur krävande BF3 faktiskt är!!

Hur som helst, så ska du ha tack för en rolig tråd!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Oavsett om det är myt eller inte flyter en 120 Hz skärm så jävla mycket finare än en 60, så skillnad gör det ju

Du citerade fel va?

Jag skrev att det var en myt att människans öga bara kan se 32,5 FPS

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?