Minecraft , varför gillar ni det?

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

Var något otydligt vad tråden handlade om. Tog även bort caps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Hejsan, som nu rubriken gäller så undrar jag varför folk tycker minecraft är kul?
Har aldrig testat det själv men efter att ha sett videor från spelet så undrar jag vad som är så kul?

Tack o hej

Får den där känslan av lego som du lekte med när du var liten <3

Permalänk
Medlem

du kan göra precis vad du vill, inte bara i spelet, utan med spelet.

ladda ner custom maps som folk gjort, tex den som var på en artikel på fz, någon som hade byggt hela wow-världen i minecraft, episkt!

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120209/aterskapar-world-o...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Vet inte hur man postar ett inlägg snäälla hjälp!!!!!!!!!!!!!!'

Permalänk
Medlem

Eftersom möjligheterna är nästintill oändliga, spelet är simpelt, modvänligt, bra community och att det är så populärt, gör så att Minecraft blir ett av världens bästa spel i min åsikt. Jag önskar att det var bättre optimerat, men det skiter jag i nu då jag bara syftar på spelidén.

Jag köpte det för mindre än 100 kr. Är garanterat den hundring jag fått ut mest av (:

Hela grejen med Minecraft är så skön. Ett indie-game utan imba-grafik och linjär storyline. När man tröttnat på att bygga fina hus är det bara att börja experimentera med nästa steg (t.ex. redstone), eller bygga/spela adventure maps o.s.v.

Jag använder för tillfället Minecraft i ett projekt i Engelska B, haha. Nä, möjligheterna är oändliga.

Permalänk
Medlem

Jag förstår känslan av frihet men skulle verkligen sakna PvP-känslan på ett spel som minecraft.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av broberg98:

Vet inte hur man postar ett inlägg snäälla hjälp!!!!!!!!!!!!!!'

Du gjorde just det?..

OnTopic: För att man kan bygga precis det man velat bygga och att du kan gå ut på äventyr, dvs: Zombie grottor, mining, osv. ^^

Permalänk

Jag har kört sen innan alphan, och det är en stress release helt enkelt! Man släpper allt skit och bara låter händerna bygga... jag börjar dock tröttna på mc nu, det går bara längre och längre ifrån vad det igentligen var från början.. (vilket var super)

Letar dock efter en server och hänga på..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Har spelat sen Releasen av Minecraft Alpha, Kör ännu

Kör en server på det, Spelet är så "ändrings bart" så de flesta serverar är unika

Permalänk
Medlem

Skaffade själv Mc i måndags tror jag.
Jag är hooked...
Är verkligen skit skoj!
Dock är redstone rätt knepigt att arbeta med.. men det tar väl sig antar jag

Visa signatur