Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Roger W:

Gillar du dyrt bling, så ta en titt på de här
http://final-audio-design.com/en/archives/1478

Du gillar kanske designen hos Beyers audiometrilurar också? nåja de var unika, men knappast smakfullt designade
Edit: en funktionslur, bra för sitt syfte men inget annat, väldigt obekväma i längden.

Annars har ju även Pioneer de här diskreta lurarna som passar till hiphoparens guldkedjor, de kanske är nått för Jean Banan?

De här var inte så dumma

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Roger W:

Gillar du dyrt bling, så ta en titt på de här
http://final-audio-design.com/en/archives/1478

Hörlurar formade som en buttplug är ju sexigt på sitt sätt...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av CazeW:

Verkligen snygga. Tillstånd att dregla?

Det är helt okej!
V200 är väl inte jättesnygg, men det är insidan på den jag vill åt.

Skrivet av Arazand:

Väldigt snygg setup. Tyvärr är Ultrasone lite love or hate...

http://www.youtube.com/watch?v=L34S4Tt1EuQ&feature=player_emb...

Aa, väldigt mycket blandade åsikter om Ultrasone. Själv tycker jag att ED8an är den bästa och ED10an inte är så bra alls...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Hörlurar formade som en buttplug är ju sexigt på sitt sätt...

Konstigt, jag fick aldrig de associationerna. Kan bero på att jag inte har en aning om hur en buttplug ser ut

Jag tycker inte muramasa är klockrena på något viss, men speciellt de första previewbilderna jag såg (då utan guldblinget), gav ett skönt ubermassivstål look som liksom "resonerade" nånstans iallafall. (även om det verkar extremt otympligt och opraktiskt i verkligheten, plus att de är idiotdyra)
Men ED8 är nog fortfarande snyggast jag känner till, om man vill ha metall-looken. Gillar man trä finns ju andra alternativ. Ni har väl sett Thunderpants tex? (Moddade Fostexlurar)
http://www.thunderpantstp1.com/

Skrivet av Racemouse:

V200 är väl inte jättesnygg, men det är insidan på den jag vill åt.

Mmm, absolut en på "tänkbar" listan. Lite orolig över att den ska vara en gnutta "varm" och rund i signaturen, speciellt ifall man skaffar LCD2 nångång framöver. Känns som det riskerar att bli kaka på kaka? (åtminstone för diskanten)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Konstigt, jag fick aldrig de associationerna. Kan bero på att jag inte har en aning om hur en buttplug ser ut

Jag tycker inte muramasa är klockrena på något viss, men speciellt de första previewbilderna jag såg (då utan guldblinget), gav ett skönt ubermassivstål look som liksom "resonerade" nånstans iallafall. (även om det verkar extremt otympligt och opraktiskt i verkligheten, plus att de är idiotdyra)
Men ED8 är nog fortfarande snyggast jag känner till, om man vill ha metall-looken. Gillar man trä finns ju andra alternativ. Ni har väl sett Thunderpants tex? (Moddade Fostexlurar)
http://www.thunderpantstp1.com/

Mmm, absolut en på "tänkbar" listan. Lite orolig över att den ska vara en gnutta "varm" och rund i signaturen, speciellt ifall man skaffar LCD2 nångång framöver. Känns som det riskerar att bli kaka på kaka? (åtminstone för diskanten)

Har du aldrig sett en buttplug?
Enligt mig så är K701 snyggaste luren

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

http://bluecoastrecords.downloadsnow.net/discount
Skynda fynda! Erbjudandet borde räcka några timmar till. Köpte 96kHz versionen och har lyssnat igenom några låtar nu och det låter helt fantastiskt. Tror aldrig jag hört så bra inspelningar någon gång, helt makalöst! Detta för 69 öre

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Dags att leka lite till.

Jag är hemmapulare om det märks... så nu när jag ska på resandefot om några timmar så behövs hörlurar på resan, använder då främst SR80 då. Men Grado är inte kända för komfort, ännu mindre är de komfortabla om pads/kuddarna på lurarna är så mosade och slitna som mina är... så resultatet blev att jag gjorde en 15 av min tid att göra en budget Sockmod på mina SR80.

Vad som behövs:
Ett par rena strumpor av tjockare modell.
En häftapparat eller lim om du har tid att vänta.
Ett par mosade grado pads/kuddar.
Lite tålamod.

Rulla sedan upp strumpan som en donut runt kudden, klipp av strumpan så du får en cylinder form och sen häfta vid kuddens urgröpning, dvs där kuddarna fästs på dina lurar i vanligafall. Voila Budget Sockmod COMPLETE!

Resultat av 15 minuters arbete.

Kan vara värt att böja huvudbygeln så det inte är lika spänd då kuddarna har blivit mycket högre. Men komforten fick en klar uppgradering av denna lilla mod. Den med liten uppmärksamhet ser att jag bytat kablar på lurarna också, använder en lite grövre kabel bara så katten inte äter upp den kabeln också.

Mycket nöje!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Dags att leka lite till.

Jag är hemmapulare om det märks... så nu när jag ska på resandefot om några timmar så behövs hörlurar på resan, använder då främst SR80 då. Men Grado är inte kända för komfort, ännu mindre är de komfortabla om pads/kuddarna på lurarna är så mosade och slitna som mina är... så resultatet blev att jag gjorde en 15 av min tid att göra en budget Sockmod på mina SR80.

Vad som behövs:
Ett par rena strumpor av tjockare modell.
En häftapparat eller lim om du har tid att vänta.
Ett par mosade grado pads/kuddar.
Lite tålamod.

Rulla sedan upp strumpan som en donut runt kudden, klipp av strumpan så du får en cylinder form och sen häfta vid kuddens urgröpning, dvs där kuddarna fästs på dina lurar i vanligafall. Voila Budget Sockmod COMPLETE!

Resultat av 15 minuters arbete.
http://i.imgur.com/MnFWu.jpg

http://i.imgur.com/R0cmd.jpg

http://i.imgur.com/GaWDA.jpg

Kan vara värt att böja huvudbygeln så det inte är lika spänd då kuddarna har blivit mycket högre. Men komforten fick en klar uppgradering av denna lilla mod. Den med liten uppmärksamhet ser att jag bytat kablar på lurarna också, använder en lite grövre kabel bara så katten inte äter upp den kabeln också.

Mycket nöje!

haha, fruktansvärt vackert

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

kul att det finns en hörlurstråd här. brukar annars hänga på minhembio på hörlurs avdelningen.

Här är en bild på min kompis omega mk2 å mina 009or.

har även hd800,d7000, Stax lambda pro och moddad d2000.

han har...
Stax Omega 2 Mk2, Stax Omega 2 MK1 Stax SR-507, Stax Lambda Nova Classic, Stax SR-Lambda Pro, Stax SR-003, Stax SR-Sigma, Stax SR-Gamma, Stax SR-X MK3, Stax SR-5 Gold, Koss ESP950/E90, Audeze LCD-2 rev.2, Akg-K1000, Akg-K501, Denon AH-D7000, Modded Denon AH-D2000, Sony MDR-CD3000, Sony MDR-CD900, JVC HA-DX1000, ERGO AMT, Jecklin Float Electrostat, Sennheiser HD800, Sennheiser HD-650, Sennheiser HD25-1, Grado HF-1, Grado PS500, Grado SR2i, Bose Triport, Etymotic ER4S, Monster Turbine Copper, Jays Q-Jays

Permalänk
Medlem
Skrivet av t-h-e-p-i-m-p:

kul att det finns en hörlurstråd här. brukar annars hänga på minhembio på hörlurs avdelningen.

Här är en bild på min kompis omega mk2 å mina 009or.

http://cdn.head-fi.org/5/5b/900x900px-LL-5b3b311d_DSC_3308.jp...

har även hd800,d7000, Stax lambda pro och moddad d2000.

han har...
Stax Omega 2 Mk2, Stax Omega 2 MK1 Stax SR-507, Stax Lambda Nova Classic, Stax SR-Lambda Pro, Stax SR-003, Stax SR-Sigma, Stax SR-Gamma, Stax SR-X MK3, Stax SR-5 Gold, Koss ESP950/E90, Audeze LCD-2 rev.2, Akg-K1000, Akg-K501, Denon AH-D7000, Modded Denon AH-D2000, Sony MDR-CD3000, Sony MDR-CD900, JVC HA-DX1000, ERGO AMT, Jecklin Float Electrostat, Sennheiser HD800, Sennheiser HD-650, Sennheiser HD25-1, Grado HF-1, Grado PS500, Grado SR2i, Bose Triport, Etymotic ER4S, Monster Turbine Copper, Jays Q-Jays

Jag tror din kompis gillar hörlurar.
Vad har du gjort för moddar på d2000?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

"våran" hemmagjorda modd.

här är en guide som är skriven av samma kompis.

modda d2-5-7000
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=286160

man måste vara medlem för å se på bilderna

Permalänk
Medlem
Skrivet av t-h-e-p-i-m-p:

"våran" hemmagjorda modd.

här är en guide som är skriven av samma kompis.

modda d2-5-7000
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=286160

man måste vara medlem för å se på bilderna

Intressant!
Är det enkelt att göra? Är skillnaden i ljud värt risken och pengarna?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Gillar dem som fasen så sjukt bra ljud också! OCH sköna på huvet.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Intressant!
Är det enkelt att göra? Är skillnaden i ljud värt risken och pengarna?

mina moddade d2000 låter bättre än mina d7000.

det modden gör att den tar bort betoningen och resonanser. basen blir stramare, mellanregistret är öppnare.
innan modden var d7000 bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av t-h-e-p-i-m-p:

mina moddade d2000 låter bättre än mina d7000.

det modden gör att den tar bort betoningen och resonanser. basen blir stramare, mellanregistret är öppnare.
innan modden var d7000 bättre.

Intressant... Om jag får tag på ett par D2000 så blir det nog att försöka modda.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Cepe fina Ultrasone och Stax lurar. Det kom en liten droppe kiss i byxan faktiskt!! (vet att man inte får säga cepe, men dom VAR och ÄR Ce-Phe fina)

Jag har ett par Shure 530 och jag tycker det är bland det bästa man kan få för pengar om man vill ha in-ear. Nu var det ett tag sedan jag köpte dom, men ändå. Givetvis blir dom aldrig som öppna lurar men med en bra liten portabel stärkare så får man en ljudupplevelse som duger.....blir ett par dumma flin på t-banan i början garanterat.

Nu köpte jag mina lite billigare, var en som hade fått ett nytt par av Shure som han sålde, så dom var nya men med reducerat pris.

Dom har azsköna mjuka kuddar som man trycker ihop som expanderar i örona och när man sätter sladden bakom örat och drar ihop bakom nacken så lider dom inte av att lossa så fort man ser åt sidan och dom är mycket sköna att ha på sig. OBS dom ska in l-å-n-g-t in för att låta bra.

Jag gillar att trots att dom är stora så ligger dom ganska slickat mot huvet och sticker inte ut fånigt som en del andra märken.

Vill du inte lägga så mycket så spana in Etymotic, en del versioner är sjukt bra för pengarna, inte subbas som i 530 men bra rakt igenom.

Permalänk
Skrivet av t-h-e-p-i-m-p:

mina moddade d2000 låter bättre än mina d7000.

det modden gör att den tar bort betoningen och resonanser. basen blir stramare, mellanregistret är öppnare.
innan modden var d7000 bättre.

Jag skulle aldrig våga testa. Måste höra skillnaden innan, så det inte bara är ni som har konstiga uppfattningar!

Permalänk
Skrivet av Racemouse:

Jag skulle aldrig våga testa. Måste höra skillnaden innan, så det inte bara är ni som har konstiga uppfattningar!

vi tycker ed8 låter helt värdelöst, så vi kanske har olika uppfattningar överhuvudtaget.

Permalänk
Skrivet av t-h-e-p-i-m-p:

vi tycker ed8 låter helt värdelöst.

Konstigt...

Permalänk

jo, har man stax standard t.ex lambda pro,omega2, 009an, så har man

kan dock säga att ed8 är bästa ultrasone jag har hört..

Permalänk

Att man har det som standard betyder inte att man kan uppskatta andra hörlurar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racemouse:

Att man har det som standard betyder inte att man kan uppskatta andra hörlurar!

Att gå från öppna elektrostater till slutna dynamiska lurar kan ge en del kontrast kan jag tänka mig.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Har haft tid o testa ut mina HD650 nu ett bra tag och dessa åker tillbaka. Kommer inte riktigt överens med dom alls. Letar efter ett par "universal lurar" som ja kan använda till både film,musik o spel. Och hittills har Mina nuvarande HD555 varit bäst på just det. HD650 lät för "mörkt" på något sätt om man kan säga så, röster lät alldeles för lustigt. Lite synd för jag gillade utseendet och dom va robusta.

Permalänk
Medlem

tritton

hej jag har ett tritton ax pro och då går det från headsetet en kabel med nio pins som ser ut så här http://lib.store.yahoo.net/lib/videoware/9pinati2.jpg och då har några av pinarna gått sönder och själva metalringen eller vad man ska säga runt pinarna blivit hel oformad så kan kan inte trycka in den i andra kabeln och då får jag troglitvis byta hela den kabeln från headsetet men vet ej vart man kan köpa ny kabel och vet ej hur man skulle byta ut den så någon som har några goda tips så uppskattas det

Visa signatur

Intel Core i5-2500k @ 4,5 ghz| MSI Z77A-S03 | 2x MSI GeForce GTX 660 | Corsair 4GBX2| intel SSD 40gb | Corsair TX650 | Silverstone Raven RV03 |

Permalänk
Avstängd

Finns det några bra in-ear lurar som jag kan ha till min iPhone 4S och Nintendo 3DS? Gärna från Sennheiser då mina PC-lurar är av det märket. Noga det där.

Visa signatur

System: Intel core i7 2700k @ 4,8 ghz | Corsair Hydro H80 | Radeon HD7970 | Asus Maximus Gen3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | Samsung 830 60Gb SSD x 3 | NZXT Phantom + alla extra fläktar | Tangentbord: Corsair K90 och Q-Pad Mk-85 | Hörlurar: Sennheiser 350PC, Sennheiser 360PC och Sennheiser 598HD

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Att gå från öppna elektrostater till slutna dynamiska lurar kan ge en del kontrast kan jag tänka mig.

Jo, men det hindrar en inte från att gilla dynamiska.

Breddas, vet du var man kan köpa korta RCA-kablar som jag kan koppla mellan dac och amp?
De behöver inte vara längre än 15 cm. Vill att de ska vara hyfsat billiga också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racemouse:

Breddas, vet du var man kan köpa korta RCA-kablar som jag kan koppla mellan dac och amp?
De behöver inte vara längre än 15 cm. Vill att de ska vara hyfsat billiga också...

Supras signalkabel går nog att specialbeställa utan större besvär, och den är inte så dyr heller

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyBabay:

Finns det några bra in-ear lurar som jag kan ha till min iPhone 4S och Nintendo 3DS? Gärna från Sennheiser då mina PC-lurar är av det märket. Noga det där.

Har själv sennheiser IE6, grymma och verkar tåla tuffa tag.
Finns IE7 och IE8 om du går upp i pris, neråt vet jag inte men skulle själv inte köpa för under 1k igen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Tänkte ställa en liten fråga i tråden då flesta här med all säkerhet har MYCKET mer erfarenhet och vetskap om det här ämnet.

A-800 från XTZ("http://www.fyndborsen.se/ljud/hemmabio-hifi/stereo-forstarkar...") Vad jag förstår är det en amp/dac, hur påverkar det ljudet som kommer ur mina hörlurar? Har ett par siberia V2, med usb ljudkortet. Kommer ljudet i mina lurar bli bättre om jag kör: Laptop--->usbljudkort-->A-800-->Hörlurar?'

Hoppas ni förstår hur jag menar

Permalänk
Medlem
Skrivet av t-h-e-p-i-m-p:

mina moddade d2000 låter bättre än mina d7000.

det modden gör att den tar bort betoningen och resonanser. basen blir stramare, mellanregistret är öppnare.
innan modden var d7000 bättre.

Det är inget jag skulle tro på utan att frekvensmätningar och andra mätningar att visa först, vem som helst kan bli döv av sina egna skapelser. Hjärnan har så stark kontroll över vad vi hör.

Visa signatur