Permalänk
Medlem
Skrivet av NiV3Rt:

But still, när bytte du batteri i en mobiltelefon senast?

Senast nu på min tjejs HTC legend som blev väldigt mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsrock:

Jag provade N8:ans headset i en gammal iPhone 3G som jag har. De lät lika dåligt i den som i Lumian.

Jag tror att det finns olika varianter på 3,5-mm-headset. Olika tillverkare använder de olika ledarna på kontakten till olika funktioner. Jag har bara gjort en snabb sökning och vet inte mer noga än så hur det funkar. Men kontentan för mig är denna:

* Lumia 800 har likadan 3,5-mm-kontakt som iPhone. Därför går det bra med headset som funkar med iPhone.
* Nokia har tidigare haft en annan variant på hörlursutgången. Därför fungerar äldre Nokia-headset dåligt med Lumia 800.
* När det gäller rena hörlurar så tror jag att alla fungerar. Det har iaf de två hörlurar som jag har testat gjort.

Jo att headset som funger för iPhone passar för Lumia 800 det gör den, men finns det något headset där även knapparna fungerar? Dvs, volym upp och ner samt svara/röststyrning?

Jag har ett par Klipsch s4i, där knapparna inte fungerar. Headsetet som kommer med Lumia 800 är riktigt dåligt.

Permalänk
Medlem

Var runt och testade tre olika Lumia 800 igår. Samtliga hade nån konstig bugg när man scrollar och sen håller kvar fingret på skärmen. Bilden börjar då skaka upp och ner, som om den inte kan bestämma sig var den ska vara på skärmen. Testade även en Lumia 710 och en HTC Titan, vilka inte led av samma fenomen.

Nån som märkt detta på sin Lumia 800? Jag kanske är extremt petig, men känns som en dealbreaker för mig. Väntar nog på 900 istället. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av OllO:

Var runt och testade tre olika Lumia 800 igår. Samtliga hade nån konstig bugg när man scrollar och sen håller kvar fingret på skärmen. Bilden börjar då skaka upp och ner, som om den inte kan bestämma sig var den ska vara på skärmen. Testade även en Lumia 710 och en HTC Titan, vilka inte led av samma fenomen.

Nån som märkt detta på sin Lumia 800? Jag kanske är extremt petig, men känns som en dealbreaker för mig. Väntar nog på 900 istället. :/

Vart hade du det problemet? Testade i "launchern" och i webbläsaren och för mig så rörde sig inte bilden.
Kanske har med vilken version man har, jag kör 7.10.8107.79.

Permalänk
Medlem

Det märktes tydligast i webbläsaren, men även på hemskärmen och applistan. Ja, det kanske beror på versionen - hoppas det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Vart hade du det problemet? Testade i "launchern" och i webbläsaren och för mig så rörde sig inte bilden.
Kanske har med vilken version man har, jag kör 7.10.8107.79.

Samma här. Inga sådana problem alls.

Permalänk
Medlem

Så här såg det ut: http://www.youtube.com/watch?v=DXlvh-Rz9j0&feature=youtu.be

En långsam scroll, håll kvar fingret utan att lyfta, vänta nån sekund. Förhoppningsvis är det redan fixat i en update. Ska testa på lite fler telefoner när jag kommer åt.

EDIT: Verkar vara mest när telefonen är på laddning: http://discussions.europe.nokia.com/t5/Nokia-with-Windows-Pho...

Citat:

I got the same behaviour while my phone was charging, once I disconnected the charger the shaking was gone.

EDIT 2: Här syns det tydligare: http://www.youtube.com/watch?v=qLU5d-ILuWI Kan tydligen ha med jordningen av skärmen att göra.

Permalänk
Medlem

Hoppas Lumia 900 kommer snart

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Har haft min Lumia 800 i snart en vecka och är störtnöjd! För min del så är det hårdvaran och byggkvalitén som har imponerat mest. Den får ju iPhone att framstå som en tamagotchi!

Här är en underlig reklam för lumia 800 på tal om ingenting
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=chy0wo...

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av zibob:

Jo att headset som funger för iPhone passar för Lumia 800 det gör den, men finns det något headset där även knapparna fungerar? Dvs, volym upp och ner samt svara/röststyrning?

Jag har ett par Klipsch s4i, där knapparna inte fungerar. Headsetet som kommer med Lumia 800 är riktigt dåligt.

Mitt Sennheiser har bara en knapp, men den fungerar till 100%. Play, paus, svara, lägg på, två tryck för nästa låt, tre tryck för föregående...

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Jag tror att WP7 telefoner inte stöder volymknappar i dagsläget (jag är inte helt säker dock, jag kan ha fel). Jag har också ett par klipsch s4i som jag definitivt inte kommer att överge i första taget.

HÄR så kan man söka efter sin telefon och lite annat. Verkar helt ok. Sitter och sukter lite på dessa.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Skrivet av NiV3Rt:

Här är en underlig reklam för lumia 800 på tal om ingenting
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=chy0wo...

Hahah, är den här gjord av Nokia övh? Klock-to-the-ren oavsett