Permalänk
Medlem

Vilken mjukvarubrandvägg är bäst?

Som topicen säger, vilken mjukvarubrandvägg är bäst?

Många tidningars "recensioner" av de olika säger att zonealarm är bäst men är det så?

Visa signatur

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

Permalänk
Medlem

Zonealarm är nog bäst, men jag gillar det inte.
Sist jag testade det så funkade det bra tills jag startade om. Då stoppade det allt som ville ut på nätet. Även dom programen som jag gett gulla rättigheter.

Håller mig till hårdvaru.
Ioförsig så var det länge sen jag testade det (8 månader eller).

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Clavisters är äckligt snabb i alla fall.

Visa signatur

"`F' is group reply. This is because `G' is for sort and `g' is for get new mail. And `G' is for sort because `sort' used be called `group', and anyway `S' is for save mailbox and `s' is for file message in folder, because `f' is group reply and `F' is group reply including original text."

Permalänk
Medlem

Keiro Personal Firewall, är gratis. keiro.com/org/whatsoever

Visa signatur
Permalänk
Medlem

zonalarm å &så gratis

det ska inte va något fel på det när det låser alla portar
starta programmet igen så ska de fungera igen då det låser alla portar när du stänger av det

Visa signatur

Sempron 3100+ GF3ti200 1024MB RAM WinXP
XP1600+ "A7V8X" 512MB ram FX5200(GF5) Debian Testing (Openbox)
Acer XP1800+ (bärbar)Debian Gnome

Permalänk
Medlem

Hur fungerar ZoneAlarm när man som jag delar ut en internetanslutning?

Sist jag provade kunde jag inte komma ut på mina andra datorer.. Säkert bara jag som är dum, så det vore trevligt om någon kunde vägleda mig

Permalänk
Avstängd

själv så använder jag norton personal firewall och är mkt nöjd med den.. har inget att klaga på..

Permalänk
Medlem

blackICE
http://blackice.iss.net/product_pc_protection.php

gillar inte heller ZA, den stängde bl.a ner min ICQ trots att jag ger den fulla rättigheter, sjukt dåligt program.

Permalänk
Medlem

Falcon -> har hört mycket bra om den...

Visa signatur

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?

Permalänk
Medlem

tiny personal firewall - mer kontroll än zone alarm.
De två brukade alltid vinna alla brandväggstävlingar när jag spanade runt sist. Typ 1 år sen.

Och gratis är som sagt gott

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk

http://www.pcflank.com/ här kan ni testa era brandväggar med massvis med tester. Under "articles library" finns tester av alla möjliga mjukvaru brandväggar.

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk
Hedersmedlem

Zone Alarm strulade för mig tillsammans med DC++, gav korrupta filer lite då och då. Tog en stund innan jag fattade att det var Zone Alarm som var boven, men då åkte det ut illa kvickt. Nu kör jag ingen vägg mer än den i min linuxrouter, men om jag skulle köra en personlig brandvägg idag skulle det bli Tiny.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-Force
Clavisters är äckligt snabb i alla fall.

Installerar man inte Clavisters brandvägg på en separat burk? Vet inte om man kan kalla den "mjukvarubrandvägg" då. Mjukvara är det ju iof, men det är ju separat hårdvara den körs på. Nåja

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nikce
Keiro Personal Firewall, är gratis. keiro.com/org/whatsoever

Kerio är min favorit, gillar den skarpt. http://www.kerio.com/

Visa signatur