Permalänk

Jag har alltid haft en nexus mobil (Nexus one, nexus s och nu galaxy nexus)

och jag har ALDRIG haft problem med mina android mobiler DOCK så fort jag hade en galaxy s och en htc desire ojj vad fel det kan bli. Men det är touchwiz och senseUI som förstör för android och inte "google".

Testa att flasha in t.ex cyanogenmod och se för dig själv

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

Största nyheten från 2.3 till 4.0 var väl att UI:t använde GPU accelereringen som gjorde allt mycket snabbare som hade med det grafiska att göra.

Bättre stöd för flera CPU kärnor.

Betydligt rappare kamera

Bättre skötsel av multitasking

Wi-Fi Direct: will make instant sharing of files, photos, or other media; streaming video or audio from another device; or connecting to compatible printers or other devices all possible for Ice Cream Sandwich devices.

Bluetooth Health Device Profile (HDP): will allow for connecting to wireless medical devices and sensors in hospitals, fitness centers, homes, and elsewhere with some help from third party application developers.

Bättre prestanda: "In benchmarks run on a Nexus S device, the Android 4.0 browser showed an improvement of nearly 220% over the Android 2.3 browser in the V8 Benchmark Suite and more than 35% in the SunSpider 9.1 JavaScript Benchmark. When run on a Galaxy Nexus device, the Android 4.0 browser showed improvement of nearly 550% in the V8 benchmark and nearly 70% in the SunSpider benchmark” -

http://www.androidauthority.com/android-2-3-gingerbread-vs-an...

Om man inte känner nån skillnad mellan 2.3 och ICS så har den mobilltillverkare schablat till uppdateringen, just saying. Liknelsen XP-->W7

Och 4.1 är mest inriktad på prestanda något som vi androidanvändare inte kan få nog av.

Så jag förstår varför uppdateringar skapar ståhej.

Haha, märkligt att inget av de där märkts av på SGS2 Ingen i mitt umgänge kände någon direkt skillnad, å andra sidan har 3 st av dem SGS2

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Allt detta med en budgetmobil som Galaxy Nexus. Vågar inte tänka mig hur det kommer bli för t.ex S3 när den får 4.1.1

Hur är förra årets kanske bästa mobiltelefon en budget-mobil?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cocosoft:

Hur är förra årets kanske bästa mobiltelefon en budget-mobil?

Hur skulle det inte kunna vara det? Kommit nytt sedan dess, annars kan man ju lika gärna påstå hur kan iPhone 3GS vara en budget telefon, det var den ju inte när den kom

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Sötast
Skrivet av Cocosoft:

Hur är förra årets kanske bästa mobiltelefon en budget-mobil?

Den kostar runt 3500kr ny vilket jag tycker är billigt.
Inte bara det men sg2 har väl till och med bättre gpu än nexusen?

Permalänk
Medlem

Om jag köper en Galaxy Nexus nu, när kan man uppdatera till Jelly Bean? Riktigt med svenska alltså

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nictim:

Om jag köper en Galaxy Nexus nu, när kan man uppdatera till Jelly Bean? Riktigt med svenska alltså

fyi så är den här tråden över en månad gammal och ja, för galaxy nexus har jelly bean funnits lika länge så det är nemas problemas

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem
Skrivet av nictim:

Om jag köper en Galaxy Nexus nu, när kan man uppdatera till Jelly Bean? Riktigt med svenska alltså

Skrivet av Pye:

fyi så är den här tråden över en månad gammal och ja, för galaxy nexus har jelly bean funnits lika länge så det är nemas problemas

Det är inte riktigt sant att Jelly Bean finns ute för Nexus.

Har du den internationella versionen av Nexus så har det varit ute sen dag ett. Men har du den "Svenska" så har det nog fortfarande inte kommit ut än.

Man kan göra om sin telefon från svensk till internationell version, det är väldigt enkelt och man förlorar ingenting på det, finns bara fördelar som att få uppdateringar snabbare

Permalänk
Medlem

Okej, att det inte finns på svenska telefoner är att det helt enkelt inte finns på svenska än? (duh)
Finns det inga nackdelar alls med att konvertera till inyernationell? Lokala funktioner? Gps?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nictim:

Okej, att det inte finns på svenska telefoner är att det helt enkelt inte finns på svenska än? (duh)
Finns det inga nackdelar alls med att konvertera till inyernationell? Lokala funktioner? Gps?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte hört talas om några nackdelar och inte heller upplevt några.

jag har själv konverterat från "svensk" till internationell.

Samsung säger att det finns språkoptimeringar i den svenska versionen, men jag har inte märkt av någon skillnad, inte heller har jag läst om någon som har det. I den svenska versionen finns inte ens en svenskordlista. Det går självklart att välja systemspråk svenska även på den internationella versionen

Permalänk
Medlem

Okej men är det inte för svårt att konvertera till internationellt så kanske man ska köra på det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W

Permalänk
Sötast
Skrivet av Tappi:

Jag har inte hört talas om några nackdelar och inte heller upplevt några.

jag har själv konverterat från "svensk" till internationell.

Samsung säger att det finns språkoptimeringar i den svenska versionen, men jag har inte märkt av någon skillnad, inte heller har jag läst om någon som har det. I den svenska versionen finns inte ens en svenskordlista. Det går självklart att välja systemspråk svenska även på den internationella versionen

Är du seriös? Har Samsung fortfarande inte släppt Jelly Bean till Nexus än?

De är fan hopplösa.

Skrivet av nictim:

Okej men är det inte för svårt att konvertera till internationellt så kanske man ska köra på det

Skickades från m.sweclockers.com

Det är busenkelt, Du laddar ner ett program som sköter (nästan) allt åt dig.

Det installerar alla drivrutiner som krävs, sedan efter det så är det mer eller mindre 1-click unlock.
Alla kontakter/apps och liknande kommer dock att raderas när man gör detta, men programmet har även backup som du kan köra innan du du tar steget

Googla Nexus Root Toolkit v1.5.2 (eller nyare) och följ instruktioner i programmet, du kan med säkerhet trycka på vilken knapp du vill, då du alltid får information om vad som kommer hända, vilket du även måste bekräfta - innan någon förändring sker.

Jag gjorde det själv på min svensksålda Nexus iom att jag inte orkade vänta de 1-2 veckorna det borde ha tagit samsung att skicka ut uppdateringen.

Om du undrar vad skilladen är på Nexus och Nexus så är det till största del språkpaket och en eller två appar som är exklusiva för USA marknaden.

Om du har en svensk/europa såld Nexus så har den mjukvaran YAKJUXW vilken SAMSUNG uppdaterar (när de känner för det)
Om du har en internationellt såld Nexus så har den mjukvaran YAKJU vilken GOOGLE uppdaterar, dvs dagen de släpper en ny version så har du den. 100% stock.

Värt att tänka på är att någon svensk ordlista därför ej följer med, men då orginaltangentbordet/listan är totalt värdelös ändå så är det oftast inga problem (Swiftkey rekommenderas)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Är du seriös? Har Samsung fortfarande inte släppt Jelly Bean till Nexus än?

De är fan hopplösa.

Det är busenkelt, Du laddar ner ett program som sköter (nästan) allt åt dig.

Det installerar alla drivrutiner som krävs, sedan efter det så är det mer eller mindre 1-click unlock.
Alla kontakter/apps och liknande kommer dock att raderas när man gör detta, men programmet har även backup som du kan köra innan du du tar steget

Googla Nexus Root Toolkit v1.5.2 (eller nyare) och följ instruktioner i programmet, du kan med säkerhet trycka på vilken knapp du vill, då du alltid får information om vad som kommer hända, vilket du även måste bekräfta - innan någon förändring sker.

Jag gjorde det själv på min svensksålda Nexus iom att jag inte orkade vänta de 1-2 veckorna det borde ha tagit samsung att skicka ut uppdateringen.

Om du undrar vad skilladen är på Nexus och Nexus så är det till största del språkpaket och en eller två appar som är exklusiva för USA marknaden.

Om du har en svensk/europa såld Nexus så har den mjukvaran YAKJUXW vilken SAMSUNG uppdaterar (när de känner för det)
Om du har en internationellt såld Nexus så har den mjukvaran YAKJU vilken GOOGLE uppdaterar, dvs dagen de släpper en ny version så har du den. 100% stock.

Värt att tänka på är att någon svensk ordlista därför ej följer med, men då orginaltangentbordet/listan är totalt värdelös ändå så är det oftast inga problem (Swiftkey rekommenderas)

Så konverteringen gör att mjukvaran ändras till YAKJU?

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W

Permalänk
Sötast
Skrivet av nictim:

Så konverteringen gör att mjukvaran ändras till YAKJU?

Nej, du avinstallerar YAKJUXXW och installerar en färsk YAKJU från googles egna servrar.

https://developers.google.com/android/nexus/images#yakju

Direktlänk till den du kommer använda är : https://dl.google.com/dl/android/aosp/yakju-jro03c-factory-31...

Yakju-JRO03C (Jelly Bean)

Som sagt, skillnaderna är minimala, regional ordlista, appar som kanske endast funkar inom en viss region och liknande. Annars är själva mjukvaran exakt samma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Nej, du avinstallerar YAKJUXXW och installerar en färsk YAKJU från googles egna servrar.

https://developers.google.com/android/nexus/images#yakju

Direktlänk till den du kommer använda är : https://dl.google.com/dl/android/aosp/yakju-jro03c-factory-31...

Yakju-JRO03C (Jelly Bean)

Som sagt, skillnaderna är minimala, regional ordlista, appar som kanske endast funkar inom en viss region och liknande. Annars är själva mjukvaran exakt samma

Så detta är allt? Framtida uppdateringar, sweetpie (eller vad nästa version kan tänkas heta) sker automatiskt?

Vad har .tgz filen och Root Toolkit gemensamt?

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W

Permalänk
Sötast
Skrivet av nictim:

Så detta är allt? Framtida uppdateringar, sweetpie (eller vad nästa version kan tänkas heta) sker automatiskt?

Vad har .tgz filen och Root Toolkit gemensamt?

Yes, det är inte så att du t.ex crackar den för att få den att fungera just nu, utan du frigör den från samsung mer eller mindre

När bytet är gjort så Har du en "Google Galaxy Nexus" istället för en "Samsung Google Galaxy Nexus" om du förstår vad jag menar

Root Toolkit kommer att hjälpa dig att låsa upp telefonen så att det är möjligt att installera andra versioner av mjukvaran (Upplåst bootloader( du kan även välja att roota om det är av intresse)
Sedan använder du samma program igen för att installera den nya avbildningen (tgz) och därmed får du en yakju lur.

Tänk dig att du använder dessa program för att hjälpa dig avinstallera din finska version av win7 och installera en ny svensk version, det är inte mer dramatiskt än så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Yes, det är inte så att du t.ex crackar den för att få den att fungera just nu, utan du frigör den från samsung mer eller mindre

När bytet är gjort så Har du en "Google Galaxy Nexus" istället för en "Samsung Google Galaxy Nexus" om du förstår vad jag menar

Root Toolkit kommer att hjälpa dig att låsa upp telefonen så att det är möjligt att installera andra versioner av mjukvaran (Upplåst bootloader( du kan även välja att roota om det är av intresse)
Sedan använder du samma program igen för att installera den nya avbildningen (tgz) och därmed får du en yakju lur.

Tänk dig att du använder dessa program för att hjälpa dig avinstallera din finska version av win7 och installera en ny svensk version, det är inte mer dramatiskt än så

Tack nu förstår jag bättre, kommer nog fler frågor när det kommer till krita

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W