Problem med csports.se HD-stream? Se hit!

Permalänk
Medlem

Problem med csports.se HD-stream? Se hit!

Tjena, undrar om det finns några användare av www.csports.se här?
Anledningen till att jag undrar är för att den senaste månaden så har det fungerat så otroligt dåligt med deras HD-stream och vill veta om fler har problem?

Ofta(inte alltid 15 dagar av senaste månaden kanske) när man startar HD-streamen så börjar den på 800kbps å sen hoppar den mellan olika lägen å till slut så bestämmer den sig för att stanna på 800 kbps, vilket är sämre än deras vanliga streams(HD-streamen ska hålla 4500kbps). Har även testat hemma hos en kompis och det var exakt samma fenomen där, så jag undrar om någon annan har samma problem? När man mailar om det så får man nämligen som svar att det inte finns några problem med HD-streamen.

Har försökt kolla slutspels-hockeyn dom senaste dagarna och det har helt enkelt inte fungerat någon av kvartsfinalerna hitills, första matchen så hackade streamen till var 10e sekund och då spolade den fram eller tillbaks 2-3 sekunder så det blev helt osebart och andra matchen och nu igårkväll så höll den 800kbps på HD-streamen som jag förklarade ovan.

Jag har testat min lina och den är definitivt inte flaskhalsen och inte min hårdvara heller då det funkar vissa dagar.

Så finns det fler som har problem eller som det funkar bra för? Just nu 16.49 så går streamen inte över 800 kb på Sport HD.

Permalänk
Medlem

Nu började HD-streamen fungera igen, för första ggn på typ 4-5 dagar. Får se hur länge den funkar nu. förhoppningsvis över hockeyn ikväll

Permalänk
Medlem

Funkade bra idag tycker jag, igår var det dock pissigt. Får hoppas det funkar bra imorgon
Förmodligen är det något med autoanpassningen av kvalitén som buggat/buggar.

Permalänk
Medlem

Just nu kan jag inte ens dra igång matchen på HD-streamen, så fort man startar streamen så kör den bara en stund med nåt som inte är live sen så stänger den av streamen helt....

Men jupp igårkväll funkade HD bra, för ovanlighetens skull.

Permalänk
Medlem

nu får jag ljudet från den rätta sändningen på HD-streamen men bilden är fortfarande helt fel och nu hoppar ljudet mellan olika sändningar så det är 3-5 sekunder från hockeyn, sen 3-5 sek från nån kanal med trailers sen 3-5 från nån med en fotbollsmatch.... suck...

Nu hoppade även bilden över till en fotbollsmatch från en annan kanal.