Itunes appen försvunnen

Permalänk

Itunes appen försvunnen

Tja! som rubriken lyder så är min app på iphonen "iTunes" helt borta, har kollat igenom hela iphonen, i mappar och överallt. jag har sökt också och den finns inte.
Jag har sökt på google men kan inte hitta nånting på hur jag ska få tillbaka denna appen. är det nån som vet? förutom att återställa den till helt ny de vet jag att de funkar men då försvinner alla mina sms och bilder och dom vill jag behålla.
Någon som kan hjälpa mig att lösa mitt problem?
Tack på förhand.

MVH
Krille

Permalänk
Medlem

Är den jailbreakad?
Har du startat om den?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Den är inte jailbreakad
Jag har provat starta om den ett flertal gånger utan resultat

Permalänk
Medlem

Återställ iTunes

Prova detta. Har fått göra det på fruns tele ett par gånger.
Inställningar, Allmänt, Återställ och där klickar du på Återställ hemskärmens layout.
Problem should be solved.

Permalänk

Det är inget konstigt. Den har försvunnit i de senaste versionerna av iOS. Appen heter numera bara Musik och där finns en genväg till affären.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sanderberg:

Det är inget konstigt. Den har försvunnit i de senaste versionerna av iOS. Appen heter numera bara Musik och där finns en genväg till affären.

Ja, det finns en genväg till affären i Musik-appen, men iTunes finns fortfarande som app.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Ja den finns kvar som app och jag har senaste ios 5.1

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

Ojdå vilken miss av mig, jag hade visst också kvar den i en mapp >.<

Permalänk
Skrivet av sanderberg:

Ojdå vilken miss av mig, jag hade visst också kvar den i en mapp >.<

he he ibland är det lätt att stirra sig blind bland alla appar. Har hänt mig oxå

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

Provade att återställa hemskärmens layout som du sa men det hjälpte faktiskt inte :/

Permalänk

Märkligt? Är du helt säker på att den inte ligger i verktygsmappen? Där ligger min iaf..

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

japp jag är helt säker, i den mappen ligger "kontakter, kalkylator, kompass och röstmemon"

Permalänk

Då får du göra en säkerhetskopia och sen köra en återställning bör ju fungera..

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Bilder är ju inga problem att föra över, sms försvinner dock vid återställning.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Bilder är ju inga problem att föra över, sms försvinner dock vid återställning.

Jag gjorde iaf en total återställning av min efter jag gjort säkerhetskopia och jag har alla mina sms kvar.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Jag gjorde iaf en total återställning av min efter jag gjort säkerhetskopia och jag har alla mina sms kvar.

Jaså? Det trodde jag inte. Jag har aldrig återställt min iPhone, men när jag återställde min iPad så försvann alla mail iaf så jag trodde att det var samma för sms.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jaså? Det trodde jag inte. Jag har aldrig återställt min iPhone, men när jag återställde min iPad så försvann alla mail iaf så jag trodde att det var samma för sms.

sms sparas. Mail däremot är ju inte "lagrat" på din telefon? Det synkas ju ner från respektive mailtjänst. (flummigt förklarat, jag vet, men hoppas du förstår )

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

sms sparas. Mail däremot är ju inte "lagrat" på din telefon? Det synkas ju ner från respektive mailtjänst. (flummigt förklarat, jag vet, men hoppas du förstår )

Jag förstår precis vad du menar, men jag använder inte exchange eller Gmail eller nåt sånt, utan en vanlig mail från bredbandsbolaget. Då laddas mailen ner från servern en gång och lagras på paddan. Det går inte att ladda ner dem igen.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

asså jag har säkerhetskopierat o sen gjort en återställning men de blir samma ändå. asså smsen och bilder o sånt kommer tillbaka men "iTunes appen" kommer inte tillbaka. men om jag gör en återställning till en helt ny iphone så kommer appen tillbaka som den ska vara men då försvinner ju mina sms.
Jag hade kunnat göra en sån återställning till helt ny iphone men då vill ja kunna få över smsen sen igen på nåt sätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrOxY_1337:

asså jag har säkerhetskopierat o sen gjort en återställning men de blir samma ändå. asså smsen och bilder o sånt kommer tillbaka men "iTunes appen" kommer inte tillbaka. men om jag gör en återställning till en helt ny iphone så kommer appen tillbaka som den ska vara men då försvinner ju mina sms.
Jag hade kunnat göra en sån återställning till helt ny iphone men då vill ja kunna få över smsen sen igen på nåt sätt

Ok, så om jag förstått dig rätt så gör säkerhetskopian att appen försvinner?
Finns appen inte ens under program i iTunes där man kan arrangera sina appar på hemskärmen?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Ja något i den stilen. asså det började med att jag skulle ändra ringsignal i inställning där är ju en knapp som heter "köp fler signaler" så skulle jag trycka där men det hände liksom ingenting när ja tryckte sen såg jag att INGENSTANS på hela iphonen fanns den iTunes appen, jag letade nogrannt genom varje sida och varje mapp men fann inte den, den finns inte under program i itunes på datorn heller, den finns INGENSTANS asså
Jag provade återställa från säkerhetskopia och starta om flertal gånger men det hjälpte inte. sen provade jag att återställa som en helt nya iphone och då kom den. enda nackdelen är ju att mina sms och bilder försvinner. bilderna kan ja iofs lägger över på datan o sen in i iphonen igen efteråt men det är alla mina sms från en väldig massa kontakter som jag inte vill förlora och jag har inte direkt nån lust att sitta och skriva ner dom. och där finns program för att föra över sms till datorn men de programmen kostar en massa pengar och det vill jag inte lägga ut.

Hoppas ni förstår hur jag menar och mitt problem?
Riktigt tacksam för att ni tar er tid att försöka hjälpa mig

Permalänk
Medlem

Men om du klickar på din iPhone i menyn till vänster i iTunes och sedan på program så finns det en ruta där man kan organisera sina hemskärmar. Finns den inte där heller?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Nej den är inte där heller faktiskt :/

Permalänk
Skrivet av PrOxY_1337:

asså jag har säkerhetskopierat o sen gjort en återställning men de blir samma ändå. asså smsen och bilder o sånt kommer tillbaka men "iTunes appen" kommer inte tillbaka. men om jag gör en återställning till en helt ny iphone så kommer appen tillbaka som den ska vara men då försvinner ju mina sms.
Jag hade kunnat göra en sån återställning till helt ny iphone men då vill ja kunna få över smsen sen igen på nåt sätt

Om du gör en sån återställning som till ny iphone (vilket jag gjorde) och sen synkar säkerhetskopian så får du tillbaka allt igen,förutom då mail..Det fick jag när jag gjorde det.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Skrivet av hjorten66:

Om du gör en sån återställning som till ny iphone (vilket jag gjorde) och sen synkar säkerhetskopian så får du tillbaka allt igen,förutom då mail..Det fick jag när jag gjorde det.

Det har ja provat och när ja synkar det igen blir ju allt precis som vanligt igen även om ja återställer den som ny. alltså iTunes appen kommer INTE tillbaka

Permalänk

Det är ju väldigt konstigt tycker jag..Om jag vore du så hade jag kontaktat apple supporten och bett om hjälp. För jag har ingen susning om vad som gör att den är borta..

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

Okej Okej ja ja får väl kontakta dom. rätt störigt om ja får säga de. kan få tillbaka den om ja installerar som helt ny men då förlorar ja ju mina sms :/

Permalänk

Nu vet jag ju inte hur mycket appar och mappar du har..Är det så att du har fullt i mobilen så kan ej allt visas..Detta snappade jag upp på nätet. "Det verkar som om ikonen kommer tillbaka av sig själv efter ett tag när det finns plats på hemskärmarna igen. Jag är inte riktigt säker på när den dyker upp, men nu finns den där". När jag själv hade gjort återställning på min iphone och la in säkerhetskopian igen. Då fylldes min med apparna alla mappar var borta så jag fick organisera allt i mappar och efterhand så kom det fram nya appikoner på hemskärmarna igen..

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

asså ja har totalt 72 appar (förutom dom som ligger inlagda) men just nu ligger alla där på itunes under program och är INTE översynkade till iphonen än. så för tillfälligt har jag 'telefon,meddelande,kalender,bilder,kamera,videor,kartor,väder,anteckningar,påminelser,klocka,gamecenter,tidningskiosk,appstore,inställningar,mail,safari,musik,aktier,kontakter,kalkylator,kompass,röstmemon'
Några andra har jag inte för tillfälligt utan mina egna nerladdade och köpta appar ligger på itunes under program.

Permalänk

Ja då har du ju inte alla hemsidor fyllda då..Väldigt skumt det här..Lite myror i huvudet har man ju fått av detta hehe

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate