Eyefinity duplicera skärmar+duplicera spelrutor.

Permalänk
Medlem

Eyefinity duplicera skärmar+duplicera spelrutor.

Hejsan Sweclockers!

Jag har en snabb fråga.

Jag har nämligen en 19-tums skärm och en 24 tums.

Jag vill duplicera dessa skärmar, så att jag också ser 2 spelrutor när jag spelar.

På t.ex Heroes Of Newerth så breds allting ut över skärmen (så som det ska göra).

Bara det att det ser väldigt konstigt ut då upplösningen blir suddig och stor på 24-tummen.

Kan man fixa detta genom att göra så att allting blir lika stort?

Eller kan jag istället köra på att jag har 2 likadana skärmar (om ni förstår), och så göra så att det inte ser suddigt ut på 24-tums skärmen?

Tack. Hoppas ni förstod, mitt ordförråd är inte på min sida idag.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem

Det låter som att skärmarna har olika native-uplösningar. Dessutom att duplicera bilden till skärmar med olika storlekar blir sällan bra

Permalänk
Medlem

du kan säkert använda dig av gpu skalning på din 24" skärm för att få det "icke-suddigt", men det kommer inte bli bra ändå då du kommer få svarta kanter på den (förmodligen?), så bästa är isåfall att ha två lika stora skärmar med samma upplösning....

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

du kan säkert använda dig av gpu skalning på din 24" skärm för att få det "icke-suddigt", men det kommer inte bli bra ändå då du kommer få svarta kanter på den (förmodligen?), så bästa är isåfall att ha två lika stora skärmar med samma upplösning....

Hur och vart gör jag detta? (:
Måste ju pröva först!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkish:

Hur och vart gör jag detta? (:
Måste ju pröva först!

yea well ofcourse, matey!

öppna catalyst control center (jag utgår från att du har nyaste drivrutinspaketet, då dem ändrade utseendet för många drivare tillbaka )
tryck på "fliken" ´my digital flat panels´
när den vecklar ut sig så tror jag att du kan se inställningar för båda dina skärmar, välj ´properties (digital flatpanel)´ som är till din 24" skärm, och sen kryssa i ´gpu-scaling´

för att få de olika alternativena "ur-gråade" så får du välja en upplösning som är lägre än din nativa upplösning

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/UnableToSetGPUScal...

där har du lite o testa :P, men jag tror inte att det kommer bli så mycke bättre, men värt o testa iaf

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX