Bilden syns jätte svagt på ena skärmen!

Permalänk

Bilden syns jätte svagt på ena skärmen!

Hejsan alla på Swec! Nu är det så att jag har 2 stycken LG Flatron W2361V inkopplade till datorn (sign) idag när jag startade datorn kom det ingen bild från den ena skärmen, men när jag tittade efter noggrannare såg jag en svag bild av min skrivbordsbakgrund då det är den "icke prioriterade" skärmen som f*ckar sig..

Det enda jag testat är att byta från DVI till HDMI utan framgång, att jag inte tror att det är fel på inställningarna är att vi fick just tillbaka den från lagning (det var inget fel på den enligt dem och vi fick betala undersökningsavgift). Det var nämligen min brors skärm innan men han fick en annan och hans version av problemet innan lagning var att det inte kom nån bild, men att han inte såg det var nog på grund av att man måste jag mycket ljus riktat mot skärmen för att se det lilla man ser.

Så till min fråga, vad tror ni? är det några inställningar som skummar eller är det fel på den och ska jag skicka tillbaka den på garantin?

EDIT: Märkte nu att skärmen kickade igång och nu har jag normal bild igen, vad tror ni om detta?

Visa signatur

Antec P280|XFX 750W Black Edition 80+ Silver|Asus Sabertooth P67|Intel i5 2500k 4,2Ghz|Thermalright MUX-120|Gigabyte Radeon HD 7970 Windforce x3 |Kingston Hyperblue 8gb 1600MHz|

Permalänk
Medlem

Låter ju som att nått är fel. Testat den med olika datorer förutom din brors och din egen?

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk
Skrivet av Mowge:

Låter ju som att nått är fel. Testat den med olika datorer förutom din brors och din egen?

Hmm konstigt, nu kickade den igång :S

Visa signatur

Antec P280|XFX 750W Black Edition 80+ Silver|Asus Sabertooth P67|Intel i5 2500k 4,2Ghz|Thermalright MUX-120|Gigabyte Radeon HD 7970 Windforce x3 |Kingston Hyperblue 8gb 1600MHz|

Permalänk
Medlem

det är ju backlighten som strular. Om det kom tillbaka tillfälligt så är det väl något glapp eller liknande, kanske i spänningsmatningen till backlighten.

Permalänk
Skrivet av teejee:

det är ju backlighten som strular. Om det kom tillbaka tillfälligt så är det väl något glapp eller liknande, kanske i spänningsmatningen till backlighten.

Jo jag förstår precis Menar du på då att det skulle kunna vara strömkontakten?

Visa signatur

Antec P280|XFX 750W Black Edition 80+ Silver|Asus Sabertooth P67|Intel i5 2500k 4,2Ghz|Thermalright MUX-120|Gigabyte Radeon HD 7970 Windforce x3 |Kingston Hyperblue 8gb 1600MHz|