Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

PC-patch för Battlefield 3 är ute! (29/3)

Permalänk
Skrivet av ElectroVoice:

På seine crossing, kom jag upp på alla ställen, en våning över de man kunde med hjälp utav mav.. Hur gör jag det nu då?
De får ta den tid de tar bara jag kommer upp å irriterar dem andra fienderna

Samma sätt som innan, funkar iaf på ryssarnas bas på metro

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr Najsman:

Det var kanske bara jag som märkte en jätteskillnad i prestanda men jag kan meddela att efter igår fm är den tillbaka som innan patchen. Dvs istället för 15 fps på low har jag 35-40 fps på High.

Gick från 60fps till 80-90, avg. på 77.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzanity:

Testade precis Vipern.. tv guided är sjukt op nu, 1 shottar tanks som dom vore gjorda av papper...

Ja tack, jag märkte det i går när jag försökte köra lite tank. Satt med guided shell och fick ner massor med FI innan jag helt plötsligt bara PANG var sprängd i bitar utan förvarning. Den är lömsk, den där TV-milssien!

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk

Haha ja Tv-missile är lite irriterande, spelade en karta där jag inte kom ur main mer än kanske 2 gånger på en runda. övriga 5-6 försöken blev man sprängd av tv-missile. Sjukt tråkig spel-mekanik eftersom man bara helt plöstligt instadör. Kanske borde göras om till en Finisher så att säga, att den bara kan döda skadade fordon. Blir väldigt lätt abused annars.

Permalänk

Och disable fordon med 100% armor. Så att helin kan swoopa in och finisha snabbt och slippa göra dubble runs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Du fattar att det var jag som startade diskussionen och mkt väl vet att jag inte pratar om snipers? Ja, vad jag minns så räckte det med 1 skott ifrån ett en vanlig AK eller Colt för att få ihjäl någon. Kan såklart minnas fel, det var inte igår man spelade skiten precis.

Som jag sa så blev BF3 mkt roligare på HC-nivå när det kommer till skadan (eller det är väl så att man börjar med enbart 60% HP?). Då fattas andra grejer som är lite tråkigt att vara utan, men det kan man nog lära sig att leva med.

Hoppas du inte menar 3D spotting ;)? Det är ju största anledningen till att man spelar hardcore!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Hoppas du inte menar 3D spotting ;)? Det är ju största anledningen till att man spelar hardcore!

Det la jag inte ens märke till ärligt talat. Man ser väl folk på mini-kartan iaf? Jag vet inte, jag tyckte det var lite roligare iaf. Inte blivit nåt spel på några dagar nu, men får se när jag har tid att utvärdera HC lite mer!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Gick från 60fps till 80-90, avg. på 77.

Vilken Catalyst-version använder du?

Använder 12.1 och min fps sjönk med 20-25.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gwanto:

Vilken Catalyst-version använder du?

Använder 12.1 och min fps sjönk med 20-25.

Har 12.1. Uppdaterade den 27januari.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Jag upplevde också att spelet flyter på bättre, samt att jag fick en något bättre fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

Retar mig en smula på suppressioneffekten. Fine att det blir suddigt och man får svårare att se men ge f*n i att randomizera spread. Siktar jag här ska den inte träffa

här.

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på supression, kör ni verkligen med supression perken som gör att ni får mindre suppression? För jag tycker då inte att supression är so OP som vissa säger. Ni måste helt enkelt inte köra med perken och bli pangande på?

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Jag stör mig så in i helvete på Heat seeker buggen efter den ny patchen så det finns inte, utvecklarna på DICE måste rökt på eller så är alla som jobbar på DICE en hel hög med lata idioter som har emigrerat från Duke nukem.

Detta står i fix listan, inte att det skall vara tvärt om:

-AA Missiles should no longer detonate before hitting their target or a Flare/ECM chaff cloud.

Jag hoppas att de inte tar en till två månader på sig igen, för kan de inte fixa buggar i sitt eget spel direkt när folk säger det är fel är det nog dags att hitta en ny motor som är lättare att programera i och folk som verkligen kan det också, vilket det ser ut som det inte finns på DICE, bara chansare och förstörare.

Permalänk
Skrivet av r3flex:

Ni som klagar på supression, kör ni verkligen med supression perken som gör att ni får mindre suppression? För jag tycker då inte att supression är so OP som vissa säger. Ni måste helt enkelt inte köra med perken och bli pangande på?

Oavsett om man kör perken eller ej så tycker jag det är fullständigt befängt att kulorna hamnar någon helt annanstans än där man siktar.
Enligt min mening fel tillämpning av suppression-mekaniken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Haha ja Tv-missile är lite irriterande, spelade en karta där jag inte kom ur main mer än kanske 2 gånger på en runda. övriga 5-6 försöken blev man sprängd av tv-missile. Sjukt tråkig spel-mekanik eftersom man bara helt plöstligt instadör. Kanske borde göras om till en Finisher så att säga, att den bara kan döda skadade fordon. Blir väldigt lätt abused annars.

Låter som du kör fel spelstill då? bytt till enginer och skjut ner skiten

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Oavsett om man kör perken eller ej så tycker jag det är fullständigt befängt att kulorna hamnar någon helt annanstans än där man siktar.
Enligt min mening fel tillämpning av suppression-mekaniken.

Ja, nu är supression lite väl överdriven och förändrar spelet fullständigt. På ett sätt bra egentligen, men som sagt så är effekten lite väl extrem. Cover hjälper inte speciellt mycket heller. Börjar dyka upp information att vissa vapen, och framförallt pistoler inte påverkas av supression. Vet inte om det är sant, men det är något man får testa helt klart.

Ett erkännande och framtida förändring av detta är ju mer eller mindre bekräftad av Dice. Jag undrar dock hur man skulle göra med supression om man nu inte förändrar träffsäkerheten? Hur skulle du göra? Kör du full auto så förändras träffsäkerheten också. Vissa hävdar att det också är dumt eftersom man skall ju träffa där man siktar.

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Jag undrar dock hur man skulle göra med supression om man nu inte förändrar träffsäkerheten?

Träffsäkerheten ska endast förändras om spelaren inte klarar av att hantera den uppkomna audiovisuella suppressioneffekten.

Det vill säga:
1 - Låt det fortsatt bli suddigt och skakigt osv precis som nu.
2 - Men om spelaren trots de försämrade siktförhållandena ändå lyckas sikta på den lede fi så ska skotten träffa den lede fi.
(inte där han inte siktar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Träffsäkerheten ska endast förändras om spelaren inte klarar av att hantera den uppkomna audiovisuella suppressioneffekten.

Det vill säga:
1 - Låt det fortsatt bli suddigt och skakigt osv precis som nu.
2 - Men om spelaren trots de försämrade siktförhållandena ändå lyckas sikta på den lede fi så ska skotten träffa den lede fi.
(inte där han inte siktar)

Ja, men då är det ju inte en effekt som simulerar att man blir "supressed", utan bara en visuell gimmick, som det var tidigare. Jag har fortfarande inte bestämt mig för om detta är nonsens och eventuellt förstör nöjet med spelet, men jag förstår vad Dice är ute efter.
Det blir ju ett helt annat taktiskt moment även om riktigt duktiga spelare (aim och reaktion) blir drabbade.

Som sagt så kommer det bli en nedtoning vilket jag ser fram emot.

Permalänk

ser fram emot en patch där man kan ta bort all skit från HUD'n, iaf så man kunde customiza den lite genom att välja mindre ikoner eller ta bort dom helt.

en användbar minimap vore ju inte helt fel det heller. inga ikoner som tar upp 25% av ytan och annat skit.
det enda sättet att se nått på den i trånga utrymmen är ju att maximera den, men då tar den upp 25% av skärmen ist... totalt värdelöst.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat patchen några dagar sedan den kom ut, följande "problem" har jag:
- Innan patchen kunde jag lira på 1920x1200, allt på low/off och det gick hjälpligt, 30-35 fps.
Efter har jag dragit ned till 1680x1050, samma grafik och har nu 25-30, stundtals mycket input-lag vilket leder till hitmarkers men jag var redan död. (Kanske har mera med uppkoppling att göra däremot...)
- Innan förra patchen hade jag problem med att spelet låser sig i "Loading" mellan spelrundor. Innan nuvarande hade det försvunnit. Nu är det tillbaka igen. Lämna server och återigen ansluta varannan runda är jätteroligt...

Vapenändringar, inte lika viktiga.
- Innan patchen tog det 3-4 skott med pistol (MK443/M9/M1911) att döda en fiende.
Efter patchen kan det ibland gå åt magasin på nära håll (katt- och råttalek borträknat) och 3 skott på längre avstånd...
- Innan patchen kunde valfritt hagel vara verksam på kortare medeldistans med hipfire, nu är det helt oanvändbart annat än på nära avstånd. Att de drog ned pellets/flechetts märker i varje fall jag tydligt. Den påstådda tightare konen gör inte mycket...

Till de som tycker att vi som betalat för spelet skall sluta klaga eller sluta spela det, vi har betalat för det. Alltså har vi rätt att klaga på sådant som stör spelupplevelsen mer än bara att OP-vapnet inte är OP längre.

Visa signatur

P182 | Corsair 620W | GA-P35-DS4 | E6750@3.28 | TuniQ Tower 120 | DDR2 1066 mHz | GTX465 1GB | Asus Xonar Essence STX | Razer Lycosa | G400 | Sennheiser PC161 | GigaWorks T40

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Ja, men då är det ju inte en effekt som simulerar att man blir "supressed", utan bara en visuell gimmick

Men det är ju precis det jag menar, det ska bara vara en visuell gimmick, kalla det simulering av tunnelseende.
För inte fasen börjar folk skjuta på fel håll bara för att kulorna viner runt huvudet?
Vänster är vänster, höger är höger. Oavsett om man blir beskjuten eller ej.

Men som sagt, de har ju medgivit att de ska skruva ner effekten en smula så vi får väl anledning att omvärdera vad det lider.

Som det är nu så tycker jag att "effekten" sabbar spelet mer än det förädlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Men det är ju precis det jag menar, det ska bara vara en visuell gimmick, kalla det simulering av tunnelseende.
För inte fasen börjar folk skjuta på fel håll bara för att kulorna viner runt huvudet?
Vänster är vänster, höger är höger. Oavsett om man blir beskjuten eller ej.

Men som sagt, de har ju medgivit att de ska skruva ner effekten en smula så vi får väl anledning att omvärdera vad det lider.

Som det är nu så tycker jag att "effekten" sabbar spelet mer än det förädlar.

Jag håller med dig, men samtidigt tycker jag det är en intressant funktion. Det gör att spelet skiljer sig åt mot andra FPS, det ger en annan dimension och tvingar dig att samarbeta och/eller förändra spelsättet. Det kanske hade känts bättre om vapnet började svajja, eller bilden skaka men då hade nog många klagat på åksjuka, åtminstone jag hade gjort det.

Nog fasen hade jag stressat och slarvat om jag blev beskjuten, men det är ju ett spel som inte har något med verkligheten att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Men det är ju precis det jag menar, det ska bara vara en visuell gimmick, kalla det simulering av tunnelseende.
För inte fasen börjar folk skjuta på fel håll bara för att kulorna viner runt huvudet?
Vänster är vänster, höger är höger. Oavsett om man blir beskjuten eller ej.

Men som sagt, de har ju medgivit att de ska skruva ner effekten en smula så vi får väl anledning att omvärdera vad det lider.

Som det är nu så tycker jag att "effekten" sabbar spelet mer än det förädlar.

Även jag förstår vad du är ute efter, men har man som sagt perken som minskar supression så tycker inte jag att man blir supressad så mycket. Det är ifall något ligger med bipod och maskingevär. Men annars så har iaf inte jag märkt av något större. Och då har jag ändå spelat en hel del efter patchen nu. Visst kan det vara störande ifall skotten inte träffar exakt där du siktar ifall du är supressed, men jag har då fått många frags fast jag varit supressed, gäller bara att lära sig hur man ska hantera det. Är ju lite nytt för många.

PS: Kan ju hända att man märker av supression mer på trånga banor som Metro och dylikt. Spelar inte de banorna, så där vet jag inte. Kom att tänka på det

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."